سفارشی سازی Action Center در ویندوز 10

سفارشی سازی Action Center در ویندوز 10

چگونه می‌توانAction Center را در سیستم‌عامل ویندوز ده سفارشی کرد.


سفارشی‌کردن Quick Actions
بخش Quick Actions، مفیدترین بخش از Action Center است. به کمک این بخش، کاربر قادر است میزان روشنایی صفحه‌ی نمایش را تنظیم کند و یا وای‌فای را روشن و یا خاموش کند؛ و البته بسیاری کارهای دیگر. این قسمت می‌تواند فشرده شود و در این صورت تنها چهار مورد از فعالیت‌هایی که از آن‌ها پشتیبانی می‌کند برای کاربر قابل رویت است. اما در این میان این امکان برای کاربر فراهم شده است که بتواند این چهار فعالیت را خود انتخاب کند.

windows-10-action-center-quick-access-buttons-100605128-largeبرای این منظور، در قسمت تنظیمات برنامه، گزینه‌یSystem را انتخاب کنید و پس از آن گزینه‌یNotifications & actions. در قسمت Quick Actions، چهار جعبه دیده می‌شود، هر کدام از آن‌ها نماینده‌ی فعالیتی است که توسط کاربر قابل رویت است. با کلیک‌کردن هر جعبه، می‌توان اتخاب کرد که کدام فعالیت جز این چهار مورد خواهد بود.
سفارشی‌کردن Notification
در قسمت تنظیمات برنامه، در قسمت Notifications، گزینه‌های زیادی ارائه شده است که با تغییر آن‌ها، می‌توان در زمینه‌ی Notification، تنظیمات کاربر را دخالت داد. از جمله‌ی این گزینه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    Show me tips about Windows
این قسمت برای کاربرانی مفید است که تجربه‌ی زیادی از کار با سیستم‌عامل ویندوز ندارند. اما در صورتی که کاربر در زمینه‌ی سیستم‌عامل ویندوز اطلاعات کافی داشته باشد، فعال بودن این بخش برای او آزاردهنده خواهد بود.
•    Show app notifications
درصورتی که این قسمت فعال باشد، کاربر اخطارات و اطلاعیه‌هایی راجع به برنامه‌های نصب‌شده دریافت می‌کند.
•    Show notifications on the lock screen
با فعال‌کردن این قسمت، حتی در صورتی هم که ویندوز قفل شده باشد، اخطارات و اطلاعیه‌ها دریافت شده و نمایش داده می‌شوند.
•    Show alarms, reminders, and VOIP
در صورتی که این قسمت فعال شده باشد، برنامه‌های alarm، reminder و VoIP در هنگاهی که ویندوز قفل شده است، نمایش داده می‌شوند.
•    Hide notifications while presenting
با فعال‌کردن این گزینه، تمام اخطارها و اطلاعیه‌ها، زمانی که کاربر در حال ارائه و استفاده از نرم‌افزاری مثل PowerPoint است، نمایش داده نمی‌شوند.

تغییرات پیرامون صدای زنگ
گاهی کاربر ترجیح می‌دهد با هر بار دریافت یک پست الکترونیکی، صدای هشداری شنیده نشود. برای این منظور کافی است از تنظیمات، قسمت System انتخاب شود و سپس گزینه‌ی Notifications & Actions. پس از آن، در این قسمت باید به دنبال بخشی با عنوان Show notifications from these appsبود. در این بخش برای هر مورد این امکان فراهم آمده است که صدای زنگ غیرفعال شود.

winddows-10-actoin-center-settings-100605420-large


پاک‌کردن Notification (اخطار و اطلاعیه)
برای این منظور، Action Center را باز کنید. در این قسمت می‌توانید تنها یک مورد خاص را پاک کنید، و یا یک بخش خاص و یا اینکه با انتخاب گزینه‌ی Clear all، همگی را پاک کنید.

windows-10-action-center-clear-all-100605440-large


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر