پنج تغییر بزرگ در پخش فایل‌های رسانه‌ای در سیستم‌عامل ویندوز ده

پنج تغییر بزرگ در پخش فایل‌های رسانه‌ای در سیستم‌عامل ویندوز ده

پنج تغییر بزرگ در پخش فایل‌های رسانه‌ای در سیستم‌عامل ویندوز ده


پیش از این، در نسخه‌های قبلی، برای برطرف‌کردن نقاط ضعفی که در پخش رسانه وجود داشت از برنامه‌های دیگری، به جز برنامه‌های ویندوز، استفاده می‌شد. اما در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ویندوز، ویندوز ده، امکانات و گزینه‌های جدید دیگری اضافه شده‌اند؛ از جمله‌ی این گزینه‌ها می‌توان به پشتیبانی از فرمت‌های فلک (کدک صوتی بی‌اتلاف آزاد)، MKVو کدگذاری ویدیوئی پر بازده اشاره کرد. در ادامه جزئیات بیشتری راجع به پنج تغییری که در مورد پخش رسانه در سیستم‌عامل ویندوز ده صورت گرفته است، ارائه شده است.
پشتیبانی از فایل‌های صوتی فلک
کدک صوتی بی‌ اتلاف آزاد ، کدک فشرده‌ سازی صوتی است که الگوریتم فشرده‌ سازی بی‌ اتلاف داده‌ها را به کارمی‌گیرد. اثر صوتی دیجیتال فشرده‌ شده به وسیله ی فلک قابل ناهم فشرده ‌سازی به نسخه‌ای مشابه اطلاعات صوتی اصلی است. منابع صوتی رمزنگاری ‌شده به وسیله ی فلک به حجمی حدود ۵۰ تا ۶۰درصد اندازه ی اصلی خود درمی‌آیند. فلک، قالبی آزاد و بدون حق تألیف به همراه نرم‌افزار آزاد پیاده‌سازی‌شده در دسترس است. فلک از فراداده، جلد آلبوم و جستجوی سریع بر اساس هنرمند، عنوان، آلبوم و غیره پشتیبانی می‌کند. گرچه پستیبانی از اجرای فلک در دستگاه‌های صوتی قابل‌ حمل و سامانه‌های صوتی نسبت به قالب‌هایی چون MP3 و PCM فشرده‌ نشده محدودتر است، اما دستگاه‌های سخت‌افزاری بیشتری از فلک نسبت به سایر قالب‌های فشرده‌شده ی بی‌اتلاف پشتیبانی می‌کنند.
در حال حاضر امکان پخش فایل‌هایی با این فرمت در سیستم‌عامل ویندوز ده فراهم آمده است.
پشتیبانی از فایل ویدیوئیMKV
البته برای اولین بار این قابلیت در نسخه‌ی ارتقایافته‌ی ویندوز هشت، ویندوز 8.1ارائه شد. این قابلیت برای کاربرانی سودمند و کارا است که مجموعه‌های بزرگ از فیلم دارند و صرف فضای نگهداری کمتر برای آن‌ها اهمیت دارد.
پشتیبانی از کدگذاری ویدیوئی پر بازده
شرکت مایکروسافت همیشه در ارائه‌ی استانداردهای جدید در زمینه‌ی فایل، کند عمل کرده است. اما در حال حاضر در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ویندوز، ویندوز ده از فرمتی پشتیبانی می‌کند که در سال‌های آینده بسیار پرطرفدار خواهد شد.
کدگذاری ویدیویی پر بازده ازاستانداردهای درحال توسعه‌ی فشرده‌سازی ویدیو و جانشینی برای کدک ویدیویی پیش ‌رفته است،که اکنون درمرحله‌ی توسعه‌ی مشترک به‌ وسیله‌ی گروه کارشناسان تصویرمتحرک امپگ) سازمان بین‌المللی استاندارد سازی/کمیته الکتروتکنیکی بین‌المللی و گروه کارشناسان کد گذاری ویدیوی (و وی‌سی‌ای‌جی است. امپگ و وی‌سی‌ای‌جی تیم همکاری اشتراکی برای کدینگ ویدیو را برای توسعه ی استاندارد اچ ‌ای‌ وی‌ سی تشکیل داده‌اند. گفته می‌شود اچ‌ ای‌ وی‌ سی کیفیت تصویر را بهبود می‌بخشد و نسبت فشرده‌ سازی را دو برابرمی‌کند.

cast-to"نمایش"به "پخش"تغییر کرده است
در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ویندوز، گزینه‌ی نمایش به گزینه‌ی پخش تغییر نام داده است. برای پخش کافی است روی فایل رسانه‌ای مورد نظر خود کلیک راست کنید و گزینه‌ی پخش را انتخاب کنید.
ویندوز ده از دی‌وی‌دی پشتیبانی نمی‌کند
با دانلود برنامه‌ی وی‌ا‌‌ل‌سی، نرم‌افزار پخش صدا و تصویر و نصب آن، این امکان فراهم شده است که فایل‌های دی‌وی‌دی و فرمت‌های بسیار دیگری، روی سیستم‌عامل ویندوز ده اجرا شوند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر