4 چیز که باید در مورد جمعه‌ی سیاه بدانید

4 چیز که باید در مورد جمعه‌ی سیاه بدانید

وارد ماه نوامبر شده‌ایم. این به آن معنی است که از شروع این ماه تا جمعه‌ی سیاه هر هفته شایعاتی خواهیم داشت که جمعه‌ی آینده، جمعه‌ی سیاه است (ولی در واقع 25 نوامبر جمعه‌ی سیاه خواهد بود).

برای کسانی که اهل آمریکا نیستند: جمعه‌ی سیاه روز بعد از شکرگذاری است. روزی که به طور غیررسمی وارد فصل خریدهای کریسمس می‌شویم و همان روزی که فروشگاه‌ها در آن به صورت ناامیدانه‌ای تلاش می‌کنند به مردم یادآوری کنند که هنوز فروشگاه‌هایی وجود دارند.

چهار چیز مهمی که در مورد جمعه‌ی سیاه باید بدانید:

 

1.هر روز جمعه‌ی سیاه است

اگر به فروشگاه‌های اینترنتی و محلی سری بزنید خواهید دید که هر روز جمعه‌ی سیاه است. در بیشتر فروشگاه‌ها می‌توانید کالاهایی با تخفیف بالا پیدا کنید و مجموعه‌ای از کالاها را با قیمتی به مراتب کمتر از قیمت اصلی‌شان بخرید.

درست است که در جمعه‌ی سیاه تعداد بیشتری از این تخفیف‌ها وجود دارد اما لزوماً تخفیف‌های بهتری نسبت به دیگر روزها نیستند یا حتی اگر باشند فقط کمی تفاوت خواهند داشت.

در جو این روز گرفتار نشوید، اگر می‌خواهید کالایی بخرید و روزی قبل از جمعه‌ی سیاه آن را در تخفیف مناسبی پیدا کردید، بخریدش. اگر فرصت خرید کالایی با تخفیف خوب در روز جمعه‌ی سیاه را از دست دادید زیاد ناراحت نشوید، به احتمال زیاد دوباره این کالا را با تخفیفی مناسب خواهید دید.
2.بهتر است قبل از خرید تحقیقاتتان را انجام دهید

فرض کنید که برای خرید تلویزیون به فروشگاهی رفته‌اید. می‌دانید که در روز جمعه‌ی سیاه فروشگاه‌ها تخفیف‌های خوبی ارائه می‌دهند که البته درست است. وقتی که چنین روزی برسد چگونه تشخیص خواهید داد که آیا ارزشش را دارد که ساعت 4 صبح در صفی شلوغ منتظر باز شدن فروشگاه بایستید یا نه؟

تحقیقاتتان را انجام دهید. هر چقدر بیشتر در مورد تاریخچه‌ی قیمت‌های یک محصول بدانید می‌توانید در جمعه‌ی سیاه آماده‌تر باشید.
3.کالاهای بازسازی شده را فراموش نکنید

جمعه‌ی سیاه همیشه تخفیف‌های جالبی دارد. ولی این تخفیف‌ها لزوماً برای کالاهای جدید نیستند، بعضی از این کالاها، بازسازی شده‌اند (Refurbishment). یکی از مثال‌های خوب در این زمینه محصولات اپل هستند. در این روز محصولات اپل از جمله مک‌ها و آیپدها تخفیف‌های خوبی دارند.

اما در بیشتر مواقع حتی این تخفیف‌ها نیز توانایی رقابت با قیمت کالاهای بازسازی شده را ندارند. سعی ما این نیست که بگوییم همیشه باید کالاهای بازسازی شده را در مقایسه با کالاهای نو انتخاب کنید. اما مطمئن شوید که بررسی این کالاها را فراموش نکرده‌اید.
4.به تبلیغات فروشگاه‌ها توجه کنید

در سال‌های گذشته تقریباً تمام فروشگاه‌ها از روزها و هفته‌ها قبل از جمعه‌ی سیاه شروع به تبلیغات برای این روز می‌کنند. این اتفاق از طرفی خیلی خوب است چون می‌توانید با توجه به اطلاعاتی که به دست می‌آورید برای این روز برنامه‌ریزی کنید.

می‌توانید برای دیدن این تبلیغات به سایت‌های فروشگاه‌ها بروید. اما مواظب باشد که فریب تخفیف‌های هر روزه را نخورید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر