عقب‌نشینی واتس‌اپ: عدم پذیرش قوانین جدید عملکرد پیام‌رسان را محدود نمی‌کند

Untitled-1.jpg

از ماه‌ها پیش کمپانی فیسبوک اعلام کرد که تا تاریخ 25 اردیبهشت ماه اگر کاربران با قوانین جدید حریم خصوصی موافقت نکنند، این پیام‌رسان برای آن‌ها محدودیت‌هایی قائل خواهد شد. حالا گفته می‌شود که این کمپانی از مواضع خود عقب نشسته و قصد محدودسازی عملکردهای واتس‌اپ را ندارد.

در این میان سخنگوی واتساپ در متنی که منتشر کرده گفته:« با مشورت‌ها و بحث‌هایی که با مقامات و کارشناسان حوزه‌های مختلف و حریم خصوصی داشتیم، باید بگوییم که برای کاربرانی که این قوانین حریم خصوصی را نپذیرفته‌اند، محدودسازی انجام نخواهد شد.» واتساپ می‌گوید که تا اطلاع ثانوی برنامه برای این کاربران همین گونه خواهد بود.

این قوانین جدید حریم خصوصی واتساپ سر و صدا زیادی به پا کرد و کاربران نگرانی‌های زیادی درباره اشتراک‌گذاری اطلاعات خودشان داشتند. البته بخشی از اطلاعات کاربران واتس‌اپ از جمله شماره تلفن آن‌ها به موجب تغییر قانونی در سال ۲۰۱۶ همین حالا هم با فیسبوک به اشتراک گذاشته می‌شود. اما واتساپ این تغییرات را متفاوت خواند و اعلام کرد که این نسخه مربوط به پیام‌هایی است که از طریق این پیام‌رسان برای کسب و کارها ارسال می‌شود. کاربرانی که این قوانین را پذیرفته‌اند شاید پیام‌هایشان روی سرورهای فیسبوک ذخیره‌سازی می‌شود.

Whatsapp.jpg
-

واتساپ اعلام کرده که اکثر کاربران این پیام‌رسان این قوانین را پذیرفته‌اند. اما اگر کسی هنوز این قوانین را نپذیرفته باشد، چند مدتی یکبار اعلانی برای او در همین زمینه به نمایش در خواهد آمد. واتس‌اپ می‌گوید: «همچنان هرچند وقت یک بار به کاربران یادآوری می‌کنیم و اجازه می‌دهیم که این به‌روزرسانی را قبول کنند و تصمیم بگیرند که چه زمانی می‌خواهند از این قابلیت‌های اختیاری مثل ارتباط با کسب و کارهایی که تحت پشتیبانی فیسبوک‌ هستند، استفاده کنند.» این کمپانی امیدوار است که کاربران برداشت اشتباه نداشته باشند و این قوانین را بپذیرند چرا که واتساپ به‌ دنبال این است که ببیند کاربران چقدر با کسب و کارها در تعامل هستند.

هفته گذشته واتساپ در مقابل هند نیز عقب نشینی کرد و اعلام کرد که در این کشور کاربرانی که قصد پذیرش قوانین حریم خصوصی را ندارند، اپلیکیشن آن‌ها از کار افتاده نخواهد شد. حالا در این هفته فشارهای جهانی باعث شده تا واتساپ بطور کلی از اجرای این قوانین منصرف شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizchina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


10 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

zmn

یک‌شنبه, 09 خرداد 1400

واقعا اپلیکیشن مضخرفی هست این واتس اپ مخصوصا برای تماس صوتی و تصویری نا امن بودنش هم که مثال زدنی نیست

پاسخ

aaa

دوشنبه, 10 خرداد 1400

عجب؟ لابد جاسوس افزارای ایرانی امن هستن؟ :))

مجتبی

شنبه, 15 خرداد 1400

اینقدر فیک نوشتن که سوال و پاسخ هم خودشون میدن

Adrien Berge

دوشنبه, 10 خرداد 1400

Human

پاسخ

Wendell Volkman

پنج‌شنبه, 13 خرداد 1400

Ergonomic Rubber Chair

پاسخ

Leanna Witting

پنج‌شنبه, 13 خرداد 1400

compelling

پاسخ

مهدی

شنبه, 15 خرداد 1400

از کجا بدونیم که شرایطش رو قبول کردیم یا نه؟من یادم نیست بهم پیامی داده باشه که تائیدش کنم

پاسخ

Irvin Little

شنبه, 02 مرداد 1400

Metal

پاسخ

Tracy Moen

دوشنبه, 18 مرداد 1400

PCI

پاسخ

Coleman Schultz

چهارشنبه, 20 مرداد 1400

Oklahoma

پاسخ

ثبت نظر