چگونه نوار لمسی جدید را رایگان روی مک بوک قدیمی خود نصب کنیم؟

چگونه نوار لمسی جدید را رایگان روی مک بوک قدیمی خود نصب کنیم؟

به راحتی با استفاده از این اپلیکیشن ها می توانید نوار لمسی موجود در مک بوک پرو های جدید را روی دستگاه مک خود داشته باشید.

مک بوک پرو جدید یک نوار لمسی OLED دارد که قابلیت های زیادی از جمله کنترل های متنی و شناسایی از طریق اثرانگشت را فراهم می کند. قیمت مدل 13 اینچی از 1800 دلار شروع می شود که واقعا گران است. 
مدل 13 اینچی مک بوک پرو بدون نوار لمسی نیز موجود است که 300 دلار ارزان تر است. اگر به نظرتان این قابلیت آنقدر ها هم نمی ارزد و یا می خواهید کنترل های متنی را به مک بوک قدیمی خود اضافه کنید می توانید به راحتی یک اپلیکیشن رایگان دانلود کنید تا این کار را برایتان انجام دهد. 

نوار لمسی چکار می کند؟
به طور خلاصه، امکان دسترسی سریع به کنترل هایی که بیشتر از آن ها استفاده می کنید و اطلاعات حساس به متن را بر اساس کاری که انجام می دهید به شما ارائه می دهد. از آن می توانید برای مشاهده تصاویر و یا فیلتر گذاری عکس ها، دسترسی به حدس متن در ایمیل، شخصی سازی میانبرها و غیره استفاده کنید.
نوار لمسی چیزی است که به کار هر لپتاپی می آید، میزان مصرف انرژی آن متعارف است و امید می رود که روزی راهش را به همه لپ تاپ های اپل باز کند. نوار لمسی جای کلیدهای وظیفه روی صفحه کلید را می گیرد و تنها روش تنظیم نور و صدا روی دستگاه های جدید است. 


لازم به ذکر است که قابلیت های این دستگاه به طبیعت صفحه لمسی متکی است. در حالی که می توان نوار لمسی را روی هر دستگاه مک اجرا کرد، بیشتر از این که با انگشتتان از آن استفاده کنید از موس استفاده می کنید. پیش از این که تصمیمی بگیرید این موضوع را در نظر بگیرید. 

نوار لمسی را به دستگاه مک اضافه کنید
اپلیکیشن های کمی وجود دارند که این کار را انجام می دهند و به شما اجازه می دهند که از این قابلیت استفاده کنید و از نوار وظیفه اسکرین شات و یا ویدئو بگیرید. 
مهم: برای استفاده از این اپلیکیشن ها باید دستگاه خود را به آخرین نسخه macOS Sierra ارتقا دهید. این قابلیت روی سیستم های قدیمی تر کار نمی کند. پس به اپلیکیشن مک اپ استور بروید، تب Updates را بیابید و همه ی به روز رسانی ها را تحت عنوان Software Update انجام دهید. اگر هنوز macOS Sierra را نگرفته اید حتما آن را دریافت کنید. 
توشه (Touché)
این اپلیکیشن تا حد ممکن ساده است. فقط کافی است که این آرشیو را از لینک  https://red-sweater.com/touche/ دانلود کنید، آن را آنزیپ کرده، فایل اپلیکیشن را در پوشه Applications قرار داده و آن را اجرا کنید. نباید اخطار امنیتی به شما داده شود ولی اگر شد به System Preferences > Security & Privacy رفته و روی Open Anyway در تب General کلیک کنید. 


وقتی که این اپلیکیشن اجرا شد، روی نام آن در نوار منو در بالای صفحه کلیک کنید و Preferences را انتخاب کنید تا میانبرهای صفحه کلیدی که به شما اجازه می دهند اسکرین شات های نوار لمسی را فعال یا غیر فعال کنید مخفی و یا نمایان شود. 

تاچ بار دمو اپ (Touch Bar Demo App)
تاچ بار دمو اپ گزینه دیگری است که قابلیت هایی مشابه توشه دارد. می توانید آن را از لینک https://github.com/bikkelbroeders/TouchBarDemoApp به عنوان یک اپلیکیشن از قبل کامپایل شده یا کد منبع دانلود کنید. این اپلیکیشن همچنین به شما اجازه می دهد یک اپلیکیشن iOS را روی آیپد خود کامپایل و سایدلود کنید و از آن مانند یک دستگاه لمسی واقعی استفاده کنید. 


استفاده از آن و اجرا بسیار ساده است. آخرین TouchBarServer.zip  را از لینک https://github.com/bikkelbroeders/TouchBarDemoApp/releases/tag/v1.6 دانلود کنید، آن را در پوشه Applications خود قرار دهید و آن را اجرا کنید. اگر باز هم اخطار امنیتی دریافت کردید به System Preferences > Security & Privacy > General. بروید و گزینه  Open Anyway را انتخاب کنید. 
وقتی که اجرا شد می توانید با ااستفاده از دکمه Fn صفحه کلید از آن استفاده کنید. از میانبر اپلیکیشن که در نوار منو قرار دارد با کلاینت های نوار لمسی iOS برای کامپیال یا سایدلود اپلیکیشن از روش های زیر استفاده کنید. 

نوار لمسی را روی آیپد خود شبیه سازی کنید 
برای این که واقعا از نوار وظیفه خود نهایت استفاده را ببرید می توانید از آیپد و تاچ بار دمو اپ برای کامپایل از منابع یا سایدلود یک فایل IPA از قبل کامپایل شده استفاده کنید. روند آن کمی دشوار است به همین دلیل رد سوترز ( Red seaters)  توشه را خلق کرده اند. 

کامپایل از منبع 
برای کامپایل و سایدلود اپلیکیشنی که روی مک، به یک کامپیوتر مک، آخرین نسخه  Xcode، یک حساب کاربری گسترش اپل رایگان، آیپدی که آخرین نسخه iOS را اجرا کند، و یک کابل یو اس بی برای اتصال دستگاه شما به کامپیوترتان نیاز دارید. اول TouchBarServer.zip و کد منبع را از لینک https://github.com/bikkelbroeders/TouchBarDemoApp/releases/tag/v1.6 بیابید. 
سپس TouchBar.xcodeproj را در Xcode از کد منبعی که دانلود کرده اید باز کنید. آیپد خود را متصل کنید و روی گزینه iPad که زیر Device قرار دارد کلیک کنید. شناسه نرم افزاری (Bundle Identifier) خود را به چیزی خاص تغییر دهید و وقتی که گزینه " No matching provisioning profiles found" را دیدید روی Fix Issue کلیک کنید و با اپل آی دی خود وارد شوید ( همانی که روی آیپد استفاده می کنید). سپس روی دکمه “play” کلیک کنید تا کامپایل و سایدلود اپلیکیشن روی دستگاهی که انتخاب کرده اید شروع شود. 
برای اجرای اپلیکیشن به Settings > General > Profiles & Device Management روی آیپد خود بروید و روی Trust  زیر بخش Developer App کلیک کنید. با آیپد متصل خود و تاچ بار سرور (TouchBarServer) در حال اجرا، اپلیکیشن را اجرا کنید و تاچ بار را روی آن امتحان کنید. 

سایدلود با سیدیا امپکتور (Cydia Impactor) 
همچنین می توانید فایل های IPA از قبل کامپایل شده را با استفاده از یک اپلیکیشن رایگان به نام سیدیا امپکتور سایدلود کنید. تنها مانع این است که باید یک IPA که بتوانید از آن استفاده کنید را بیابید. برای این کار نیازی به Xcode نیست اما به یک حساب کاربری گسترش اپل (Apple Developer) برای ورود به اپلیکیشن نیاز دارید. 
سیدیا امپکتور را از لینک http://www.cydiaimpactor.com/ دانلود کنید و یک IPA برای تاچ بار دمو اپ بیابید. آیپد خود را متصل کنید و امپکتور را اجرا کنید، با حساب کاربری گسترش خود وارد شوید و دستگاه خود را انتخاب کنید. IPA که دانلود کرده اید را در اپلیکیشن وارد کنید و صبر کنید. اپلیکیشن روی دستگاهتان نصب و وارد می شود. 

آیا تا به حال از نوار لمسی استفاده کرده اید؟ 
آیا تا به حال از نوار لمسی مک بوک پرو، چه روی لپ تاپ های مک پرو جدید و یا از طریق این اپلیکیشن ها استفاده کرده اید؟ آیا استفاده از آن برایتان راحت بود یا خیر؟ آیا ارزش پولی که برای داشتن آن باید پرداخت کرد را دارد؟ 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر