اتومبیل رضوانی بیست آلفا ۲۰۱۷

اتومبیل رضوانی بیست آلفا ۲۰۱۷

اتومبیل رضوانی تنها برند مشهور ایرانی جهان است که به تولید اتومبیل سوپر اسپورت مشغول است و اتومبیل رضوانی بیست آلفا ۲۰۱۷ با در سایدوایندر را به تازگی رونمایی کرده است.

شرکت اتومبیل‌سازی رضوانی سه نوع خودروی اسپرت را به نام‌های بیست، بیست ایکس و بیست آلفا می‌سازد. بیست آلفا آخرین اعجوبه‌ی این شرکت خودروسازی است. شاید برای شما نیز تعجب‌برانگیز باشد که یک ایرانی خودرویی در این سطح تولید می‌کند، واقعیت پیش‌روی شما است.

مالک شرکت اتومبیل‌سازی رضوانی، فریس رضوانی است که کارخانه خود را در کالیفورنیا بنا کرده است شاید مطلب جالب‌تر برای شما شروع بکار این شرکت از سال ۲۰۱۴ میلادی است و در طی این دو سال اندک توانسته است خیلی عالی ظاهر شود.

این خودرو بر اساس پلتفرم آریل اتم ساخته شده است و اتومبیل بیست آلفا ۲۰۱۷ دارای سه نوع با قدرت ۳۰۰، ۵۰۰ و ۷۰۰ اسب بخار است. اتومبیل رضوانی بیست آلفا به تازگی در لس‌آنجلس رونمایی شد.

طراح بدنه این اتومبیل سمیر صدیق‌کوف آذربایجانی است. طراحی جالب خودرو موجب شده است برای حفظ زیبایی آن در اتومبیل سایدواندر یا به صورت باله‌ای باز شود.

موتور ۲٫۴ لیتری آن با کمک شرکت هوندا و به صورت اختصاصی در شرکت رضوانی ساخته شده است و همه قطعات آن به صورت اختصاصی طراحی و ساخت خود شرکت است.

با توجه به  ساخت بدنه اتومبیل از ترکیب آلومینیوم و فیبر کربن کل وزن اتومبیل فقط ۸۸۴ کیلوگرم است. این شرکت ادعا کرده است مدل ۵۰۰ اسب بخار آن ۳٫۲ ثانیه شتاب صفر تا صد آن است و ۲۸۰ کیلومتر آخرین سرعت آن است.

قیمت پایه اتومبیل رضوانی بیست آلفا ۲۰۰ هزار دلار است.

منبع خبر: ostadit

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر