چگونه تعداد شیت‌های پیش‌فرض اکسل را تغییر دهیم؟

چگونه تعداد شیت‌های پیش‌فرض اکسل را تغییر دهیم؟

به‌طور پیش‌فرض؛ وقتی یک کاربرگ (workbook) جدید در اکسل ایجاد می‌شود دارای یک شیت کاری است. اما اگر از دسته کاربرانی هستید که از بیش از یک شیت استفاده می‌کنید؛ با استفاده از یک‌سری تنظیمات ساده می‌توانید تعداد شیت‌های کاری پیش‌فرض را به تعداد دلخواه‌تان تغییر دهید.

همان‌طور که می‌دانید؛ می‌توان با کلیک بر روی علامت (+) که در سمت راست تب‌های شیت‌ کاری قرار دارد؛ شیت‌های کاری بیشتری ایجاد کرد.

اما اگر در حالت عادی به بیشتر از یک شیت کاری در کاربرگ‌های جدیدی که ایجاد می‌کنید؛ نیاز دارید با به‌کارگیری روش زیر تعداد شیت‌های مورد نیاز را تعیین کنید.


 

برای شروع؛ یک فایل جدید را در اکسل باز کنید یا این‌که یک کاربرگ جدید ایجاد کنید. سپس روی تب "File"‌کلیک کنید.

در صفحه‌ای که در پشت صحنه وجود دارد؛ روی گزینه "Options" در سمت چپ لیست کلیک کنید.

مطمئن شوید که صفحه "General"‌ در بخش Excel Options فعال باشد. در قسمت "When Creating New Workbooks"؛ تعداد شیت‌‌های مورد نیازتان که می‌خواهید در کاربرگ‌های جدید در اختیار داشته باشید را در جعبه ادیت "Include this many sheets" وارد کنید.

هم‌چنین می‌توانید با کلیک بر روی فلش‌های بالا و پایین که درنظر گرفته شده به عدد موردنظرتان برسید.

روی "OK" کلیک کنید تا تغییرات داده شده ذخیره شود. حالا Excel Options را ببندید.

از این لحظه به‌بعد؛ هر بار که یک کاربرگ جدید در اکسل ایجاد کنید؛ به‌طور خودکار همان تعداد شیتی را در اختیارتان می‌گذارد که تعیین کرده‌اید.

اما به این نکته توجه کنید که تنظیمات جدید فقط روی کاربرگ‌های جدیدی که ایجاد می‌کنید اعمال می‌شود و به‌هیچ عنوان تأثیری روی فایل‌هایی که از قبل دارید؛ ندارد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر