شرکت مایکروسافت هزاران شغل مرتبط با تلفن همراه را از رده خارج می کند

شرکت مایکروسافت هزاران شغل مرتبط با تلفن همراه را از رده خارج می کند

شرکت مایکروسافت هزاران شغل مرتبط با تلفن همراه را از رده خارج می کند


به نظر می رسد که شایعات درست بوده اند و مایکروسافت در حال کاهش دادن 7800 شغل که به طور عمده از کسب و کار های مرتبط با  تلفن همراه هستند ،می باشد. در قسمت سخت افزاری مایکروسافت توانست با اقتباس از شرکت نوکیا و اختصاص 7600000000 دلار از دارایی های مرتبط این کار را به انجام برساند .
این اقتباس در واقع مبلغ 7200000000 دلاری را که در سال گذشته از طرف شرکت مایکروسافتبه شرکت تلفن همراه نوکیا پرداخت شده بود را جبران کرد .
این امر به طور قطع تصدیقی از طرف  مدیر عامل Satya Nadellaبر این نکته بود که دیگر حیله های شرکت نوکیا به درد نمی خورد و زمان آن به پایان رسیده است . شرکت بزرگ مایکروسافت پس از مالکیت نوکیا در ایجاد بازار های بزرگ فروش محصولات شرکت خود روند رو به رشدی نداشته است و در واقع شکست خورده است . به عبارت دیگر می توان گفت شرکت مایکروسافت در این زمینه پس رفت داشته است : در سال جاری سهم Windows Phone( ویندوز موبایل ) در بازار های جهانی سقوط داشته است و به پایین تر از 3 درصد رسیده است .
Windows Phone هنوز هم در حال رقابت با رقبا است و به طور کامل از رده خارج نشده است ولی می شود گفت که کاملا به حال خود رها شده است و توان رقابتی لازم را ندارد. نکته اینجاست که شرکت مایکروسافت باید در نظر داشته باشد کهبرای باقی ماندن در رقابت شرکت های بزرگ تلفن همراه ، ساختسخت افزار های مختلفچاره کار نیست بلکه علاج مشکل مایکروسافت ، بخش نرم افزار است و این شرکت برای شروع باید به سراغ بخش نرم افزاری برود .
Nedella در یک ایمیل به کارکنان اظهار داشت :" ما از یک استراتژی که دنبال رشد کسب و کار مستقل تلفن بود به یک استراتژی برای رشد و ایجاد اکوسیستم پر جنب و جوش ویندوز ( به عنوان اولین خانواده سیستمی خود )  ، تغییر روش خواهیم داد . وی همچنین گفته است :" ما در کوتاه مدت، یک نمونه (نمونه کار تلفن )phone portfolioارائه خواهیم داد که قادر خواهد بود مدت زیادی پاسخگوی تمامی نیازهای مربوطه باشد .
بنابراین نمونه کار های تلفن یا همان phone portfolioهنوز هم وجود دارند، اما نباید انتظار داشته باشید که تعداد بالایی از گوشی های لومیو( Lumia ) به این زودی ها وارد بازار فروش بشوند و در دسترس عموم قرار بگیرند . شرکت تلفن همراه اپل به خوبی توانسته است با ارائه یک یا دو مدل گوشی در سال در بازار در جهت رقابت با همتایان خود فعالیت کند و حتی همه آنها را کنار بزند .به نظر می رسد که شرکت مایکروسافت در تلاش است تا این عمل شرکت اپل را تکرار بکند و مانند آن عمل کند .
چنین تغییرات گسترده در فضای سخت افزاری گوشی می تواند به عنوان نشانه ای تلقی شود که نمایانگر کنار کشیدن شرکت مایکروسافت از بازار موبایل و تلفن همراه است ولی باز هم باید صبر کرد و دید که چه می شود . ویندوز 10 موبایل به طور قطع در حال ورود به سیستم های تلفن همراه می باشد اما قطعا قبل از آن زیرساخت های مورد نیاز برای اجرای ویندوز 10 بر روی گوشی های موبایل باید ایجاد شده و در دسترس قرار بگیرند .
افزودنی استNadellaبه کارکنان گفته است که او "متعهد به بررسی دستگاه های اولیه ای مثل تلفن ها نیز می باشد " .

آینده موبایل در شرکت مایکروسافت
Nadella در ادامه صحبت هایش می گوید که شرکت مایکروسافت با تولید محصولات بهتر و همچنین ارتقاء تکنیک های بازاریابی خود در آینده صنعت تلفن همراه خود را نیز گسترش خواهد داد .
مدیر عامل شرکت مایکروساف در همان ایمیلی که اشاره شد گفته است : " ما برای مشتریان تجاری خود بهترین مدیریت ها و بالاترین سطح امنیت و همچنین بهترین تجربهستفاده از تلفن همراه را ارائه خواهیم داد و این دقیقا چیزی است که آنها نیاز دارند : ارزش خریداران تلفن همراه و ارتباطات بهتر و خدماتی را که می خواهند را عملیاتی می کنیم و ویندوز ( windows ) از بهترین دستگاهی که مورد پسند مشتریان واقع شود حمایت خواهد نمود و برای فروش و خدمات پس از فروش آن طرح های تشویقی قرار خواهد داد . "
به عبارت دیگر ، اگر فردی هستید که بیشتر کارتان با گوشی های هوشمند ساخت شرکت مایکروسافت می باشد می توانید از آخرین مدل ویندوز 10 برای گوشی های همراه خود استفاده بکنید و این در حالی است که این نرم افزار بر روی بیشتر دستگاه های دارای سیستم آی او اس و سیستم اندروید قابلیت اجرایی دارد .
این روش می تواند در فروشگاه های بزرگی که گوشی های هوشمند همراه در هر سال در حال تغییر و دگرگونی هستند یک راه کار بسیار کارآمد و موثری باشد . سخت افزار ها به اندازه ای تغییرات داشته اند که به نظر می رسد از این به بعد نوبت به تغییرات در نرم افزار ها رسیده است و میدان رقابت به سمت نرم افزار ها تغییر داشته است .
واین مطلب به این معنی است که شرکت مایکروسافت ( Microsoft ) هنوز هم به دنبال نرم افزار های بهتر است و به همین منظور با برنامه نویسان همکاری دارد . شرکت مایکروسافت با ارائه ویندوز 10 در حال پل زدن از سیستم آی او اس و سیستم اندروید و همچنین بقایای ویندوز عادی به یک سیستم جامع می باشد که اگر موفق به این کار بشود سیستمی طراحی می شود که می تواند به آن افتخار بکند و به خاطر آن به خود ببالد .سیستم نرم افزاری که قابلیت اجرا بر روی کامپیوتر های خانگی ، کنسول ها ، لپ تاپ ها ، تبلت ها و تلفن های هوشمند امروزی از ویژگی های آن می باشند .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر