هکرها سایت‌های بزرگ اینترنتی در آمریکا را از کار انداختند

هکرها سایت‌های بزرگ اینترنتی در آمریکا را از کار انداختند

هکرها مجموعه ای از حملات سایبری را از طرق مختلف نظیر وبکم ها و ضبط صوت های دیجیتالی انجام دادند و موجب قطع دسترسی به برخی از شناخته شده ترین سایت های اینترنتی‌در آمریکا و اروپا شدند.

 به نقل از تسنیم ، هکرها روز جمعه مجموعه ای از حملات سایبری را از طرق مختلف نظیر وبکم ها و ضبط صوت های دیجیتالی انجام دادند و موجب قطع دسترسی به برخی از شناخته شده ترین سایت های اینترنتی جهان شدند که نقض قابل توجه ثبات و امنیت اینترنت جهان به شمار می رود.


این حملات علیه سایت های توییتر، پی پال، اسپاتیفای و دیگر مشتریان یک شرکت زیرساخت اینترنتی تحت عنوان دین در نیوهمپشایر صورت گرفته که به عنوان یک سویچ بورد برای ترافیک شبکه جهانی اینترنت عمل می کند.


هکرها از صدها هزار وسیله متصل به اینترنت که قبلا با یک کد ویروسی آلوده شده بودند برای قطع دسترسی به این سایت ها استفاده کردند که از شرق آمریکا شروع شده و سپس به دیگر مناطق این کشور و قاره اروپا گسترش یافت.


کایل یورک، استراتژیست ارشد شرکت دین در این باره گفت: «پیچیدگی این حملات موجب می شود آنها برای ما بسیار چالش برانگیز شوند.» وزارت امنیت داخلی آمریا و اف بی آی گفته اند که در حال تحقیق در این زمینه هستند.


این اختلالات در حالی رخ می دهد که نگرانی های بی سابقه ای در مورد تهدیدات سایبری در آمریکا مطرح شده است. هکرها در طی ماه های گذشته سازمان های سیاسی و نهادهای مسئول برگزاری انتخابات آمریکا را هدف قرار داده اند.


قطع دسترسی ها به سایت های مطرح اینترنتی در روز جمعه به صورت متناوب و در مناطق مختلف جغرافیایی اتفاق افتاده است. کاربران گفته اند که قادر به دسترسی به دهها آدرس اینترنتی از [مله مشبل، سی ان ان، نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، یلپ و برخی سایت های تجاری تحت میزبانی شرکت آمازون نبوده اند.


شرکت دین اعلام کرده که این حملات از میلیون ها آدرس اینترنتی صورت گرفته و موجب شده تا حملات مذکور به یکی از بزرگترین حملات مشاهده شده در اینترنت تبدیل شوند.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر