نحوه درشت کردن نوشته های آیفون

نحوه درشت کردن نوشته های آیفون

در ادامه مطلب می‌توانید از نحوه بزرگ کردن فونت متون آیفون برای خوانایی راحت‌تر آگاه شوید.

شرکت اپل هر سال تمرکز بسیاری بر بهبود بخش Accessibility (به معنای «دسترسی») محصولات خود نظیر آی‌دیوایس ها و مک‌ می‌گذارد. Accessibilty شامل تعدادی از ابزار و قابلیت‌هایی است که یک بخش جداگانه را در تنظیمات محصولات اپل نظیر مک، اپل واچ، آی‌دیوایس‌ها، اپل تی‌وی و... از آن خود می‌کند. درواقع اپل با استفاده از ابزارها و قابلیت‌های نرم‌افزاری بستری برای معلولین و افراد کم‌توان در زمینه‌های مختلف مانند شنوایی، شنیداری و حرکتی فراهم می‌کند تا آنان هم بتوانند مانند دیگر افراد از دستگاه خود استفاده کنند و لذت ببرند.

یکی از کم‌‌توانی‌هایی که این روز‌ها بسیاری از افراد در سراسر کره خاکی دارند ضعف بینایی چشم است که با خریدن عینک یا انجام عمل جراحی برطرف می‌شود. از آنجا که ممکن است بسیاری از کاربران آیفون چشمانی با دید ضعیف داشته باشند، خواندن نوشته و متون داخل محیط سیستم‌عامل بدون عینک برایشان مشکل است، خصوصا اگر ضعف چشم آن‌ها از نوع آستیگماتیک باشد. اما جای نگرانی نیست؛ چراکه اپل از سال‌ها پیش برای حل این مشکل چاره اندیشیده‌ است. یکی از ساده‌ترین قابلیت‌های بخش Accessibilty امکان درشت کردن تمام متون درون سیستم‌عامل است که BoldText نام دارد. این قابلیت مدت‌هاست در iOS وجود دارد و طیف گسترده‌ای از کاربران از آن استفاده می‌کنند. شاید به همین دلیل است که اپل در iOS 10 آن را، به دلیل استفاده زیاد، به بخش Display & Brightness در صفحه اصلی Settings در آیفون اضافه کرده است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که خواندن متون Bold را به فونت معمولی آیفون ترجیح می‌دهند یا خوانایی آن برایتان راحت‌تر است، در ادامه می‌توانید از چگونگی درشت کردن متون آیفون مطلع شوید.


 

برای درشت کردن فونت آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:

  •     وارد Settings شوید و به قسمت General>Accessibility بروید.


 

  •     گزینه Bold Text را روشن کنید.


 

  •     در انتها روی دکمه continue لمس کنید. (توجه داشته باشید در این مرحله آیفونتان ری‌استارت خواهد شد.)

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

behrooz

سه‌شنبه, 30 آذر 1395

در انتها روی دکمه Continues لمس کنید اشتباه است
باید می نوشتید در انتها روی دکمه continue لمس کنید
conitnues معنای دیگری دارد

پاسخ

ثبت نظر