مایکروسافت نسخه محلی سرویس ابری Azure را ارائه می‌دهد

مایکروسافت نسخه محلی سرویس ابری Azure را ارائه می‌دهد

ساعاتی پیش شرکت مایکروسافت سرویس جدیدی را به دنبال جلب رضایت مشتریانی است که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند تمام عملیات محاسباتی خود را به مراکز داده اشتراکی متمرکز که به عنوان ابر یا cloud شناخته می‌شود، تبدیل کنند؛ ارائه کرد. این سرویس به مشتریان اجازه می‌دهد تا از تکنولوژی ابری مایکروسافت، در سرورهای خود استفاده کنند.

کمپانی مایکروسافت نسخه محلی سرویس ابری Azure را برای مشتریانی که به استفاده از مراکز داده اشتراکی تمایلی ندارند، ارائه می‌دهد.

 

ساعاتی پیش شرکت مایکروسافت سرویس جدیدی را ارائه کرد که به مشتریان اجازه می‌دهد تا از تکنولوژی ابری مایکروسافت، در سرورهای خود استفاده کنند. بخشی از تلاش‌های این کمپانی بزرگ برای تمرکز هر چه بیشتر بر روی خط تولید خود، برای رقابت با رقبای دیرنه ای همچون آمازون و Google Alphabet است.

مایکروسافت بزرگترین شرکت سازنده نرم افزار در جهان، به دنبال جلب رضایت مشتریانی است که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند تمام عملیات محاسباتی خود را به مراکز داده اشتراکی متمرکز که به عنوان ابر یا cloud شناخته می‌شود، تبدیل کنند.

جودسون آلتف، معاون اجرایی مایکروسافت در زمینه تجارت جهانی، به خبرگزاری رویترز چنین گفت: "یکی از تفاوت‌های کلیدی فضای ابری Azure مایکروسافت، در مقابل دو رقیب قدرتمند و بزرگ دیگر در پلتفرم فضای ابری، توانایی مایکروسافت در استفاده از راه حل‌های هیبریدی واقعی است."

Azure پلتفرم فضای محاسبات ابری شرکت مایکروسافت است، که با توجه به مطالعات سهم بازار، بعد از وب سرویس‌های آمازون، در رتبه‌ی دوم جهان قرار گرفته است.

مایکروسافت بیان کرده است که کمپانی‌های لنوو (Lenovo)، دل (Dell) و هیولت (Hewlet)، سرورهای جدید و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی این سرویس را فراهم خواهند کرد.

جولیا وایت، معاون شرکت مایکروسافت در زمینه‌ی فضای ابری Azure، بیان کرد که سرویس جدید که Azure Stack نام دارد برای کسب و کارهایی طراحی شده است که به استفاده از Azure تمایل دارند؛ اما بنا به دلایلی به نسخه‌ی محلی نرم افزار نیاز دارند.

وی افزود که Azure Stack، یک توسعه از Azure است و جایگزینی برای فضاهای ابری خصوصی قدیمی و از کار افتاده نیست.

Azure Stack به وسیله‌ی کمپانی‌هایی که به انجام فعالیت‌های راه دور و یا در مناطق دور افتاده نیاز دارند و یا فعالیت آن ها در مکان‌هایی است که دسترسی به اینترنت با مشکل مواجه است مانند چاه‌های نفتی و یا مناطقی که نیاز است داده‌ها به صورت محلی نگهداری شوند، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

اد اندرسون تحلیلگر گارتنر با بیان اینکه تعداد زیادی از کمپانی‌ها و end-user ها مشتاق استفاده از این سرویس هستند، پیش بینی می‌کند که این پیشنهاد موجب پیشرفت قابل توجه کسب و کار فضای ابری مایکروسافت شود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر