چگونه در ویندوز 10، پوشه ها را از طریق وان درایو به اشتراک بگذاریم

چگونه در ویندوز 10، پوشه ها را از طریق وان درایو به اشتراک بگذاریم

مایکروسافت، ویندوز 10 را با هدف اجرای این سیستم عامل بر روی یک بیلیون دستگاه، در دو سه سال آینده توسعه داده است. نسخه جدید ویندوز به دلیل ویژگی ها و تغییرات بسیاری که در آن حاصل شده، جلب توجه کرده است. در بین همه ی این تغییرات جدید، وان درایو (OneDrive) یکی از ویژگی هایی می باشد که مایکروسافت امیدوار است کاربران برای ذخیر ی فایل های خود بر روی cloud از آن استفاده کنند.


در ویندوز 8، وان درایو به وسیله ی یک برنامه با سیستم عامل ارتباط برقرار می کرد که این برنامه قابل حذف شدن نبود و به راحتی می شد از طریق تنظیمات کامپیوتر به تنظیمات آن دسترسی پیدا کرد. از طریق این برنامه ی مدرن، کاربران می توانستند به راحتی فایل ها و پوشه های خود را بارگذاری کنند و حتی آنها را با افراد دیگر بدون داشتن واسط کاربری وان درایو در وب، به اشتراک بگذارند.
در ویندوز 10، این برنامه حذف شده است و از طریق تنظیمات برنامه می توان سرویس ذخیره سازی cloud را پیکربندی کرد. این کار در واقع یکپارچه سازی عمیق وان درایو با سیستم عامل را از طریق یک واسط کاربری نشان می دهد. در این حالت، به اشتراک گذاری فایل و پوشه کمی سخت تر شده است که در اینجا با چند گام روش به اشتراک گذاشتن فایل و پوشه با افراد دیگر را شرح می دهیم.


به اشتراک گذاری یک پوشه در وان درایو
به اشتراک گذاری یک پوشه با استفاده از وان درایو در ویندوز 10، به چند روش می تواند انجام شود. اگر می خواهید که فایل هایی مانند عکس، ویدئو و مستندات را به اشتراک بگذارید باید در مسیر ریشه یا هر جای دیگر از وان درایو یک پوشه ایجاد کرده، بر روی پوشه کلیک راست کرده و سپس Share a OneDrive link را انتخاب کنید.
one2
این فرآیند به صورت خودکار، پوشه را با سطح دسترسی view به اشتراک خواهد گذاشت و نیز لینک یکتایی برای دسترسی به پوشه ایجاد خواهد کرد.
این لینک، یک آدرس اینترنتی امن است. به این معنی که زمانی که شما آن را از طریق ایمیل یا ابزارهای دیگر به اشتراک گذاشتید، پوشه ی به اشتراک گذاشته شده در واسط وان درایو در وب با استفاده از مرورگر باز خواهد شد.
توجه داشته باشید که پوشه ای به اشتراک گذاشته می شود که یک آیکون آبی در پایین، گوشه سمت چپ ظاهر شود. حال، با استفاده از این روش، افراد می توانند با استفاده از لینک به پوشه و محتویات آن دسترسی داشته باشند.
one3
اگر می خواهید که سطح دسترسی افراد به پوشه را کنترل کنید، بر روی پوشه به اشتراک گذاشته شده کلیک راست کرده و More OneDrive sharing options را کلیک کنید. زمانی که این گزینه را انتخاب کردید، مرورگر وب پیش فرض، وان درایو را برای نشان دادن گزینه های پوشه به اشتراک گذاشته شده، باز خواهد کرد.
از گزینه های Share، متوجه خواهید شد که گزینه ای نیز برای دعوت افراد (Invite Option) وجود دارد. در سمت راست، می توانید یک نفر یا تعداد بیشتری را برای دسترسی به پوشه ی به اشتراک گذاشته شده، دعوت کنید.
لینکی با عنوان  Recipients can only view وجود دارد. با کلیک بر روی این لینک، گزینه های اضافی دیگری نیز مشاهده خواهد شد که می توانید آنها را نیز تنظیم کنید. برای مثال، می توان Recipients can only view یا Recipients can edit را انتخاب کرد.
one4
وقتی که تنظیمات مورد نیاز اعمال شد، گزینه Share را فشار دهید.
این نکته نیز حائز اهمیت است که اگر قصد به اشتراک گذاری پوشه از داخل ویندوز 10 از طریق Share a OneDrive link را دارید، با وجود اینکه شما سطح دسترسی ها به پوشه را برای افراد تعیین کرده اید، این پوشه می تواند برای هر کسی که لینک را در اختیار داشته باشد، فقط قابل مشاهده باشد. اگر می خواهید که افراد خاصی به پوشه و محتویات آن دسترسی داشته باشند، باید از Shared with از گزینه های Share است، استفاده کنید. بر روی Anyone with this view link کلیک کرده و Remove link را انتخاب کنید. در شکل زیر این مراحل قابل مشاهده است.

one5

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر