راهنمای خرید جاروبرقی

راهنمای خرید جارو برقی.jpg

اگر قصد خرید جاروبرقی را دارید، با راهنمای خرید جاروبرقی در فیسیت همراه باشید.

جاروبرقی یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین لوازم خانگی است که در خرید آن باید نکات بسیاری توجه کنید. در این مطلب در نظر داریم تا یک راهنمای خرید جاروبرقی را برای شما آماده کنیم. با راهنمای خرید جاروبرقی همراه فیسیت باشید.

راهنمای خرید و نکات کلیدی در خرید جاروبرقی

انواع جاروبرقی‌ها

اگر بخواهیم از نظر طراحی، جاروبرقی‌ها را دسته بندی کنیم، دو دسته‌ی جاروبرقی‌های ایستاده و خوابیده را داریم.

جاروبرقی‌های ایستاده را با نام جاروبرقی‌ عصایی هم می‌شناسیم. در این نوع جاروبرقی‌ها، مخزن زباله، موتور، پارویی و... همه در بدنه‌ی جاروبرقی قرار گرفته‌اند. مخزن این جاروبرقی‌ها کوچک است از این رو برای محیط‌های نه چندان بزرگ، این جاروبرقی‌ها گزینه‌ی مناسبی به حساب می‌آیند. جاروبرقی‌های ایستاده نه تنها خرطومی ندارند، بلکه از سیم جمع کن هم بهره نمی‌برند و به صورت دستی باید سیم برق آن را جمع کنید.

نوع دیگر جاروبرقی‌ها، جاروبرقی‌های خوابیده هستند که مهم‌ترین ویژگی آن‌ها، وجود خرطومی و لوله‌ی فلزی است. این دسته از جاروبرقی‌ها که برای منازل کاربرد دارند، اندازه‌ی جمع و جوری دارند تا به سادگی بتوان در خانه آن را جای داد. این نوع جاروبرقی‌های خوابیده به دو دسته‌ی کیسه‌ای و مخزنی تقسیم می‌شوند. در مدل کیسه‌ای یک کیسه‌ی پارچه‌ای (دائم یا یک بار مصرف)، درون جاروبرقی وجود دارد که برای نگهداری گرد و خاک و زباله کاربرد دارد.

جاروبرقی‌های خوابیده‌ی مخزنی اما به جای بهره بردن از کیسه، دارای یک مخزن عموماً شفاف هستند که گرد و خاک را به صورت فشرده شده، جمع می‌کند. باید اشاره کنیم که اندازه‌ی این جاروبرقی‌ها، نسبت به جاروبرقی‌های کیسه‌ای، کوچکتر است و جای کمتری را اشغال می‌کنند.

انواع جاروبرقی‌ها.jpg
انواع جاروبرقی‌ها -

در این بین باید به جاروبرقی‌های هوشمند و تمام اتوماتیک هم اشاره کنیم که در چند سال گذشته، در بین مردم سراسر دنیا محبوب شده‌اند. این جاروبرقی‌های رباتیک و هوشمند که اندازه‌ی فوق‌العاده باریکی دارند، برای تمیز کردن فرش، پارکت و... و حتی تی کشیدن کاربرد دارد. نکته‌ی مهم در خصوص این نوع جاروبرقی‌های هوشمند، عملکرد اتوماتیک و از راه دور آن‌هاست. به عبارتی می‌توان نقشه‌ی محیط خانه را به این جاروبرقی‌ها داد و بعداً با استفاده از برنامه‌ی موبایلی، حتی بدون حضور در منزل، آن‌ها را روشن کرد تا محیط را به صورت اتوماتیک جارو کنند.

جاروبرقی هوشمند.jpg
-

قدرت موتور و توان مکش

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده‌ی قدرت جاروبرقی، توان موتور آن است که به وات مطرح می‌شود. جاروبرقی‌های معمولی، توانی بین 1700 تا 2000 وات دارند.

دیگر ویژگی مهم در جاروبرقی‌ها، توان مکش است. قدرت مکش درواقع به معنای توانایی ایجاد خلاء در دستگاه برای جمع آوری انواع آلودگی است. هر چه قدرت مکش بیشتر باشد، جاروبرقی در جمع آوری گرد و خاک و زباله از روی سطح، بهتر عمل می‌کند.

وزن مناسب

یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید جاروبرقی باید به خاطر داشته باشید، وزن آن است. در حال حاضر جاروبرقی‌ها معمولاً بین 6 تا 10 کیلوگرم وزن دارند. وزن بالا باعث می‌شود که کشیدن جاروبرقی و استفاده از آن کمی سخت باشد. در مقابل وزن پایین باعث می‌شود که هنگام کشیدن جاروبرقی روی سطح، جارو بلند شود و بیفتد. بنابراین باید تعادلی در بین این دو ویژگی برقرار کنید.

میزان صدا

میزان صدایی که جاروبرقی ایجاد می‌کند، بیش از هر چیزی به میزان قدرت کشش و توان موتور جاروبرقی ارتباط دارد. با این حال جاروبرقی‌های جدید و پیشرفته، صدای کمتری تولید می‌کنند. حتی برخی جاروبرقی‌ها از برخی برندها هم هستند که صدای فوق‌العاده پایینی ایجاد می‌کنند اما قیمت بالاتری دارند.

نشانگر وضعیت کیسه

یکی از ویژگی‌های مثبتی که برخی از جاروبرقی‌های کیسه‌ای دارند، وجود نشانگر وضعیت کیسه است. به لطف این ویژگی، نیازی ندارید که دائما وضعیت پر بودن کیسه را چک نکنید. از طرفی مشکل پر بودن کیسه و فشار وارد شدن به آن را هم نخواهید داشت.

طول سیم برق و سیم جمع کن

اگر طول کابل برق جاروبرقی کوتاه باشد، مجبور می‌شوید برای یک بار جارو کردن منزل، چندین بار جارو را خاموش کرده و جای پریز برق را عوض کنید. به طور میانگین، اندازه‌ی طول سیم برق جاروبرقی باید بین 6 تا 9 متر باشد تا محیط مناسبی را بدون هیچ گونه مشکلی تحت پوشش قرار دهد.

قابلیت مکش مایعات

یکی از ویژگی‌های مناسب و کاربردی که در برخی جاروبرقی‌ها وجود دارد، قابلیت مکش مایعات است. درواقع برخی از جاروبرقی‌ها علاوه بر گرد و غبار، می‌توانند مایعات، بنزین و حتی روغن را هم از روی سطوح جذب کنند. حتی برخی جاروبرقی‌ها توانایی تفکیک مایعات از جامدات را هم دارند.

فیلتر تصفیه هوا

یکی از ویژگی‌هایی که برخی از از جاروبرقی‌ها دارند، فیلتر تصفیه کننده‌ی هواست که ذرات گرد و غبار را جذب می‌کند و مانع ورود دوباره‌ی آن‌ها به هوا می‌شوند. این قابلیت برای آن دسته از افرادی که با مشکلات تنفسی همچون آسم مواجه هستند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است. به عنوان یکی از فیلترهای تصفیه کننده‌ی هوا، می‌توانیم از فیلتر HEPA نام ببریم.

لوله تلسکوپی

اگر اندازه‌ی جاروبرقی مناسب با قد شما نباشد، می‌تواند در دراز مدت به ستون فقراتتان آسیب وارد کند. از این رو وجود لوله‌ی تلسکوپی، قابلیت تنظیم ارتفاع را فراهم می‌کند.

سایر ویژگی‌ها

از جمه سایر ویژگی‌هایی که در برخی جاروبرقی‌ها وجود دارد، می‌توانیم به کنترل روی دسته، سیم جمع کن خودکار، قدرت دمندگی (که برای باد کردن بادکنک، تیوب و... کاربرد دارد)، اشاره کنیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: faceit


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سحر....

شنبه, 02 اسفند 1399

خانم احمدی، شما پیشنهاد میدید جاروبرقی های شیائومی رو؟ خیلی تعریفشون رو شنیدم ولی مطمئن نیستم

پاسخ

ثبت نظر