Moxa، دستگاه AWK-3131A، جدیدترین نقطه‌ی دسترسی و پل بی‌سیم را برای شبکه های صنعتی معرفی نمود.

Moxa، دستگاه AWK-3131A، جدیدترین نقطه‌ی دسترسی و پل بی‌سیم را برای شبکه های صنعتی معرفی نمود.

شرکت Moxa، دستگاه AWK-3131A، جدیدترین نقطه‌ی دسترسی و پل بی‌سیم برای شبکه را به بازار عمومی معرفی می‌کند.

استفاده از پل‌های بی‌سیم می‌تواند نسبت به روش‌ های جایگزین سیمی،هزینه و زمان کمتری برای اجرا نیاز داشته باشد.به عبارت دیگر پل بی‌سیم با کمک اتصال رادیویی دو پاره ‌ی شبکه را به یکدیگر متصل می‌کند.پل بی‌سیم یک ابزار ویژه است که کار آن بسیار مشابه نقطهی دسترسی بی‌سیمی است که در حالت پل (بریج) کار می‌کند. دو پیکربندی رایج برای پل‌های بی‌سیم استفاده می‌شود، که عبارت‌اند از  نقطه به نقطه و یا نقطه به چند نقطه.پل‌های بی‌سیم می‌توانند در باندهای فرکانسی ۲٫۴گیگاهرتز یا ۵ گیگاهرتز عمل کنند. اتصال ایجاد شده می‌تواند فاصله‌های دور را پوشش دهد، به همین دلیل در نظر گرفتن عامل‌های زیست‌ محیطی و امنیتی و به کارگیری آنتن مناسب برای شبکه دارای اهمیت است.
Moxaشرکت تولیدکننده‌ی پیشرو در زمینه‌ی علم کامپیوتر و صنعت شبکه و خودکار سازی، AWK-3131A را به بازار عمومی عرضه کرده است. این دستگاه یک پل بی‌سیم صنعتی است که از سرعت انتقال داده‌ی حداکثر 300 مگا بیت در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در اوایل ماه جولای این شرکت یک سری جدید با نام AWK-Aرا معرفی کرد که این دستگاه جزعی از همین سری است. این دستگاه تکنولوژی این شرکت را در زمینه‌ی رومینگ (جابه‌جایی) و حفاظت با هم یکپارچه ساخته است تا به این ترتیب خرابی‌هایی که به دلیل شکست تنظیمات صنعتی در شبکه رخ می‌دهد، کمتر ‌شود.

MoxaAPBridgeAWK3131A w 195
این دستگاه به گونه‌ای طراحی و پیاده‌سازی شده است که با استانداردها و گواهی‌نامه‌های صنعتی سازگار باشد. این دستگاه قادر است در دو پهنای باند 2.4 مگا هرتز و 5 مگا هرتز عمل کند. این دستگاه شامل دو آنتن با باند توام همه پخشی و یک پورت شبکه‌ی محلی می‌شود. علاوه بر این لامپ‌های ال‌ای‌دی برای نمایش وضعیت توان دستگاه، وجود مشکل، وضعیت و قدرت سیگنال به کار رفته است.امکان تامین توان از طریق شبکه‌ی اترنت هم فراهم آمده است که نصب ساده و راحت آن را به همراه داشته است.
نقطه‌ی دسترسی بی‌سیم از قبیل این دستگاه به عنوان یک پل و رابط بین دو کاربر عمل می‌کنند و به صورت بی‌سیم از یک کاربر به کاربر دیگری داده و اطلاعات می‌فرستند. کاربری که داده و اطلاعات را دریافت می‌کند، این اطلاعات دریافتی را برای دستگاه دیگری که به آن وصل هستند ارسال می‌کند.  
شبکه‌های بی‌سیم، شبکه‌های بی‌عیب و نقصی نیستند بلکه اشکلات سخت‌افزاری و موانع در این شبکه‌ها می‌تواند در سیگنال تداخل ایجاد کند و یا اینکه سرعت شبکه را کاهش دهد و یا حتی خرابی به بار آورد. شرکت سازنده‌ی این دستگاه از یک مکانیسم حافظتی استفاده کرده است که باعث می‌شود دستگاه قادر باشد با چنین شرایطی مقابله کند. به صورت خلاصه این مکانیسم به این صورت است که به جای یک گره، دو یا حتی بیشتر گره فراهم می‌کند. یک گره مثل یک گره اصلی عمل می‌کند و سایر گره‌های باقی‌مانده به عنوان گره‌های پشتیبانی هستند و برای زمانی تعبیه شده‌اند که گره اصلی دچار شکست می‌شود. در چنین شرایطی، گره پشتیبانی در تنها چند میلی ثانیه کل ارتباط را بازسازی می‌کند.
برای اینکه سرعت ثابت و یکنواخت برای این دستگاه تضمین شود، این شرکت از جابه‌جایی و یا رومینگ یکپارچه استفاده کرده است. جابه‌جاییو یا رومینگدر ارتباطات بی‌سیم به معنای گسترش سرویس اتصال در مکانی غیرازمکانی که آن سرویس ثبت شده است،می‌باشد. در تعریفی دیگر میتوان چنین گفت که رومینگ در واقع توانایی یک مشتری با گوشی سلولی در فرستادن و دریافت تماس‌های آوایی، داده‌ها و دسترسی به سرویس‌های دیگر شامل سرویس‌های داده‌ای خانگی، در هنگام سفر در بیرون از منطقه تحت پوشش شبکه خانگی است. در حالت مرسوم، برای رومینگ نیاز به قطع اتصال اولیه پیش از اینکه اتصال جدید برقرار شود، وجود دارد. اما در حالت جدیدی که برای این دستگاه تعبیه شده است، دیگر نیازی به این قطع اتصال نیست.شرکت سازندهی این دستگاه معتقد است که این تکنولوژی جدید برای دستگاه‌های اتومبیلی که از راه دور، کنترل و دسترسی به آنها مدیریت میشود، مناسب و کارا است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر