چگونه قابلیت امنیتی دو مرحله ای واتساپ را فعال کنیم؟

چگونه قابلیت امنیتی دو مرحله ای واتساپ را فعال کنیم؟

وقت آن رسیده است که اکانت واتساپ خود را ایمن تر سازید!

واتساپ اخیرا قابلیت تصدیق سازی دو مرحله ای را برای پلت فرم خود عرضه کرده و کاربران را قادر ساخته است که اکانت خود را با استفاده از یک رمز ایمن تر کنند. این سرویس به یک سیستم تایید سازی اس ام اسی مجهز می باشد که زمانی که کاربر گوشی خود را تغییر می دهد و نرم افزار واتساپ را روی گوشی جدید نصب می کند، به منظور افزایش ویژگی های امنیتی از کاربر می خواهد که کد دریافت شده از طریق اس ام اس را در نرم افزار جدید وارد کند تا امنیت اطلاعات کاربر تضمین گردد. در این نوشتار به نحوه فعال سازی این قابلیت پرداخته شده است.

چگونه قابلیت تصدیق سازی دو مرحله ای واتساپ را فعال کنیم؟

1-    واتساپ را از کشوی نرم افزاری موجود در صفحه خانه اجرا کنید.
2-    روی آیکون منو که در گوشه سمت راست و بالای صفحه برنامه قرار گرفته است، کلیک نمایید.
3-    به قسمت تنظیمات (Settings) بروید.

4-    گزینه حساب کاربری (Account) را انتخاب کنید.
5-    گزینه Two-step verification را انتخاب نمایید.
6-    حال گزینه Enable را که در پنجره نصب قرار دارد، لمس کنید.

7-    رمز 6 رقمی خود را وارد و گزینه Next را لمس کنید سپس دوباره رمز خود را تایید نمایید.
8-    آدرس ایمیلی را که می خواهید از آن برای بازیابی رمز خود استفاده کنید، وارد نمایید و گزینه Next را بزنید. واتساپ این آدرس ایمیل را بررسی و تایید نمی کند بنابراین در وارد کردن آن دقت نمایید.
9-    حال پیامی را با متن Two-step verification is now enabled دریافت می کنید؛ در این مرحله گزینه Done را لمس کنید.

به همین سادگی! هم اکنون اکانت واتساپ شما امنیت بسیار بالاتری دارد. این نرم افزار پس از فعال سازی این قابلیت پیام های یادآوری کننده ای را برای شما می فرستد تا رمز خود را فراموش نکنید هرچند که در صورتی که این رمز را فراموش کردید می توانید با استفاده از آدرس ایمیلی که وارد نموده اید این ویژگی جدید را دوباره غیر فعال سازید.

واتساپ اوایل امسال با اعمال رمز گذاری سر تا سری به صورت پیش فرض بر روی تمام مکالمات کاربرانش، قدم بزرگی را در راستای ارتقاء حریم خصوصی کاربران برداشت. این شبکه اجتماعی بیش از یک میلیارد کاربر دارد از این رو می توان گفت که اقدام انجام شده بسیار سنگین می باشد. این سازنده علاوه بر این می خواهد ویژگی ها و ابزارهای متنوع دیگری نظیر یک نرم افزار دسکتاپ، امکان برقراری تماس های صوتی و تصویری، امکان ارسال تصاویر GIF و ... را در اختیار کاربرانش بگذارد.

این ویژگی ها در طول چند هفته و یا ماه های آینده، ابتدا در قالب یک نرم افزار بتا و سپس به صورت عمومی در اختیار کاربران گذاشته می شود از این رو اگر که می خواهید زود تر از بقیه کاربران به این قابلیت ها دسترسی پیدا کنید، توصیه می شود که در برنامه بتای اندروید واتساپ ثبت نام نمایید.

منبع خبر: androidcentral

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر