مایکروسافت: نوکیا به‌زودی چهار گوشی جدید معرفی می‌کند!

مایکروسافت: نوکیا به‌زودی چهار گوشی جدید معرفی می‌کند!

آقای جیمز راترفورد (James Rutherfoord) مدیرعامل بخش گوشی‌های هوشمند شرکت مایکروسافت در آسیا به طور رسمی عنوان داشت که شرکت فنلاندی نوکیا در آینده نزدیک از چهار گوشی هوشمند رونمایی می‌کند!

نوکیا زمانی شناخته شده‌ترین شرکت تولیدکننده گوشی در دنیا بود. ریشه‌های تأسیس این شرکت فنلاندی به سال 1865 میلادی بازمی‌گردد. تا پیش از روی کار آمدن سیستم‌عامل اندروید و گوشی‌های مبتنی بر آن، نوکیا بازار تلفن همراه را در اختیار داشت. اما با روی کار آمدن اندروید به تدریج استقبال از محصولات نوکیا کاهش یافت و این شرکت هم استراتژی مناسبی به منظور تولید محصولات اندرویدی را در پیش نگرفت. این موضوع سبب شد که نوکیا شکست بزرگی خورده و به اصطلاح از عرش به فرش برسد!

در ماه سپتامبر سال 2013 بخش تلفن همراه شرکت نوکیا به طور رسمی توسط مایکروسافت خریداری شد. این موضوع به آن معنا بود که نوکی دیگر حق تولید مستقیم گوشی هوشمند را ندارد. اگر چه با انتشار این خبر سهام بورس نوکیا به طور آنی 45 درصد افزایش یافت اما طرفداران این شرکت به هیچ وجه از تصمیم اخذ شده، راضی نبودند. نوکیا اعلام کرد که قرارداد مابین این شرکت و مایکروسافت کمک می‌کند تا نوکیا با قدرت بیشتری به صنعت موبایل بازگردد و این امر به نفع تمام طرفداران این شرکت خواهد بود.

نوکیا با استفاده از استراتژی‌های خاصی در این بازه زمانی که از فعالیت منع شده بود نسبت به تولید و عرضه محصولات اندرویدی نظیر تبلت نوکیا N1 اقدام کرد اما به واقع استقبال چندان پرشوری از این محصول صورت نگرفت. زمانی که وارد سال 2016 شدیم، خبرهایی زیادی مبنی بر احتمال بازگشت نوکیا به صنعت موبایل شنیده شد و اعلام شد که نوکیا به‌زودی از چند گوشی اندرویدی جدید رونمایی می‌کند.

حال و بنا به ادعای رسمی آقای جیمز راترفورد، نوکیا قصد دارد که تا پیش از پایان سال 2016 دو گوشی هوشمند جدید را روانه بازار کند و تا پایان شش ماه نخست سال 2017 حداقل دو گوشی هوشمند دیگر را هم روانه بازار می‌کند. بنابراین با توجه به ادعای رسمی آقای جیمز راترفورد، نوکیا در آینده نزدیک و تا پیش از پایان شش ماه نخست سال 2017 میلادی از چهار گوشی هوشمند جدید و به احتمال زیاد اندرویدی رونمای می‌کند. این موضوع می‌تواند شروع دوباره نوکیا و بازگشت آن به صنعت موبایل را رقم بزند.

نوکیا پیش از این اعلام کرده که قصد دارد در کنگره جهانی موبایل سال 2017 یا همان رویداد MWC 2017 شرکت کند. نوکیا اشاره دقیقی به برنامه‌ریزی خود برای این رویداد نداشته، اما احتمالا در جریان آن صحبت‌هایی در مورد گوشی‌های هوشمند این شرکت تایوانی و برنامه‌ریزی‌های آن به منظور بازگشت به صنعت موبایل صورت می‌پذیرد. هنوز به طور دقیق مشخص نشده که گوشی‌های هوشمند نوکیا چه نوع محصولاتی خواهند بود و از نظر کیفیت چه سطحی دارند اما پیش‌بینی می‌کنیم که محصولات مورد نظر نوکیا، محصولات رده بالا و پرچمدار باشند. شما در این رابطه چطور فکر می‌کنید؟

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر