ربات‌ها همه مردم را بدون شغل خواهند کرد

ربات‌ها همه مردم را بدون شغل خواهند کرد

مدیرعامل شرکت‌های اسپیس‌ایکس و تسلا موتورز از نیاز بشریت به یک درآمد ثابت برای تمام مردم جهان خبر داد، زیرا در اثر اتوماسیون همه مشاغل را ربات‌ها در دست خواهند گرفت.

به نقل از گیزمودو، الون ماسک اظهار کرد: در آینده انسان‌ها زمان بیشتری برای انجام کارهای جالب‌تر و پیچیده‌تر خواهند داشت. ما باید بدانیم که چگونه با جهان مملو از هوش مصنوعی در آینده کنار بیاییم.

وی افزود: در نهایت من فکر می‌کنم باید با هوش دیجتالی نوعی همزیستی برقرار شود.

در حال حاضر ربات‌ها برخی از مشاغل را در کارخانه‌ها انجام می‌دهند و با این رویه، در آینده ممکن است اکثر کارها بطور اتوماسیون و توسط این هوش‌های مصنوعی صورت بگیرند. اگرچه ویژگی‌هایی مانند خلاقیت در کارها هنوز فقط توسط انسان قابل انجام است، اما شرکت‌ها در تلاشند تا این گونه خصوصیات را نیز به دنیای هوش مصنوعی وارد کنند.

ماسک بر این باور است که راه‌حل حمایت از کارگرهای انسانی که ربات‌ها و نرم‌افزارها جایگزین‌شان می‌شوند، ایجاد یک درآمد پایه با حمایت دولت‌ها برای همه است.

این ایده که همه از منابع کافی برای زندگی بدون نیاز به انجام کار برخوردار باشند، می‌تواند مشکلات بی‌خانمانی و فقر را حل کند، اما متاسفانه این بهشت سوسیالیستی دموکراتیک در حال حاضر فقط در حد رویا است. ربات‌ها باید با سرعتی تصادعدی برای تصدی مشاغل تولید شوند تا بحران اقتصادی ایجاد شود که در پی آن این باور عمومی ایجاد شود که همه به کمک دولتها نیاز دارند.

به گفته الون ماسک، مشخص نیست که بشریت چگونه به این وضعیت درآمد جهانی دست می‌یابد، اما معتقد است این وضعیت می‌تواند فصل جدیدی در زندگی انسان باز کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر