گروهی از هکر ها توانسته اند داده های موجود بر iOS را بدزدند

گروهی از هکر ها توانسته اند داده های موجود بر iOS را بدزدند

گروهی از هکر ها توانسته اند داده های موجود بر iOS را بدزدند


با تغییر داده، محقیقن FireEye که شرکتی ذاتاً ایتالیایی است متوجه شده اند که می توانند از حملات ماسکی برای کاربرد های دنیای واقعی بهره بگیرند. شرکت امنیتی آمریکایی تایید نموده است که گروهی از هکر ها موفق شده اند تا یازده برنامه ی محبوب iOSی را شکسته و توانسته اند تا داده های اضافه تری را بدون اینکه کسی متوجه آنها بشود به بسته های این نرم افزار ها بیافزایند.
این داده های اضافی به این گروه اجازه می دهد تا به فعالیت های کاربر در درون این برنامه دسترسی یافته و در صورت تمایل انواع مختلفی از داده را از گوشی کاربر به یک سرور ارسال نمایند، لازم به ذکر است که در این فرآیند نیازی به دخالت کاربر وجود ندارد.
این یازده برنامه که توسط گروه هکر ها مورد استفاده قرار گرفته اند عبارتند از: واتس اپ، توییتر، فیس بوک، مسنجر فیس بوک، وی چت، گوگل کروم، وایبر، مسنجر بلک بری، اسکایپ، تلگرام و VK. در اینجا نام 12 برنامه آورده شده است ولی احتمالاً این بدان دلیل است که محققین، فیس بوک و مسنجر فیس بوک را یک برنامه در نظر گرفته اند. از این برنامه ها آنها قادر بودند تا تماس های تلفنی را ذخیره نموده، مکالمات IM را شنود کرده، به تماس ها وارد شده و ببینند که کاربر کدامیک از صفحه ها را توسط مرور گر کروم مورد بازبینی قرار داده است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر