کالبد شکافی نوار لمسی مک بوک پرو؛ تعمیر آن غیر ممکن است!

کالبد شکافی نوار لمسی مک بوک پرو؛ تعمیر آن غیر ممکن است!

زمانی را به خاطر می‌آورید که می‌توانستید مک بوک پرو را باز کنید و دیسک آن را تعویض کنید، رم بیشتری به آن اضافه کنید یا باتری را جایگزین کنید؟

باید گفت آن زمان گذشته و دیگر تکرار نخواهد شد، در این رابطه کاربران iFixit  یک مک بوک پروی 13.3 اینچی به همراه نوار لمسی را کالبد شکافی کرده‌اند و در طی این پروسه دریافته‌اند که تعمیر این دیوایس به وسیله خود شخص تقریباً غیر ممکن است.

علاوه بر اختصاصی بودن پیچ‌های پنتالوب، مک بوک پروی جدیدی دارای یک نوع باتری است که به بدنه دیوایس چسبیده است و پردازنده، رم و کارت حافظه نیز به برد اصلی متصل شده‌اند.

به این‌ها باید نوار لمسی را نیز اضافه کرد که تعمیرات آن به مراتب سخت‌تر است بنابراین در واقع هیچ دلیلی وجود ندارد که مک بوک پروی جدید را خودتان باز کنید. می‌توان گفت تنها چیزی که خودتان می‌توانید در این مک بوک پرو تعویض کنید، ترک پد آن است که به نظر می‌رسد همانی است که بر روی مک بوک پروی بدون نوار لمسی مورد استفاده قرار گرفته بود و بدون نیاز به خارج کردن باتری قابل تعویض است.

این کالبدشکافی چندین نکته جالب دیگر نیز درباره این دیوایس آشکار می‌کند، اگرچه این مک بوک پرو از همان ابعاد مک بوک پروی قبلی با مدل Escape برخوردار است اما طراحی داخلی آن کاملاً متفاوت است. باتری این دیوایس به طور مشخص کوچکتر است، به جای یک فن از دو فن بهره می‌برد و به جای یک جایگاه SSD قابل جابه جایی، چندین درگاه فلش مموری بدون جا به جایی برای آن در نظر گرفته شده است.

شاید عجیب‌ترین تصمیم بر روی طراحی نوار لمسی مک بوک پرو قراردادن خروجی اسپیکر بر روی آن است که به هیچ عنوان با بلندگوها در یک خط قرار ندارد.

منبع خبر: digiro

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر