اتفاقاتی که در 6 آبان در کنفرانس اپل افتاد

اتفاقاتی که در 6 آبان در کنفرانس اپل افتاد

شرکت اپل از لپ تاپ جدید مک بوک پرو با نوار لمسی OLED رونمایی کرد.

26 اکتبر مصادف با 5 آبان، مایکروسافت کامپیوتر بدون کیس خود را با نام سرفیس استودیو رونمایی کرد و امروز (6 آبان) نوبت به اپل رسیده است تا کامپیوترهای سری مک خود را بروز کند. با این تفاوت که  مایکروسافت تنها یک نسخه از سرفیس بوک خود را بروز کرد و آن هم  از نظر ظاهری تغییری نسبت به قبل نکرد اما ظاهراً قرار است اپل، مک بوک جدیدی را معرفی  کند!

تیم کوک به روی سن آمد  و با این صحبت که: ما معتقدیم که اگر مردم به محصولات ما دسترسی داشته باشند، می توانند انسانیت را به جلو هدایت کنند و در نهایت دنیا  را تغییر دهند. تکنولوژی  باید در دسترس همه باشد، کنفرانس را شروع کرد.

شروع کنفرانس با آیفون 7 بود که تیم کوک از قابلیت خاطرات در IOS 10 و Photos گفت . در این میان تیم کوک مجدداً به اندروید کنایه زد!!

در این کنفرانس از Apple Tv رونمایی شد که  8هزار اپلیکیشن برای اپل تی وی ارائه شده است که 2 هزارتای  آن ها بازی است.

Ryan Troy  از توییتر به روی سن آمد و از استریم زنده مسابقات NFL  به همراه یکپارچه سازی با توییتر در سمت راست  در اپل تی وی صحبت به میان آورد. او دمویی از مسابقات فوتبال آمریکایی را نشان داد که با توییتر ترکیب شده و توییت های مرتبط در کنار نمایشگر، در اختیار کاربر قرار میگیرد.

در ادامه، یک اپلیکیشن جدید به نام TV  معرفی شد که اپل گفت این برنامه به شکل کامل نحوه تلویزیون تماشا کردن شما را با اپل تی وی، آیپد و آیفون متحول میکند.

درواقع، کار این اپلیکیشن این است که کلیه محتواهای شما را ازدیگر اپلیکیشن ها را جمع آوری میکند  و در یک محیط به نمایش می گذارد.

اپلیکیشن TV برای آیفون و آیپد هم عرضه میشود.

این اپلیکیشن در ماه دسامبر برای کاربران آمریکایی ارائه میشود.

نوبت به  مک رسید. مک بوک پرو جدید خارق العاده است!

کوک: مک برای ما چیزی بیش از یک محصول است. مک درواقع گواهی است برآنچه ما انجام می دهیم و همه آنچه که در اپل خلق می کنیم.

مک بوک پرو جدید دارای بدنه ای فلزی و آلومینیومی و طراحی جدید است. صفحه کلید این مک  به نسل دوم مکانیزم پروانه ای مجهز شده است تا تایپ کردن با مک بوک ها جذابتر از همیشه شود. اپل  کل کلیدهای فانکشن را در قسمت بالای کیبورد حذف کرده و به آن یک نوار لمسی OLED اضافه کرده که آنرا Touch Bar نامیده اند.

در سمت راست تاچ بار نیز نسل دوم از حسگر اثر انگشت Touch ID  قرار گرفته است که یک پوشش شیشه ای  سفایر از آن محافظت میکند.

مک بوک پرو جدید، باریکترین و سبک ترین نسل از این لپ تاپ محسوب میشود.

مدل 13 اینچ دستگاه، تنها 14.9 میلی متر ضخامت دارد و 17 درصد در مقایسه  با نسل قبلی و مدل 15 اینچ نیز با ضخامت 15.5 میلی متر در مقایسه با 1 میلی متر در نسل قبل، 14 درصد سبک تر شده است.

نمایشگر مک بوک های جدید 67 درصد، روشنایی بیشتری دارد و کنتراست آن نیز 67  درصد افزایش یافته است.

سخت افزار

قلب  تپنده ی مک بوک پروهای جدید، پردازنده چهارهسته ای اینتل Core i7 است.

حافظه ی رم  2133 مگاهرتزی به همراه پردازنده گرافیکی Radeon Pro در لپ تاپ 15 اینچی  بکار گرفته شده است.

SSD  سریع تر نیز در این دستگاه بکار گرفته شده است  و 3.1  گیگابایت در ثانیه نیز سرعت  انتقال اطلاعات است و بسته به نیاز خود می توانید حافظه SSD تا ظرفیت 2 ترابایت دریافت کنید.

مک بوک پرو 15 اینچ جدید، 130 درصد قدرت گرافیکی بالاتری نسبت به مک بوک قبلی دارد.

مک بوک پرو  13 اینچ به پردازنده Core i5 و i7  با دو هسته مجهز خواهد بود.

در ادامه Susan Prescott نسخه جدید Final Cut Pro را به نمایش گذاشت و گفت: تاچ بار حالا در کنار فاینال کات، قدرت مضاعفی را در اختیار شما قرار میدهد تا راحتر ویدیوهای خود را با مک ویرایش کنید.

مک بوک ایرهای جدید

مک بوک ایر جدید 13 اینچی است و از دو پورت تاندربولت 3 برخوردار است که 12 درصد باریکتر و 13 درصد سبک تر از مک بوک  ایر قبلی است.

" اپل ارزان ترین مدل مک بوک پرو 13 اینچی را با دکمه های فانکشن قدیمی و بدون تاچ بار عرضه میکند. "

و در آخر کوک با تشکر از حاضرین، مراسم را به پایان رساند.

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر