ریست کردن پسورد کالی لینوکس

ریست کردن پسورد کالی لینوکس

شاید برای شما پیش بیاد که پسورد ورود به یوزر root در کالی لینوکس را فراموش کنید. در این موقعیت چه کار می کنید؟آیا دوباره کالی لینوکس را نصب می کنید؟!

نگران نباشید شما می توانید با یک روش بسیار ساده پسورد خود را تغییر دهید.

خب شروع کنیم.

زمانی که کالی لینوکس را در ماشین مجازی خود روشن می کنید، ابتدا با صفحه زیر مواجه می شوید:

 

در این قسمت با فشار دادن حرف “e” روی کیبرد خود می توانید دستورات به کالی لینوکس را ویرایش کنید.(دقت داشته باشید، شما فقط ۵ ثانیه برای انجام این عمل وقت دارید).

سپس وارد صفحه ای خواهید شد که شامل کد های خاصی می شود، با استفاده کلید پایین بر روی کیبرد خود به قسمت آخر این کد ها مراجعه کنید، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید:

در تصویر بالا کدی که با رنگ نارنجی مشخص شده است باید از “ro” به “rw” تغییر کند. همچنین قسمت سبز یا “quiet” باید پاک شود و کد زیر جایگزین آن شود:

 init=/bin/bash


مانند تصویر زیر:

 

بعد از انجام این فرآیند، شما می توانید با فشار دادن کلید های Ctrl+x یا F10 بر روی کیبرد خود، تغییرات را اعمال و اجرا کنید. بعد از چند لحظه و فراخوانی کد ها شما با ترمینال برای وارد کردن دستورات مواجه خواهید شد که باید از دستور زیر برای تغییر پسورد استفاده کنید:

دقت داشته باشید، زمانی شما پسورد خود را وارد می کنید ، به دلیل مسائل امنیتی قادر به مشاهده آن نیستید پس نگران نباشید و با دقت تایپ کنید.

  root@(none):/# passwd
  Enter new UNIX password:
  root@(none):/# reboot -f
  Retype new UNIX password:
  passwd: password updated successfully
    

همچنین اگر قصد راه اندازی مجدد کالی لینوکس را دارید از دستور زیر استفاده کنید:
 

 root@(none):/# reboot -f

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر