گوگل روتر جدیدی با نام OnHub عرضه می کند

گوگل روتر جدیدی با نام OnHub عرضه می کند

گوگل از ساخت یک مسیریاب Wi-Fi به نام OnHub خبر داد. این مسیریاب با همکاری شرکت TP-Link ساخته شده است و هم اکنون با قیمت 199 دلار پیش فروش می شود.


در مورد طراحی مسیریاب، OnHub واقعا شبیه به مسیریاب های دیگر نیست. آنتن ها، سیم ها و چراغ های چشمک زن  معمول در این مسیریاب وجود ندارد و تنها چراغ این دستگاه، چراغ بزرگی در بالای آن است.
از نظر گوگل این دستگاه دارای مزیت هایی است: بسیاری از افراد، دستگاه های مسیریاب خود را به دلیل ظاهر نازیبای آن، در زیر میز یا پشت تلویزیون یا مکان های دیگر مخفی می کنند که باعث می شود به خوبی کار نکند ولی اگر ظاهر یک مسیریاب جالب و زیبا باشد، افراد با آشکار بودن آن مشکلی نخواهند داشت.
در داخل استوانه، 13 آنتن وجود دارد که 12 آنتن برای سیگنال و یکی برای چک کردن ازدحام سیگنال در آن ناحیه است. صاحبان آپارتمان هایی که با همسایگان خود در مورد عدم اتصال و شلوغی بحث دارند، از آنتن تراکم، هیجان زده می شوند.
بجای چراغ چشمک زن های قدیمی می توان از برنامه Google On، مخصوص اندروید و iOS  استفاده کرد که به شما کمک می کند تا شبکه Wi-Fi خود را تنظیم و کنترل کنید.
OnHub اولین بار پس از تنظیم، گوشی شما را با استفاده از صدا پیدا خواهد کرد. این برنامه رمزعبور را به یاد می سپارد و به شما اجازه می دهد تا به صورت متنی آن را برای مهمانان خود ارسال کنید.
با استفاده از این دستگاه نیز می توان اولویت بندی کرد و به برخی، بیشتر از دیگری پهنای باند اختصاص داد. این مسیریاب به صورت خودکار نرم افزارهای خود را به روز رسانی خواهد کرد و به طور خاص برای کار با دستگاه های دارای اتصال به اینترنت طراحی شده است. گوگل گفته است این مسیریاب اولین دستگاه OnHub است و این شرکت در حال کار بر روی دستگاه دیگری با همکاری شرکت ایسوس است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر