چگونه بدون وارد کردن رمز وارد محیط ویندوز شویم؟

چگونه بدون وارد کردن رمز وارد محیط ویندوز شویم؟

تا زمانی که بدون نیاز به هیچ محافظی احساس امنیت می کنید، می توانید بدون وارد کردن رمز وارد اکانت خود شوید.

بدون شک تایپ کردن رمز برای وارد شدن به محیط ویندوز هر بار بعد از راه اندازی شدن مجدد رایانه کار خسته کننده ای است. این رمز باید با دقت در یک فیلد که کاراکترهای رمز را به صورت علائم ستاره ای نشان می دهد، تایپ شود، بنابراین اگر که عجله داشته باشید امکان بروز اشتباه در وارد کردن رمز وجود دارد.

نکته مسلم این است که هدف از گذاشتن رمز بر روی رایانه محافظت کردن از اطلاعات موجود در آن می باشد. اگر که در اداره و یا مجموعه ای کار می کنید که افراد زیادی در آن رفت و آمد می کنند، ممکن است که بخواهید بر روی رایانه خود رمز بگذارید تا کسی نتواند هیچ فایلی را از روی آن بردارد؛ حال در صورتی که تنها هستید و کسی به رایانه شما دسترسی ندارد به راحتی می توانید به روش زیر پنجره ای را که در آن رمز خود را تایپ می کنید تا از طریق آن وارد رایانه خود شوید (Windows sign-in)، غیر فعال کنید.

قبل از طی کردن این مراحل به یاد داشته باشید که این پروسه در نسخه های سیستم عامل ویندوز 7، ویندوز 8.1 و ویندوز 10 به طور یکسان دنبال می شود.

برای شروع ابتدا باید پنجره Command Prompt را باز کنید. برای باز کردن این پنجره در سیستم عامل ویندوز 7 ابتدا باید روی کلید Start کلیک کنید و عبارت cmd را در کادر بالای آن تایپ نمایید. در سیستم عامل های ویندوز 8.1 و ویندوز 10 برای باز کردن این پنجره باید روی کلید Start راست کلیک کنید و سپس بعد از انتخاب گزینه command برای باز شدن پنجره Command Prompt، عبارت netplwiz را در آن تایپ کنید. 

در این سیستم عامل ها با تایپ کردن عبارت netplwiz پنل کنترل اکانت های کاربر نیز باز می شود. هنگامی که این پنجره باز شد، اکانتی را که می خواهید به طور خودکار وارد آن شوید، انتخاب کنید و سپس آپشن Users must enter a user name and password to use this computer را فعال و روی گزینه Ok کلیک نمایید. 

حال رمز خود را در دو کادر موجود تایپ کنید و دوباره روی گزینه ok کلیک کنید. 

رایانه خود را مجددا راه اندازی کنید. هم اکنون شما می توانید بدون مواجه شدن با پنجره وارد سازی رمز، وارد اکانت خود شوید. در صورتی که از سیستم عامل های ویندوز 8.1 و ویندوز 10 استفاده می کنید، پنجره لاک اسکرین (Lock screen) هم با انجام مراحل فوق دیگر ظاهر نمی شود. 

اگر که زمانی تصمیم خود را عوض کردید و خواستید که پنجره وارد سازی رمز را دوباره باز گردانید عبارت netplwiz  را در کادر وارد کردن فرمان تایپ کنید تا پنجره کنترل پنل اکانت های کاربر باز شود؛ سپس اکانت مورد نظر خود را انتخاب کنید و تیک گزینه قرار گرفته در کنار عبارت Users must enter a user name and password to use this computer را بردارید. 

منبع خبر: pcmag

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سه‌شنبه, 05 فروردین 1399

من گوشین روشن میشه ولی صفحه باز گشایی رمز کیبوردم بالا نمیاد خیلی کاردارم و وقت ندارم برم مبایل تعمیری

پاسخ

ثبت نظر