پای اژدهای آبی به ایکس باکس وان باز شد

پای اژدهای آبی به ایکس باکس وان باز شد

بالاخره Blue Dragon یا همان اژدهای آبی از بازی های محبوب ایکس باکس 360 پس از گمانه زنی های بسیار با ایکس باکس وان نیز سازگار شد.

همه ما از دوران گذشته تا حال که در عصر کامپیوتر قرار داریم دستگاه های بازی مختلفی را می شناسیم از سگا و آتاری گرفته تا همین ایکس باکس ها. ایکس‌ باکس 360 در سال 2005 وارد بازار شد ، عدد 360 با توجه به لوگوی رسمی کنسول می ‌تواند واحد درجه باشد که می ‌خواهد مفهوم دربرگیرنده بودن را بر کاربر خود القا کند یعنی به عنوان یك مركز چند رسانه ای یا Multimedia Center در خانه مورد استفاده قرار گیرد و بصورت 360 درجه (جامع) نیازهای دیجیتال كاربر را مورد پوشش خود قرار دهد. نسل پیشین با شروع بسیار خوب و خیره ‌کننده مایکروسافت همراه بود. قدم نهادن به شبکه‌های آنلاین بازی با کمک شبکه Xbox Live که مفاهیم جدیدی را به دنیای بازی آورد و سبب شد تا اولین و مهم ‌ترین بنیادهای این گونه اجتماعات آنلاین گیمرها در دنیای کنسول‌ ها بنا نهاده شود. هدف اصلی گیمرها از خرید این كنسول برای اكثر كاربران استفاده از بازی های سه بعدی با كیفیت بر روی این كنسول است. پس از قدرت نمایی این نسخه از ایکس باکس مایکروسافت در سال 2013 ایکس باکس وان را که از نسل هشتم کنسول‌ های بازی است معرفی کرد ، کنسول بازی که جانشین ایکس ‌باکس 360 به شمار می ‌رود و دارای کینکت 2000 است. یکی از ضعف های مایکروسافت پس از تولید ایکس باکس وان سازگار نبودن با برخی از بازی های محبوب ایکس باکس 360 بود و یا این پشتیبانی در برخی موارد صورت نمی گرفت و یا بعد از مدت های طولانی انجام می شد. یکی از این بازی ها "اژدهای آبی " از بازی های محبوب ایکس باکس 360 بود که پس از گمانه زنی های بسیار نهایتا برای ایکس باکس وان منتشر می شود.

اژدهای آبی که سال 2006 بر روی ایکس ‌باکس 360 منتشر شد حالا قرار است با قابلیت backwards compatibility بر روی ایکس‌ باکس‌ وان هم منتشر شود. این خبر را فیل ‌اسپنسر رئیس بخش ایکس‌ باکس چند ماه پیش اعلام کرد. تابستان گذشته یکی از کاربران در شبکه اجتماعی توییتر از او پرسید آیا بالاخره اژدهای آبی به ایکس باکس وان خواهد آمد یا نه؟ اسپنسر پاسخ داد : " اجازه ندارم بگویم، اما بله ". اما هیچ ردموندی دیگری به این موضوع و یا تاریخ عرضه این بازی اشاره نکرد. مایکروسافت اردیبهشت گذشته اعلام کرد پشتیبانی از بازی‌ های چند دیسکه را به قابلیت برگردان جانبی (backwards compatibility) اضافه خواهد کرد و اولین بازی چند دیسکه هم که با استفاده از این قابلیت بر روی ایکس ‌باکس ‌وان عرضه شده  Deus Ex: Human Revolution Director’s Cut بود.

مایکروسافت تابستان نود و چهار قابلیت برگردان جانبی ( به انگلیسی : Backwards Compatibility ) را معرفی کرد و در پاییز همان سال برای گیمرها در دسترس قرار گرفت. Backwards Compatibility در معنای کلمه سازش ‌پذیری وارونه خوانده می ‌شود و اجازه اجرای بازی ‌های ایکس ‌باکس 360 را روی ایکس‌ باکس وان می‌ دهد . پس از عرضه ی آن بازی های بسیاری به ایکس باکس وان روانه شده و می شوند. کنسول ایکس ‌باکس 360 به جای استفاده از فناوری بلوری از دی ‌وی‌ دی استفاده می ‌کرد که باعث می ‌شد بسیاری از بازی ‌ها را نتوان روی تنها یک دیسک عرضه کرد. این مسئله برای بسیاری از بازی‌ های نقش‌ آفرینی طولانی اتفاق افتاد و کمپانی‌ های سازنده مجبور شدند بازی‌ هایشان را در چند دیسک منتشر کنند. اژدهای آبی یکی از این بازی ‌ها بود که انتظار نمی رفت گیمرهای ایکس باکس وان تا قبل از افزوده شدن امکان پشتیبانی از بازی‌ های چند دیسکه توسط قابلیت برگردان جانبی به کنسول هایشان تجربه ی بازی با آن را پیدا کنند.

بازی اژدهای آبی روایت گر یک دنیای خیالی است که پنج دوست با قدرت معجزه آسا و قدرت جادویی به نقاط مختلف جهان سفر می کنند و با Nene که یک مه شیطانی است و بر سرزمین Grand Kingdom تسلط دارد مبارزه می کنند .

روستای پسری به اسم Shu مورد حمله دشمنی ناشناخته قرار می گيرد.او و دوستانش جيرو و كلاک تصميم می گيرند كه از روستا و خانه هايش دفاع كنند .آن ها با جنگجو زولا ملاقات می كنند كه نيروی " قدرت سايه ها " را به آن ها می دهد. نيرويی كه اجازه می دهد در سايه شان به يک هيولای قدرتمند تبديل شوند.Shu در ميان آن ها بيش ترين قدرت را كه اژدهای آبی ناميده می شود دريافت می کند.سپس همه آن ها برای مبارزه با دشمن آماده می شوند.

خالق این بازی هیرونوبو ساکاگوچی (Hironobu Sakaguchi) یک طراح بازی ویدئویی ، پدید آور و نویسنده اهل ژاپن است. کسی که خالق اولین سری فاینال فانتزی بود و از وی به عنوان پدر فاینال فانتزی یاد می شود. طراحی شخصیت این بازی را آکیرا توریما Toriyama) Akira) یکی از حرفه ای های شخصیت پرداز دنیای بازی های ویدیویی و خالق " Dragon Ball Z " به عهده داشته است. در کنار این دو غول بازی های ویدیویی ، نوبو یوماتسو آهنگساز فاینال فانتزی با آهنگ های متن فوق العاده از اژدهای آبی بازی حماسی و جذاب ساخته است.

این بازی که توسط استودیوی Mistwalker ساخته شده در سه دیسک بر روی ایکس ‌باکس 360 عرضه شد. این اولین بازی کنسول ایکس ‌باکس 360 بود که بیش از یک دیسک داشت. اژدهای آبی از جمله معدود بازی‌های انحصاری مایکروسافت در سبک "نقش افرینی" یا همان RPG بود.

 

چگونه بازی اژدهای آبی را بر روی ایکس باکس وان نصب و راه اندازی کنیم ؟

 

مثل دیگر بازی‌ های قابلیت برگردان جانبی Backward Compatibility، اگر شما نسخه فیزیکی ( دیسک بازی) یا دیجیتالی اژدهای آبی را اختیار داشته باشید، آن را در لیست بازی ‌های آماده برای دانلود (Ready to Download ) در قسمت بازی ‌ها و اپلیکیشن ‌های کنسول ایکس‌ باکس وان خواهید دید. دیسک ‌ را در قسمت دیسک درایو کنسول گذاشته تا دانلود بازی‌ بر روی هارد دیسک کنسول کامل شود. بعد از این کار کنسول شما به صورت خودکار یک ورژن پورت شده را از سرور مایکروسافت دریافت خواهد کرد بعد بازی آغاز خواهد شد. تنها کار کنسول بررسی دیسک و تایید محتوی آن است. بازی واقعی فقط از سرور مایکروسافت دانلود شده و از طریق هارد درایو کنسول شما اجرا خواهد شد.چنان چه یک کپی اورجینال از بازی را در اختیار دارید توانایی این را دارید تا همانند سایر بازی های ایکس باکس وان آن را از سرور های مایکروسافت دریافت کنید.

اگر یک اکانت Xbox Live Gold در اختیار دارید قادر هستید تا هر ماه به صورت رایگان بازی های ایکس باکس 360 را برای ایکس باکس وان دانلود و نصب نمایید. طبق گفته مایکروسافت تمامی ویژگی های بازی های ایکس باکس 360 به وسیله Xbox Live Gold با ایکس باکس وان سازگاری کامل دارد.

 

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر