Pinecone، اولین پردازشگر شیائومی به زودی وارد بازار می شود!

Pinecone، اولین پردازشگر شیائومی به زودی وارد بازار می شود!

آیا می دانستید که شیائومی پردازشگر هم می سازد؟

شیائومی توانست با سرعت زیادی به کمک گوشی های قدرتمند و ارزان قیمت خود دنیا را تسخیر کند. این برند که با نام اپل چینی هم شناخته می شود به فروش بسیاری از محصولات دیگر نظیر اسپیکر، وسایل پوشیدنی، منبع تغذیه و ... نیز اشتغال دارد.

اما آیا می دانستید که این سازنده پردازشگر هم می سازد؟ البته پردازشگرهای این برند هنوز آماده نشده اند با وجود این منابع اطلاعاتی موجود از این امر حکایت می کنند که سازنده چینی فعالانه مشغول ساخت پردازنده های سیلیکونی خود می باشد؛ سازندگان زیادی پس از مدتی به این نتیجه رسیده اند که می توانند قطعات مصرفی مورد نیاز خودشان را خودشان تولید کنند.

اپل پردازشگرهای سری A خود را دارد و در اکوسیستم اندروید هم سامسونگ سازنده و مصرف کننده پردازشگرهای اگزینوس و هواوی سازنده و مصرف کننده پردازشگرهای Kirin می باشند؛ حال شیائومی هم می خواهد به این جمع بپیوندد. 

تصاویر اولین پردازشگر سیلیکونی شیائومی اخیرا در فضای مجازی منتشر شده است. این قطعه Pinecone نام دارد و احتمالا در ساخت گوشی Mi 5c سازنده چینی مورد استفاده قرار می گیرد. انتظار می رود که این گوشی هوشمند ویژگی های سخت افزاری قدرتمندی نداشته باشد به همین دلیل می توان گفت که حرف "C" در واقع حرف اول کلمه " Cheap " می باشد که به ارزان بودن این گوشی هوشمند دلالت می کند. 

Pinecone از سری پردازشگرهای رنج ابتدایی شیائومی محسوب می شود و به یک واحد پردازش مرکزی هشت هسته ای 2.2GHz مجهز است. 

مشخصات گوشی شیائومی Mi 5c

علاوه بر پردازشگر گفته شده می توان انتظار داشت که گوشی جدید شیائومی به یک نمایشگر 5.5 اینچی با شیشه 2.5D و گودی های بسیار ظریف هم مجهز باشد. از دیگر ویژگی های احتمالی این دستگاه می توان به رم 3 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 گیگابایتی، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، قابلیت NFC، نرم افزار کمکی MIUI 8 و سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو اشاره کرد.

تجهیز گوشی جدید به قابلیت NFC می تواند بیانگر این احتمال باشد که سازنده چینی در حال ساختن یک سرویس وابسته به قابلیت Samsung Pay یا Android Pay است که احتمالا Mi Pay نام دارد. 

طبق اطلاعات موجود گوشی جدید قرار است در تاریخ 30 نوامبر ( 10 آذر ) با قیمتی در حدود 145 دلار در معرض عموم قرار گیرد. شیائومی در حال حاضر می خواهد گوشی های رنج ابتدایی خود را با پردازشگر جدیدش تست کند اما این احتمال نیز وجود دارد که این سازنده گوشی های پیشرفته خود را نیز سال آینده با پردازشگرهای خودش وارد بازار سازد. 

منبع خبر: androidguys

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر