نیاز به انعطاف‌پذیری در کار باعث افزایش 15 درصدی در پذیرش ابر رایانشی در پروتکل اس‌ام‌بی شده است.

نیاز به انعطاف‌پذیری در کار باعث افزایش 15 درصدی در پذیرش ابر رایانشی در پروتکل اس‌ام‌بی شده است.

نیاز به انعطاف‌پذیری در کار باعث افزایش 15 درصدی در پذیرش ابر رایانشی در پروتکل اس‌ام‌بی شده است.

ابردراینجا استعاره از شبکه یا شبکه‌ای از شبکه‌های وسیع مانند اینترنت است که کاربر معمولی از پشت صحنه و آنچه در پی آن اتفاق می‌افتد اطلاع دقیقی ندارد (مانند داخل ابر) در نمودارهای شبکه‌های رایانه ‌ای نیز از شکل ابر برای نشان دادن شبکه ی اینترنت استفاده می‌شود. دلیل تشبیه اینترنت به ابر در این است که اینترنت همچون ابر جزئیات فنی ‌اشرا از دید کاربران پنهان می‌سازد و لایه‌ای از انتزاع را بین این جزئیات فنی و کاربران به وجود می‌آورد. به عنوان مثال آنچه یک ارائه‌ دهنده ی خدمات نرم‌افزاری رایانش ابری ارائه می‌کند، برنامه‌های کاربردی تجاری آنلاین است که از طریق مرورگر وب یا نرم‌افزارهای دیگر به کاربران ارائه می‌شود. نرم‌افزارهای کاربردی و اطلاعات،روی سرورها ذخیره می‌گردند و براساس تقاضا در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. جزئیات از دید کاربر مخفی می‌مانند و کاربران نیازی به آشنایی یا کنترل در مورد فناوری زیر ساخت ابری که از آن استفاده می‌کنند،ندارند.
با پیشرفت فناوری اطلاعات نیاز به انجام کارهای محاسباتی در همه جا و همه زمان به وجود آمده است. همچنین نیاز به این هست که افراد بتوانند کارهای محاسباتی سنگین خود را بدون داشتن سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای گران،از طریق خدماتی انجام دهند. رایانش ابری آخرین پاسخ فناوری به این نیازها بوده است. از آنجا که اکنون این فناوری دوران طفولیت خود را می‌گذراند، هنوز تعریف استاندارد علمی که مورد قبول عام باشد برای آن ارائه نشده است اما بیشتر صاحب نظران بر روی قسمتهایی از تعریف این پدیده هم رای هستند.
در شرایطی که اطلاعات کمپانی‌های کوچک از طریق تلفن‌های هوشمند، ارتباطات وای‌فای و دسترسی از راه دور مورد دسترسی قرار می‌گیرند و شرایط کاری مستلزم انعطاف‌پذیری است، بیش از دو سوم از اس‌ام‌بی‌های(بلوک پیام سرور) انگلستان از برنامه‌های کاربردی بر پایه‌ی فضای ابری استفاده می‌کنند.
تحقیقات و آمارهای فعلی نشان می‌دهند که در حال حاضر 69 درصد از سازمان‌های تجاری از نرم‌افزارهای بر پایه‌ی ابر استفاده می‌کنند. در هر سال نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش رخ داده است.
از هر ده سرویس‌دهنده، نه مورد آن‌ها حداقل یک کارمند دارند که از خانه و از راه دور کار می‌کنند و پنج مورد آن‌ها ادعا می‌کنند که نیمی از کارکنان آن‌ها بیرون از دفتر اصلی و از راه دور کار می‌کنند.
دسترسی از طریق اتصال وای‌فای از خارج از دفتر کار برای 64 درصد از سازمان‌های تجاری ضروری تلقی می‌شود و 56 درصد به محل کار از طریق دسترسی از راه دور دسترسی دارند. به طور کلی تلفن‌های همراه هوشمند تکنولوژی هستند که پس از وای‌فای و برنامه‌های کاربردی سازگار با ابر رایانشی، بیشترین تاثیر را در این زمینه داشته‌اند.
باید اشاره کرد که برای سازمان‌های تجاری وجود قابلیت دسترسی در مقیاس جهانی آن چنان مهم و ضروری است که در صورت نبود آن سازمان محبوبیت و معرفیت خود را از دست خواهند داد.
از زمانی که تکنولوژی تلفن همراه و ابر رایانشی فراگیر شده است و اهمیت بسیاری پیدا کرده است، کمپانی‌ها در بازار روش‌های جدیدی را به کار گرفته‌اند و ابعاد جغرافیایی کاری خود را گسترش داده‌اند به طوری که نواحی مختلف و دور افتاده‌ای را از نظر جغرافیایی درگیر کرده‌اند. به طور مثال واضح است که شرکت‌های انگلیسی در این زمینه تغییراتی اعمال کرده‌اند.
  


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر