این آیفون اپل پس از یک سال ماندن در اعماق دریاچه همچنان کار می‌کند

این آیفون اپل پس از یک سال ماندن در اعماق دریاچه همچنان کار می‌کند

اگر تصادفا آیفون‌های قبل از آیفون 7 و 7 پلاس را در آب انداخته باشید، به راحتی می‌توان گفت که عمر دستگاه شما به پایان رسیده است.

شخصی به نام مایکل گانترام (Michael Guntrum)، هنگام ماهیگیری در مارس 2015، آیفون 4 خود را از دست داد و فکر نمی کرد هرگز دوباره بتواند آن را بیابد. هنگامی که سعی داشت تا وزن خود را روی پاهایش متعادل کند، آیفون او از جیبش سر خورد و درون چاله ای که در یخ کنده بود، افتاد.

دریاچه ای که گانترام در آن ماهیگیری می‌کرد، تخلیه شد. مهندس مکانیک، دنیل کالگرام (Daniel Kalgram) در جستجوی گنج به سراغ دریاچه‌ی خالی شده رفت. فلزیاب او چیزی پنهان را زیر 6 اینچ گل و لای تشخیص داد: یک تلفن گمشده!

دنیل این گوشی را در برنج قرار داد و دو روز آن را شارژ کرد. سرانجام گوشی به طرز معجزه آسایی روشن شد.

گرچه صفحه نمایش گوشی به سختی صدمه دیده بود، اما کالگرام خیلی زود اطلاعات تماس صاحب گوشی را بر روی دستگاه یافت. او سریعا با گانترام تماس گرفت. گانترام بسیار تعجب زده شده بود، اما ترتیب داد تا تلفن به او بازگردانده شود.

گفتنی است آیفون 4 ضد آب نیست، بنابراین ممکن است کیس آن مانع از نفوذ آب به درونش شده باشد. گانترام به سایت بازفید گفته است که کیسی که خریده، از برند “آترباکس” است که مارکی بسیار مشهور برای تولید کیس‌های سخت است. با این وجود این مدل خاص که دیگر تولید نشده است نیز ضد آب نیست.

اینکه این دستگاه چگونه نجات یافت، تقریبا یک راز مانده است. قطعا ما به شما توصیه نمی کنیم که گوشی همراه خود را در دریاچه‌های یخی بیندازید، اما همیشه دیدن این که محصولات بهتر از آنچه تبلیغ می‌شوند، عمل می‌کنند بسیار خوب است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر