چهار جایگزین انتقال فایل برای کاربران مک بیت تورنت

چهار جایگزین انتقال فایل برای کاربران مک بیت تورنت

دانلود تورنت ها می تواند بسیار خطرناک و دشوار باشد. در این مقاله بهترین اپلیکیشن های انتقال فایل را به شما معرفی می کنیم.


بد افزارها امسال دوبار در انتقال فایل جنجال ایجاد کردند. وضعیت آنقدر حاد است که شاید بهتر باشد که به دنبال یک اپلیکیشن تورنت مک جدید بگردید. در ماه می سال 2016، فردی به وبسایت بیت تورنت حمله کرد و آن را به باج افزار آلوده کرد. این اتفاق به قیمت مجوز گیت کیپینگ سازنده این وبسایت تمام شد، این اتفاق دوباره در آگوست سال 2016 تکرار شد.
اپلیکیشن های تورنت زیادی برای مک وجود دارند. بسیاری از این اپلیکیشن های تورنت میان پلت فرمی هستند و روی مک کاملاً خوب عمل نمی‌کنند. در اینجا به پنج تا از بهترین جایگزین‌ها برای انتقال فایل برای مک نگاهی می‌اندازیم.
1-    دلوج (Deluge)
دلوج یک اپلیکیشن تورنت با همه قابلیت‌هاست اما روی مک خیلی خوب عمل نمی‌کند. اپلیکیشن زشتی نیست اما بیشتر به نظر می‌رسد که بیشتر برای اوبونتو ساخته شده است تا مک او اس macOS. ظاهر ساده آن ممکن است برای کسانی که طراحی برایشان مهم است آزار دهنده باشد.


اما همین که ظاهر را کنار بگذارید می‌بینید که دلوج اپلیکیشنی بسیار قوی است. قابلیت کنترل اپلیکیشن از طریق نوار منو چیزی جدید است، همچنین می‌توانید محدودیت‌هایی برای تنظیمات دانلود ایجاد کنید. دانلود و به اشتراک گذاری تورنت بدون باز کردن اپلیکیشن مدیریت فایل‌ها را بسیار ساده می‌کند.
دلوج پیچیدگی ندارد. این سادگی به این معنی است که شما فقط یک دانلود منیجر برای تورنت ها دارید و نه بیشتر. اگر از فید های RSS برای دانلود خودکار استفاده می‌کنید و یا می‌خواهید فقط روی یک لینک کلیک کنید تا فایل تورنت را دریافت کنید، این اپلیکیشن مناسب شما نیست. کنترل نوار منو می‌تواند برایتان کارآمد باشد، به خصوص اگر به دنبال قابلیت محدود سازی سریع پهنای باند اپلیکیشن باشید.

2-    یو تورنت (uTorrent)
نکته منفی یوتورنت این است که از شما می‌خواهد افزونه‌های کروم را حذف کنید و موتور جست و جوی یاهو را دوباره تنظیم کنید (البته کاربران مک این مشکل را نداشتند چرا که تنظیمات سافاری بدون تغییر ماند). شاید این موضوع به اندازه بدافزارها خطرناک نباشد اما نگران کننده است.
یوتورنت در قسمت پایین سمت چپ این اپلیکیشن تبلیغات قرار داده است. می‌توانید با پرداخت 5 دلار آن را حذف کنید. اما اگر به این اپلیکیشن اعتماد ندارید، بهتر است که شماره کارت خود را به آن ندهید.

اما یوتورنت نقاط مثبت زیادی دارد. می‌توانید در یک فید ثبت نام کنید و تورنت های جدیدی که اضافه می‌شوند را دانلود کنید. اگر برای مثال یک "فصل" از تورنت ها را دنبال می‌کنید، این قابلیت به کارتان می‌آید. همچنین می‌توانید دیتا انتقال داده شده را در یک زمان خاص محدود کنید. برای مثال، می‌توانید این اپلیکیشن را روی دانلود 10 گیگابایت در ماه تنظیم کنید تا اطمینان یابید که بیش از حد ترافیک مصرف نکرده‌اید.
یو تورنت به شما اجازه می‌دهد که محدودیت‌های خود را برنامه ریزی کنید. در نتیجه می‌توانید انتقال تورنت های خود را به فقط شب یا فقط روز که سر کار هستید محدود کنید.
همچنین یک اپلیکیشن موبایل نیز برای دسترسی از راه دور وجود دارد. رابط کاربری آن بسیار عالی است با این حال هنوز هم آزار دهنده است که برای این اپلیکیشن باید تغییراتی در مرورگر خود ایجاد کنید. در نتیجه باید تصمیم بگیرید که با این موضوع مشکلی دارید یا خیر.

3-    کیو بیت تورنت (qBittorrent)
اولین چیزی که هنگام استفاده از کیو بیت تورنت استفاده می‌کنید این است که روی مک مدرن ظاهری کاملاً بیگانه و قدیمی دارد. ظاهر آن با دکمه‌های بزرگش شبیه به اپلیکیشن های اواسط دهه 2000 است. بیشتر قابلیت‌های کیو بیت تورنت و یو تورنت مشابه است. این اپلیکیشن بیشتر به عنوان جایگزین منبع باز یوتورنت ساخته شده و مشکلات با مرورگر را ندارد.


یکی از بهترین چیزها در مورد کیو بیت تورنت این است که یکی از تنها اپلیکیشن های ساده و مشخص برای ساخت فایل‌های تورنت جدید است. فقط کافی است به منو Tools رفته و Torrent Creator را انتخاب کنید. این اپلیکیشن عملکردی مشابه یوتورنت دارد. همچنین می‌توانید پهنای باند را محدود کنید وآن را برنامه ریزی کنید.
جدا از ظاهر قدیمی آن، کیو بیت تورنت یکی از بهترین انتخاب‌ها در این لیست است. قابلیتی مانند یوتورنت دارد ما مشکلات تبلیغات یا نصب اسپم را ندارد.

4-    ووز (Vuze)
ووز دو نوع است: نسخه سبک و نسخه حرفه‌ای و سنگین. ووز نیز مانند یوتورنت در نگاه اول خیلی جذاب نیست اما آنقدر هوشمند هست که تنظیمات را در سافاری و کروم تغییر ندهد اما نصب کننده آن یک افزونه برای نظارت بر جست و جوی نتایج اضافه می‌کند، همچنین موتور جست و جو و صفحه اصلی یاهو را نیز تغییر می‌دهد.
ووز به شما اجازه می‌دهد که جلوی این تغییرات را بگیرید، قابلیتی که یو تورنت ارائه نمی‌داد. همچنین این اپلیکیشن چند نرم افزار دیگر نیز روی دستگاه شما نصب می‌کند که می‌توانید جلوی آن‌ها را نیز بگیرید.


اگر نسخه سبک ووز را نصب کنید، یک موتور جست و جو روی دستگاه شما نصب می‌شود که می‌توانید به صورت مستقیم فایل‌های تورنت را در آنجا جست و جو کنید. این صفحه شامل چند کلکسیون نمونه می‌شود که می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید. یک تب دیگر برای نشان دادن وضعیت دانلودها باز می‌شود. نسخه سبک ووز چیز خاصی ندارد. فقط به یاد داشته باشید که اسپم مرورگر را هنگام نصب حذف کنید.
اما نسخه حرفه‌ای قابلیت‌های زیادی به آن اضافه می‌کند. می‌توانید در فیدها ثبت نام کنید. این اپلیکیشن با کلکسیون آی تونز نیز سازگار است: می‌توانید یک دانلود کامل را به نوار کناری اپلیکیشن منتقل کنید تا به صورت خودکار به کلکسیون آیتونز شما اضافه شود. این قابلیت خاص ووز است. این اپلیکیشن قابلیت‌های بسیار زیادی از جمله فیلتر آی پی دارد، البته بعضی از این قابلیت‌ها نیازمند این است که به حالت تنظیمات پیشرفته بروید.
در گوشه سمت راست تصویر در حالت پیشرفته این اپلیکیشن تبلیغات قرار دارد که می‌توانید با پرداخت 3 دلار آن را حذف کنید. همچنین این اپلیکیشن یک اسکنر ویروس برای فایل‌های شما باز می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که از طریق این اپلیکیشن دی وی دی رایت کنید. نسخه سنگین قابلیت‌های بسیار خوبی دارد که حتی برای استفاده از آن‌ها نیازی به به روز رسانی نسخه پیشرفته ندارید، فقط کافی است که اسپم مرورگر را حذف کنید.
دو نسخه ووز در دو سمت طیف قرار دارند: جست و جوی خیلی ساده و ابتدایی و قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌ای که جایی دیگر نمی‌توانید آن‌ها را بیابید. اسپم مرورگر آزاردهنده است اما شما می‌توانید آن را حذف کنید.
هرکدام از این اپلیکیشن ها چیزی برای ارائه دارند، و باید بر اساس نیازتان یکی را انتخاب کنید. اما به نظر می‌رسد که کیو بیت تورنت در راحتی در استفاده قابلیت‌ها بهترین باشد. هرکدام از این اپلیکیشن ها چیزی متفاوت دارد و می‌تواند برای شما با توجه به نیازهایتان ایده آل باشد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر