ترفند ها و نکاتی در مورد برنامه ی پیام رسان لاین (Line Messenger)

ترفند ها و نکاتی در مورد برنامه ی پیام رسان لاین (Line Messenger)

ترفند های مخفی برنامه ی لاین (Line) را بیاموزید؛ این برنامه در بین شبکه های اجتماعی توانسته بالاترین سطح ارتباط و اتحاد را بین کاربران به وجود آورد. پس ما نکاتی را در مورد این برنامه ذکر خواهیم کرد که به شما کمک می کند تا کاربری قدرتمند باشید.

مدت زمان زیادی است که مردم در شبکه های اجتماعی به جای این که تنها در مقابل پست ها یا توییت های (tweets) اشخاص اظهار نظر کنند، تمایل دارند مستقیما  به افراد پیام داده و به صورت شخصی مکالمه کنند. و همین امر موجب ظهور تعداد زیادی برنامه های اینترنتی پیام رسان شد. حتی فیس بوک نرم افزار پیام رسان خود را منحصرا برای چت کردن با کاربران ارائه کرد. در این میان تنها تعدادی از برنامه ها بودند که قابلیت چت با یکدیگر را در اختیار کاربران قرار دادند در حالی که ویژگی هایی را برای تبدیل به پلت فرم  شبکه های اجتماعی (Networking platform) دارا هستند. یکی از این برنامه های موفق،  برنامه ی پیام رسان لاین (Line) با بیش از 600 میلیون کاربر می باشد.

در حالی که این برنامه به دلیل تعداد زیاد کاربران در حال انفجار است، دارای ویژگی ها و ترفند هایی است که به همه ی کاربران اعلام نشده اند، و این قابلیت های پنهان بحث ما در این خبر است. هم چنین تعدادی ترفند برای تجدید نظر در مورد افراد لیست تماس هایتان بررسی خواهد شد.
راهنمایی ها و ترفند هایبرنامه ی پیام رسان لاین (Line Messenger):
-    جلوگیری از اضافه کردن (add) شما توسط افرادی که شما را می شناسند:
هنگامی که از هر شبکه اجتماعی استفاده می کنید، آخرین چیزی که می خواهید این است که افرادی مشخص که شماره تان را دارند بتوانند شما را اضافه (add) کنند. ترفندی کوچک وجود دارد که با اضافه کردن یک لایه ی دوم، این امکان را فراهم می کند تا تنها با تایید شما افراد قادر به افزودن (add) شما باشند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که به قسمت تنظیمات (Settings) رفته، گزینه ی دوستان (Friends) را انتخاب کرده و گزینه ی اجازه ی افزودن توسط دیگران (Allow others to add) را غیر فعال کنید. در این صورت هیچ کس نمی تواند بدون اجازه، شما را به دوستان خود اضافه (add) کند.

-    حذف شماره تلفن:
این کار دشوار است زیرا هنگامی که شما این برنامه را نصب کنید، نمی توانید شماره تلفن خود را از ثبت (register) خارج کنید، اما می توانید تنظیمات ورود به سیستم خود را تغییر دهید، در این صورت برنامه ی شما برای خارج کردن شماره تلفن شما از ثبت (unregister) فریب می خورد یا حداقل می توانید از شماره ی دیگری استفاده کنید. قبل از استفاده از این ترفند، بهتر است از همه ی تاریخچه ی گفت و گو هایتان یک پشتیبان (backup) تهیه کنید؛ چرا که ممکن است در طی این فرایند آن ها را از دست بدهید. پس از تهیه ی پشتیبانی (backup)، به قسمت تنظیمات (Settings) رفته و گزینه ی حساب ها (Accounts) را انتخاب کنید. حال کافی است حساب فیس بوک (Facebook) خود را متصل (Link) کنید و همه ی اختیارات مورد نیاز را به آن بدهید. پس از اتصال حساب فیس بوک خود، لازم است که برنامه ی لاین (Line App) خود را به کلی حذف کنید. و پس از نصب مجدد آن می توانید برای ورود از حساب کاربری خود توسط فیس بوک استفاده کنید.

-    پیشرفته سازی بلاگ (Master The Blog):
در هر گروه یا مکالمه ای که حضور داشته باشید یک جدول زمان بندی برای ارسال متن و تصویر وجود دارد تا به وسیله آن ها بتوانید با مردم در شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید. تا حد قابل توجهی لاین می خواهد که کاربران به چیزی یک پارچه دست یابند و در عین حال تجربه ای متفاوت داشته باشند. شما حتی می توانید موارد مورد نظر خود را در جدول زمان بندی خود به اشتراک بگذارید تا افراد بتوانند در هنگام مکالمه آن ها را مشاهده کنند.

-    گفت و گوی خود تخریب گر (Self Destructive Chat):
یکی از بدی های مکالمات مبتنی بر گفت و گو این است که متن پیام ها  حتی در زمان های بعد از انجام مکالمه هم قابل دسترس است. حتی زمانی که شما آن ها را به کلی حذف کنید هم چنان از سمت فرد یا افراد مخاطب قابل دسترسی و مطالعه است؛ چرا که شما صرفا یک نسخه ی کپی از آن را حذف کرده اید. در دنیایی که افراد مایل به داشتن حریم خصوصی وسیع تری هستند لاین (Line) قابلیت گفت و گوی مخفی را ارائه کرده است. تمام کاری که لازم است انجام دهید این است که به هر گفت و گویی که مایلید رفته و با انتخاب نام فرد در قسمت بالا گزینه ی گفت و گوی مخفی (Hidden chat) را انتخاب کنید. حال می توانید افرادی را که قصد دارید پیام های خود تخریب گر شما را دریافت کنند به مکالمه افزوده و یک زمان برای ماندگاری پیام های خود مشخص کنید. این راهی عالی برای حفظ حریم شخصی تان است. اگر بخواهیم عادل باشیم، همچنان از افرادی که از پیام های شما screenshot می گیرند جلوگیری نمی کند، با این حال از هیچ چیز بهتر است.

-    مدیریت اعلان ها همانند یک حرفه ای:
هیچ چیز بد تر از آن نیست که هر برنامه ای در طول روز همه ی اعلان های خود را برای شما می فرستد؛ از جمله مواردی که اصلا برایتان اهمیتی ندارند.  در لاین (Line) نیز شما از این که فردی می خواهد بازی کند خبردار خواهید شد، کاری که ممکن است در طول روز قصد انجام آن را نداشته باشید. راهی ساده برای غیر فعال کردن این مورد وجود دارد، تنها کافی است به قسمت تنظیمات (Settings) رفته، و اطلاع رسانی (Notification) را انتخاب کنید. در این قسمت شما می توانید نوع اعلام هایی را که می خواهید از جانب این برنامه دریافت کنید شخصی سازی کنید. حتی می توانید دعوت نامه ها را غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن دعوت نامه های برنامه، باید به قسمت تنظیمات سفارشی (Customized Settings) رفته و دریافت پیام ها (Receive Massages) را غیر فعال کنید. در همین قسمت تنظیمات می توانید با تغییر صدا از پینگ شدن خود توسط افراد با خبر شوید. برای تغییر صدا می توانید با مراجعه به قسمت تون (Tone) و انتخاب گزینه ی سایر (Other) صدای هشدار دهنده ی اعلام های خود را تغییر دهید.

  • تغییر کیفیت عکس:

عده ای از افراد مایلند عکس های ارسالی خود را با بالا ترین کیفیت ممکن ارسال کنند در حالی که هستند کسانی که می خواهند کمی در مصرف دیتای خود صرفه جویی کرده تا بتوانند تعداد عکس های بیشتری را مبادله کنند. این قابلیت وجود دارد که می توانید در گفت و گو های خود با توجه به نیاز، کیفیت عکس ها را تغییر دهید. کاری که باید انجام دهید این است که قسمت تنظیمات (Settings) را باز کرده و در بخش تصاویر و ویدئو ها (Images and Videos) کیفیت عکس ها را به میزانی که مورد نظر و نیازتان است تغییر دهید.

-    یافتن سریع عکس ها:
چیزی آزار دهنده تر از آن نیست که برای یافتن یک عکس مجبور باشید ساعت ها یک گفت و گوی را پیمایش کنید، به خصوص اگر آن گفت و گو چند نفره باشد. برای حل این معضل کافی است گفت و گوی مورد نظر خود را باز کنید، منوی پایین را از بالای صفحه باز کرده و گزینه ی عکس ها را انتخاب کنید. حال می توانید عکس های موجود در مکالمه ی خود را مشاهده کرده و در صورت تمایل آن ها را در آلبوم لاین (Line Album) یا گالری دستگاه خود ذخیره کنید.
-    افزایش مهارت تایپ:
مهم نیست که به چه میزان تایپ کردن در گوشی های هوشمند ساده شده است، بدون شک دستگاه های دارای کیبرد فیزیکی از جهاتی برتری دارند؛ به طور مثال اگر در حال حاضر تبلت داشته باشید، خرید کیبرد فیزیکی برای آن یکی از باید هاست! شاید نمی دانستید که می توانید برنامه ی لاین (Line app) را برای کامپیوتر خود دانلود و استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فروشگاه نرم افزار خود را باز کرده و آن را دانلود کنید. در حال حاضر از کروم (Chrome)، سیستم عامل X (OS X) و ویندوز پشتیبانی می کند. توجه داشته باشید که شما تنها می توانید دو جا از یک حساب را داشته باشید برای مثال یکی بر روی تلفن همراه و دیگری بر روی کامپیوتر. ممکن است برای نصب و راه اندازی لازم باشد که شماره تلفن خود را ثبت کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: faceit

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر