چگونه به تاریخچه استفاده خود از گوگل دست یابیم ( و آن را پاک کنیم)

چگونه به تاریخچه استفاده خود از گوگل دست یابیم ( و آن را پاک کنیم)

گوگل همه ی فعالیت های مربوط به دو سال اخیر شما را در خود ذخیره می کند. با استفاده از صفحه My activities می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید و حتی نظارت گوگل را محدود کنید.

کاربران گوگل می دانند که گوگل اطلاعات مربوط به حافظه استفاده شما از گوگل را ذخیره می کند. اما آیا می دانستید که می توانید به صورت آنلاین به همه اطلاعات استفاده خود از گوگل دست بیابید؟ همه این اطلاعات را می توانید در صفحه فعالیت یا (My Activity) در حساب کاربری گوگل خود بیابید. 
صفحه فعالیت آرشیوی است که همه کارهایی که در پلت فرم گوگل انجام داده اید، از جمله موتور جست و جوی استاندارد، مرورگر کروم و حتی گوشی های هوشمند در در خود ذخیره می کند.

 
با توجه به میزان دسترسی که شما به گوگل می دهید در صفحه فعالیت می توانید تاریخچه مرور، تاریخچه مشاهده ویدئو در یوتوب، همچنین آنچه ضبط کرده اید و مکالمات خود را بیابید. 
گوگل اطلاعات مربوط به فعالیت های دو سال اخیر شما را ذخیره می کند. اگر دوست دارید بدانید پارسال این موقع چه کار کرده اید، می توانید از طریق تقویمی که در این صفحه قرار گرفته است این کار را انجام دهید. 


اگر نسبت به این که گوگل چقدر اطلاعات در مورد شما دارد حس خوبی ندارید، باید بدانید که وبسایت My Activity گزینه ای برای پاک کردن دارد که به شما اجازه می دهد هر چیزی را که می خواهید پاک کنید. 


به اضافه، می توانید کنترل فعالیت را روشن و یا خاموش کنید و به گوگل اجازه ندهید به بعضی از قابلیت ها دسترسی داشته باشد


گوگل به شما هشدار می دهد که این کار باعث می شود که نتوانید از بعضی قابلیت ها استفاده کنید، اما اگر امنیت برای شما در درجه اول اهمیت است، غیر فعال کردن بیشتر این گزینه ها به شما آرامش می دهد. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر