گوگل پیکسل XL در برابر وان پلاس 3T!

گوگل پیکسل XL در برابر وان پلاس 3T!

گوشی های نکسوس گوگل در دنیای گوشی های هوشمند دارای قیمت بیشتر از 700 دلار محصولات برتر پرچم دار اقتصادی به شمار می آمدند با وجود این عرضه پیکسل با حداقل قیمت 769 دلار یک چهره متناقض را از شرکت گوگل نشان داد اما در هر حال به نظر می رسد که طبیعت حتی در دنیای گوشی های هوشمند نیز خط مشی خود را دنبال می کند به این نحو که اخیرا سازنده ای به نام وان پلاس شروع به ساختن گوشی های پرچم دار ارزان قیمت کرده است. در این نوشتار به ارائه یک مقایسه دقیق بین گوشی های وان پلاس 3T و گوگل پیکسل XL پرداخته شده است.

طراحی و ساخت

آنچه که در زمینه ساخت این دو محصول توجه همگان را به خود جلب کرده این است که این دو گوشی هوشمند به نمایشگرهای هم اندازه ای مجهز هستند اما از نظر ابعاد و اندازه کلی با یکدیگر تفاوت دارند به این نحو که وان پلاس 3T از گوگل پیکسل 10 گرم سبک تر، 1 میلی متر باریک تر و 2 میلی متر کوتاه تر می باشد. هر دو گوشی هوشمند از بدنه های آلومینیومی و اسکنرهای اثر انگشت بهره می برند هرچند که وان پلاس 3T به دلیل بدنه کوچک ترش نسبت بین نمایشگر و اندازه فریم بیشتری را در اختیار کاربر می گذارد. 

نمایشگر

5.5
 اینچی AMOLED در برابر 5.5 اینچی سوپر AMOLED
534ppi در برابر 401ppi

تا حدی می توان گفت که تراکم پیکسل نمایشگر برترین برگ برنده گوشی گوگل پیکسل  XL برای مقابله با گوشی وان پلاس 3T می باشد به این نحو که اگرچه هر دو محصول از نمایشگرهای AMOLED بهره می برند مبارز گوگل تراکم پیکسل بیشتری دارد ( در حدود 100ppi ) و از این رو می تواند یک کیفیت تصویر بهتر را در اختیار کاربر بگذارد. 

ویژگی های کلی

کوالکام اسنپدراگون 821 2.15GHz در برابر کوالکام اسنپدراگون 821 2.35GHz
رم 4 گیگابایتی در برابر رم 6 گیگابایتی
حافظه داخلی 128 گیگابایتی

آنچه که به راحتی می تواند بسیاری از کاربران را به خریدن گوشی وان پلاس 3T به جای گوگل پیکسل XL متقاعد کند مشخصات کلی این محصول می باشد به این نحو که هر دو گوشی هوشمند از پردازشگرهای مشابهی بهره می برند با وجود این پردازشگر گوشی وان پلاس 200MHz سریع تر از پردازشگر گوشی گوگل می باشد؛ علاوه بر این رم این گوشی هوشمند 2 گیگابایت بیشتر از رم گوشی گوگل پیکسل XL است. 

سایر ویژگی های فنی

یک پورت سیم کارت در برابر دو پورت سیم کارت
وای فای 802.11AC 
بلوتوث 4.2
USB نوع C 3.0 در برابر USB نوع C 2.0

در این زمینه هر محصول نقطه ضعف خود را نسبت به محصول دیگر با یک ویژگی برتر جبران می کند هر چند که شباهت هایی نیز بین هر دو محصول وجود دارد؛ هر دو گوشی هوشمند از وای فای 802.11AC  و بلوتوث 4.2 بهره می برند. پیکسل از پورت USB نوع C 3.0 بهره می برد در حالی که وان پلاس 3T به پورت USB نوع C 2.0 مجهز شده است؛ از طرفی وان پلاس 3T قابلیت پشتیبانی دو سیم کارت را دارد در حالی که گوگل پیکسل XL تنها یک سیم کارت را پشتیبانی می کند.

ظرفیت باتری

 3450mAh در برابر 3400mAh

سایت خبرگزاری فون آرنا (PhoneArena) جزییات دقیقی را در مورد نحوه عملکرد باتری گوشی وان پلاس 3T ارائه نکرده است به همین دلیل در این زمینه باید با تخمین زدن به نتیجه رسید. از آنجایی که ظرفیت باتری هر دو دستگاه تقریبا یکسان است ( ظرفیت باتری گوشی پیکسل 50mAh بیشتر است ) و در ساخت هر دو گوشی از پردازشگرهای تقریبا مشابهی استفاده شده است ( تراشه موجود در وان پلاس 3T سریع تر است ) می توان گفت که کمتر بودن تراکم پیکسل نمایشگر گوشی وان پلاس عملکرد بیشتر باتری این گوشی هوشمند را به دنبال دارد. 

دوربین

12.3 مگاپیکسل در برابر 16 مگاپیکسل
1.55μm در برابر 1.12μm
سلفی 8 مگاپیکسلی در برابر سلفی 16 مگاپیکسلی

وقتی که سایر ویژگی های گوشی وان پلاس را در نظر می گیرید تصور می کنید که این سازنده در عوض در ارائه توان تصویر برداری کمی محافظه کارانه تر عمل کرده است در حالی که اصلا این چنین نیست. رقابت بین این دو محصول در این زمینه به هیچ وجه یک رقابت شانه به شانه محسوب نمی شود. همه می دانند که تعداد مگاپیکسل قدرت دوربین یک گوشی هوشمند را تعیین نمی کند بلکه عواملی نظیر اندازه سنسور و اندازه هر پیکسل در تعیین قدرت تصویر برداری یک دستگاه مطرح می باشند. 3T در این زمینه از همه نظر برنده می باشد به این نحو که پیکسل های بیشتر و کوچک تری دارد و علاوه بر این به یک دوربین سلفی بسیار قدرتمند تر نیز مجهز شده است. 

قیمت و ارزش

869 دلار در برابر 479 دلار

قیمت گوشی گوگل پیکسل XL تقریبا دو برابر قیمت گوشی وان  پلاس 3T می باشد و همین امر به راحتی می تواند هر کاربری را به خریدن گوشی سازنده چینی به جای محصول گوگل متقاعد کند.

رای نهایی

برنده وان پلاس 3T

منبع خبر: androidguys

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر