کدام مک بوک مناسب شماست؟ مک بوک ، ایر یا پرو؟

کدام مک بوک مناسب شماست؟ مک بوک ، ایر یا پرو؟

در مراسم " Hello Again" امسال اپل مدل های جدید مک بوک های خود را معرفی کرد. اما کدام یک از این مک بوک ها مناسب شماست؟

 

اگر می‌خواهید یک مک بوک جدید بخرید بهتر است فعلاً صبر کنید. اپل خط جدید مک بوک پرو خود، از جمله مک بوک پرو 13 اینچی با قابلیت‌های جدید با قیمت 1500 دلار و مک بوک پرو 13 و 15 اینچی خود با تاچ بار جدید اپل با قیمت 1800 و 2400 دلار خود را معرفی کرد. مک بوک 13 اینچی استاندارد هم اکنون موجود است اما مک بوک پرو 13 و 15 اینچی با تاچ بار اواخر آبان ماه منتظر خواهد شد.

با قیمت 900 دلار مک بوک اصلاً ارزان نیست. با این حال لپ تاپ‌های اپل در بین رقیبان خود بهترین هستند. طراحی آن‌ها عالی است، صفحه کلید و تاچ پد بسیار خوبی دارند؛ طول عمر باتری آن بسیار بالاست و سیستم عامل آن بسیار ساده است. همچنین می‌توانید با دیگر دستگاه‌های اپل خود در ارتباط باشید. کسانی که آیفون دارند می‌توانند به راحتی تماس‌های خود را از طریق مک خود پاسخ دهند و پیام بگیرند و دریافت کنند.
مک بوک 12 اینچی پردازنده کو ام و فلش مموری سریع‌تری دارد، همچنین طول عمر آن یک ساعت بیشتر است. با این حال نقاط مثبت (قابل حمل بودن) و نقاط منفی (فقط یک درگاه یو اس بی- سی) با هم برابر هستند.
بهترین لپ تاپ در این لیست مک بوک ایر 13 اینچی است که 1000 دلار قیمت دارد. طول عمر آن بالاست، و به خاطر پردازنده کور آی 5 آن عملکرد بسیار خوبی دارد. اما اگر صفحه نمایش بهتری می‌خواهید و قصد دارید بیشتر پول خرج کنید مک بوک پرو 13 اینچی با صفحه نمایش رتینا (1300 دلار) انتخاب بهتری است. البته هر مک بوک نقاط قوت خود را دارد.
تفاوت‌های چشمگیری در اعضای خانواده مک بوک دیده می‌شود، که شامل مک بوک 12 اینچی، دو مک بوک ایر (11 و 13 اینچی) و دو مک بوک پرو (13 و 15 اینچی) می‌شود. گزینه‌های زیادی برای پردازنده‌ها، فضای ذخیره سازی و درگاه‌ها وجود دارد. در اینجا مک بوک ها را با هم مقایسه می‌کنیم تا بهتر بتوانید مک بوک مناسب خود را انتخاب کنید.


بهترین در قابل حمل بودن: مک بوک


مک بوک 12 اینچی آنقدر سبک و کوچک است که بعضی‌ها وقتی آن را در حالت بسته می‌بینند با آی پد اشتباه می‌گیرند. حمل و نقل آن بسیار راحت است چرا که وزن آن تنها 920 گرم است و در قطورترین حالت خود 1.3 سانتی متر است. با این حال به یاد داشته باشید که مک بوک فقط یک درگاه یو اس بی دارد، یعنی این که نمی‌توانید هم زمان دستگاه را شارژ کنید و یک دستگاه دیگر (مثلاً آیفون) بدون استفاده از رابط به آن متصل کنید.
مک بوک ایر 13 اینچی کمی از مک بوک 12 اینچی سنگین‌تر است، و بزرگ‌تر از آن است. (بیشتر به خاطر قاب صفحه آن)
مک بوک 13 اینچی که 1.5 کیلوگرم وزن دارد به دلیل اندازه صفحه آن اندکی سنگین‌تر است، اما به خاطر عملکرد و صفحه نمایش عالی آن ارزشش را دارد. مک بوک پرو 15 اینچی که 2 کیلوگرم وزن دارد سبک وزن‌ترین در نوت بوک های 15 اینچی است.

بهترین طول عمر باتری: مک بوک ایر 13 اینچی
مک بوک ایر 13 اینچی یکی از لپ تاپ‌هایی است که باتری آن بیشترین کارکرد را دارد. باتری آن با وجود وب گردی با وای فای تا 14 ساعت دوام می‌آورد. البته مک بوک 13 اینچی نیز چیزی از آن کم ندارد و 12 ساعت دوام می‌آورد.
مک بوک پرو 15 اینچی با 9 ساعت بیشترین طول عمر باتری را در لپ تاپ‌های هم اندازه خود دارد. مک بوک 12 اینچی جدید کمی بیشتر از مک بوک ایر 11 اینچی کار می‌کند، که طول عمر هردو فراتر از متوسط طول عمر باتری در لپ تاپ است.

بهترین صفحه نمایش: مک بوک و مک بوک پرو 13 اینچی


مک بوک ها یا با صفحه نمایش رتینا هستند و یا بدون آن که تفاوت بسیار زیادی در رزلوشن و کیفیت رنگ در آن‌ها دیده می‌شود. در حالی که مک بوک صفحه نمایش کوچک‌تری دارد، کیفیت تصویر بهتری دارد و به نظر بزرگ‌تر از چیزی که هست به نظر می‌رسد. آنقدر کیفیت رتینا مک بوک 15 اینچی بالاست که اپل از ساخت مک بوک پرو 17 اینچی منصرف شد. البته گرچه مک بوک پرو 15 اینچی رزلوشن بالاتری از پرو 13 اینچی دارد، اما تولید رنگ و دقت و نور آن کمی ضعیف است.
مک بوک 12 اینچی صفحه نمایش بهتری از ایر 13 اینچی دارد، درضمن رنگ و کنتراست نیز در آن بهتر است.
چه ویدئو ببینید، یا عکس یا با فوتوشاپ کار کنید، وسعت رنگ امری بسیار مهم است، چرا که نشان می‌دهد یک لپ تاپ چقدر می‌تواند طیف رنگ Srgb بسازد. نزدیک به 100 ایده آل است، اما بعضی از نوت بوک ها این رقم را رد می‌کنند.
همه لپ تاپ‌های اپل نور صفحه بالاتر از متوسط دارند، اما مک بوک پرو 13 اینچی در بالای این لیست قرار می‌گیرد.
اگر روی ویرایش عکس و ویدئو کار می‌کنید، دقت رنگ برایتان بسیار مهم است. از این نظر رتبه اول را مک بوک دارد و مک بوک پرو 13 اینچی و سپس 15 اینچی در رتبه دوم و سوم قرار دارند. اما مک بوک ایر در این زمینه بسیار ضعیف عمل می‌کند.

بهترین انتخاب درگاه: مک بوک پرو 13 و 15 اینچی
اگر قصد دارید بیش از یک دستگاه را به لپ تاپ خود متصل کنید مک بوک به درد شما نمی‌خورد چرا که فقط یک درگاه یو اس بی- سی برای شارژ و دستگاه‌های دیگر دارد و شما به یک آداپتور دیگر برای اتصال آیفون یا هر دستگاه دیگر نیاز دارید.
بین ایر 13 اینچی و 11 اینچی، ما 13 اینچی را پیشنهاد می‌کنیم چرا که شکاف کارت اس دی دارد. به جز آن، در دو آن‌ها دو درگاه یو اس بی 3.0 و یک درگاه تاندربولت 2 برای اتصال به یک صفحه نمایش دارند. مک بوک پروها بیشترین تعداد درگاه را دارند. علاوه بر موارد بالا یک درگاه تاندربولت 2 دیگر و درگاه اچ دی‌ام آی نیز دارند.

بهترین عملکرد: مک بوک پرو 15 اینچی
حرفه‌ای‌ها که پول زیادی خرج لپ تاپ خود می‌کنند باید حتماً مک بوک پرو 15 اینچی را انتخاب کنند. ترکیب سی پی یو کور آی 7 چهار هسته‌ای و گرافیک AMD R9 M370X باعث شده که از بقیه لپ تاپ‌ها بهتر باشد. با این حال مک بوک پرو 13 اینچی عملکرد بسیار خوبی نسبت به قیمتش دارد.
یک معیار دیگر برای عملکرد لپ تاپ‌های اپل فضای ذخیره سازی فلش می‌باشد، که نشان گر سرعت باز شدن اپلیکیشن و قابلیت بارگذاری سریع و مرور سریع آرشیوها و محتواست. از این نظر هم مک بوک پرو 15 اینچی در رتبه اول و ایر و پرو 13 اینچی و مک بوک 12 اینچی در رتبه دوم قرار دارند.

بهترین گرافیک: مک بوک پرو 15 اینچی
به این دلیل است که خیلی‌ها برای مک بوک پرو 15 اینچی حاضرند انقدر پول خرج کنند. گرافیک AMD Radeon R9 M370X آن باعث می‌شود که ویرایش تصویر و ویدئو بسیار ساده شود. این لپ تاپ برای حرفه‌ای‌ها بهترین گزینه است.
گرافیک پرو 15 اینچی دو برابر بهتر از پرو 13 اینچی است. لازم به ذکر است که مدل 13 اینچی قابلیت تغییر گرافیک را ندارد.
مدل‌های ایر 11 و 13 اینچی بسیار بهم نزدیک بودند، و مک بوک 12 اینچی در این مسابقه بازنده است.

در نهایت...
بهتر است پیش از انتخاب به نیازهای خود فکر کنید. ایر برای کسانی است که به دنبال عملکرد خوب و طول عمر باتری در یک دستگاه سبک وزن با قیمت مناسب هستند مناسب است. کاربران حرفه‌ای و کسانی که عکس و فیلم ویرایش می‌کنند باید مک بوک پرو 13 و 15 اینچی را در نظر بگیرند چرا که صفحه نمایش رتینا بسیار با کیفیت است و پردازندهٔ بسیار قوی‌تری دارد اما سنگین وزن‌تر است. اما حرفه‌ای‌هایی که به دنبال لپ تاپ مناسب برای کار هستند باید پرو 15 اینچی را در نظر بگیرند.
مک بوک 12 اینچی سیستم خوبی است. به راحتی می‌توانید آن را حمل کنید اما قیمت آن تقریباً با پرو 13 اینچی برابر است (که سرعت بالاتر و صفحه نمایش بزرگ‌تر دارد) و 300 دلار از ایر 13 اینچی بزرگ‌تر است (که طول عمر باتری و درگاه‌های بیشتری دارد). پس اگر واقعاً می‌خواهید سبک سفر کنید مک بوک بخرید. برای بیشتر خریداران ایر 13 اینچی بهترین گزینه است، اما گزینه دوم پرو 13 اینچی است چرا که صفخه نمایش بهتری دارد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر