نرم افزار جدید مایکروسافت توانایی دیدن رنگ را به افراد فاقد این قابلیت باز می گرداند!

نرم افزار جدید مایکروسافت توانایی دیدن رنگ را به افراد فاقد این قابلیت باز می گرداند!

ردموند یک نرم افزار بسیار خوب و مفید ساخته است که به افرادی که فاقد توانایی دیدن رنگ ها هستند این قدرت را می بخشد که آنچه را از دست داده اند، دوباره به دست آورند.

 این نرم افزار که کالر بینوکولارز (Color Binoculars) نام دارد با استفاده از دوربین یک گوشی هوشمند رنگ ها را به نحوی تنظیم می کند که شخصی که از بیماری کوری رنگی رنج می برد هم بتواند مانند یک فرد عادی رنگ ها را ببیند. 

تام اورتون، سازنده این نرم افزار، می گوید: " این نرم افزار ابزاری است که به بیماران دارای عارضه های بینایی کمک می کند تا ترکیب رنگ هایی را که با دیدن آن ها مشکل دارند، تشخیص دهند. برای مثال اگر که شخصی نتواند تفاوت بین رنگ قرمز و سبز را تشخیص دهد، کالر بینوکولارز رنگ قرمز را کم رنگ تر و رنگ سبز را پر رنگ تر نشان می دهد تا تفاوت آن ها برجسته تر شود. بینوکولارز در واقع یک ترکیب ساده تر مانند ترکیب رنگی صورتی و سبز را جایگزین یک ترکیب رنگی پیچیده مانند ترکیب رنگی قرمز و سبز می کند. "

روش کار با کالر بینوکولارز بسیار ساده است؛ این نرم افزار سه حالت قرمز / سبز، سبز / قرمز و آبی / زرد را به دلیل شایع بودن بیشتر این انواع محدودیت های بصری در میان بیماران، ارائه می کند. علاوه بر این یک آپشن دیگر نیز در کالر بینوکولارز وجود دارد که قابلیت تصحیح رنگ نرم افزار را غیر فعال می کند تا شخصی که از نظر بینایی مشکلی ندارد بتواند تفاوت قدرت بینایی خود را با شخصی که از عارضه کور رنگی رنج می برد، ببیند. 

این نرم افزار هنوز نمی تواند به طور کامل قابلیت تشخیص رنگ را در اختیار اشخاص متقاضی بگذارد با وجود این تا حدی قادر است که از شدت این محدودیت بکاهد. کالر بینوکولارز هم اکنون برای گوشی های آیفون عرضه شده است.

منبع خبر: gizmodo

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر