ترجمه بارکد از طریق سرویس گوگل پلی

ترجمه بارکد از طریق سرویس گوگل پلی

ترجمه بارکد از طریق سرویس گوگل پلی


گوگل، نسخه ی 7.8 از سرویس گوگل پلی را منتشر کرده است که شامل تعدادی از واسط های کاربری جدید برای کمک به توسعه دهندگان نرم افزار می باشد. یکی از این واسط های جدید، اسکنر بارکد می باشد. همانطور که از نام آن هم مشخص است، اسکنر بارکد، محیطی را فراهم می کند تا از طریق آن برنامه های قدیمی بتوانند بدون نیاز به اینترنت، بارکد را رمزگشایی کنند. گوگل این بارکد ریدر را به گونه ای طراحی کرده است تا دیگر نیازی به تغییر بارکد برای خوانده شدن توسط API نباشد. یکپارچگی بارکد ریدر با سرویس گوگل پلی سریعا صورت می گیرد. کد به داده های معنی دار و مفیدی ترجمه می شود. در عمل، به این معنی است که آدرس اینترنتی کار شده درون کد QR به یک آدرس اینترنتی واقعی تبدیل می شود و می تواند به یک وب سایت مرتبط شود، در حالی که یک کد UPC، شماره سریال تولید می کند.
هم اکنون سرویس 7.8 گوگل پلی، دوازده استاندارد بارکد را تشخیص می دهد که شامل AN-13، EAN-8، UPC-A، UPC-E، Code-93، Code-39، Code-128، ITF، Codebar، QR Code، Data Matrix و PDF 417 می باشد.  این به این معنی است که توسعه دهنده ی قدیمی می تواند سریعا و به آسانی برنامه ای بسازد، بارکدها را بشناسد و آن را با هر دستگاهی که آخرین نسخه ی گوگل پلی را دارد، سازگار کند.
این برنامه از طریق فهم بارکدها، پتانسیل گوگل را برای یادگیری بیشتر عادت های خرید بالا می برد. شاید مدت زیادی طول نکشد که دیگر نیازی به رفتن به مغازه نباشد و گوگل بر حسب شناخت عادت های خرید ما، تولیدات ارزانتری را در وبسایت های مختلف پیدا کند!

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر