«سیگنال» امن ترین برنامه پیام رسان است، تلگرام را رها کنید!!

«سیگنال» امن ترین برنامه پیام رسان است، تلگرام را رها کنید!!

این روزها بسیاری از کاربران اطلاعات خود را از طریق برنامه های پیام رسان همچون تلگرام منتقل می کنند اما آیا این برنامه ها قابل اعتماد هستند؟ کاربرانی که از رمزنگاری انتها به انتها (end-to-end) استفاده می کنند چطور؟

به گزارش هم رسان، رمزنگاری انتها به انتها به این معنا نیست که پیام های شما قابل ردیابی نخواهد بود. بسیاری از برنامه های پیام رسان هنوز هم به ضبط و ذخیره سازی بسیاری از اَبَرداده های مربوط به تماس ها و پیام های شما می پردازند که می تواند شامل اطلاعات شخصی از جمله تاریخ و مدت زمان ارتباط و همچنین شماره تلفن افراد در تماس با شما باشد.
برنامه iMessage اپل، بهترین نمونه است. به تازگی گزارش شده این شرکت بسیاری از اطلاعات iMessage رمزگذاری شده به صورت انتها به انتها را ذخیره می کند. این اطلاعات شامل اطلاعات تماس و موقعیت مکانی شما است و در صورت نیاز و درخواست دادگاه، این کمپانی می تواند اطلاعات مذکور را تحویل مقام های قانونی بدهد.
اما اگر شما از برنامه متن باز سیگنال (Signal) با رمزگذاری انتها به انتها استفاده کنید بیشتر در امان خواهید بود. برنامه سیگنال به عنوان امن ترین برنامه پیام رسان جهان شناخته شده، حداقل اطلاعات در مورد کاربران را ذخیره می نماید.

اوایل سال جاری پلیس فدرال آمریکا خواستار طیف گستردهای از اطلاعات دو کاربر برنامه سیگنال شد اما به اطلاعات بسیار ناچیزی دست یافتند که برای بررسی پرونده کافی نبود.
شرکت OWS که سازنده برنامه سیگنال است، در برابر دریافت احضاریه پلیس فدرال چیزی برای عرضه نداشت زیرا سیگنال اطلاعات کمی از کاربران خود را ذخیره می نماید. در مورد آن دو مظنون اطلاعاتی که اف بی آی لازم داشت عبارت بودند از:
نام کاربری مظنونین در برنامه سیگنال
اطلاعات پرداخت کارت اعتباری
IP نشانی های مرتبط
نشانی ایمیل
تاریخچه استفاده از سیگنال
داده های کوکی مرورگر
سایر اطلاعات مرتبط با شماره تلفن این افراد
آنچه سیگنال توانست به اف بی آی ارائه دهد عبارت بود از: تاریخ و زمان ایجاد حساب کاربری سیگنال و همین طور زمان آخرین اتصال به سرورهای سیگنال.
بنابراین تا این لحظه سیگنال امن ترین برنامه پیام رسان جهان است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

کوروش

دوشنبه, 20 فروردین 1397

سلام ما بیست نفرهستیم که دوساله داریمش بسیارراضی هستیم تماس تصویری هم راه اندازی کرده عالیه

پاسخ

مریم

جمعه, 12 مهر 1398

سلام
من تمام چت ها رو به اشتباه حذف کردم آیا راهی برای بازیابی هست؟

پاسخ

مهمان

پنج‌شنبه, 25 دی 1399

بی دلیل نوشتید تلگرام را رها کنید!!!!
چرا ؟ خصومت شخصی دارید؟
نمیتونید تحمل کنید بهترین و کاملترین و امن ترین پیام رسان دنیا تلگرام باشه؟
فقط تلگرام و بس

پاسخ

ثبت نظر