ارسال فایل با سرعت بالا در موبایل با این 3 اپلیکیشن

شیرایت.jpg

از ابتدا که گوشی‌های بلوتوث‌دار وارد بازار شدند، به اشتراک گذاشتن فایل از کارهای محبوبی بود که با این گوشی‌های موبایل انجام می‌شد؛ احتمالا بارها در مترو، اتوبوس و مکان‌های عمومی شاهد این صحنه بوده‌اید که دو نفر گوشی‌های خود را به یکدیگر نزدیک کرده‌اند و در حال رد و بدل کردن آخرین تصاویر پس زمینه، آهنگ‌های جدید و بازی‌های موبایل هستند.

از ابتدا که گوشی‌های بلوتوث‌دار وارد بازار شدند، به اشتراک گذاشتن فایل از کارهای محبوبی بود که با این گوشی‌های موبایل انجام می‌شد؛ احتمالا بارها در مترو، اتوبوس و مکان‌های عمومی شاهد این صحنه بوده‌اید که دو نفر گوشی‌های خود را به یکدیگر نزدیک کرده‌اند و در حال رد و بدل کردن آخرین تصاویر پس زمینه، آهنگ‌های جدید و بازی‌های موبایل هستند.

هر چند مدت زمان زیادی طول می‌کشید که فایل منتقل شود اما همه دوست داشتند فایل جدید و سرگرم کننده را با دیگران به اشتراک بگذارند یا از دوستان‌شان این فایل‌ها را بگیرند.

با گذشت زمان سرعت انتقال فایل از طریق بلوتوث کمی افزایش یافت اما بازهم به قدری نبود که بتوان در مدت کوتاه فایل‌های زیادی به اشتراک گذاشت؛ گاهی ممکن بود برای دریافت بلوتوثی یک آلبوم موسیقی ساعت‌ها منتظر بمانید.

اما حالا برنامه‌های مخصوص به اشتراک گذاشتن فایل باعث شده‌اند که بتوانید در مدت زمان کوتاهی فایل‌هایی با حجم بالا ارسال کنید. این برنامه‌ها از طریق وای فای و هات اسپات تلفن همراه کار می‌کنند و نسبت به انتقال بلوتوثی از سرعت بسیار بالاتری برخوردار هستند. با ورود به این اپلیکیشن‌ها به تمام فایل‌های موجود در موبایل خود به طور طبقه‌بندی شده دسترسی خواهید داشت و حتی می‌توانید برنامه‌هایی که روی موبایل خود نصب کرده‌اید اما فایل نصب آن‌ها را ندارید نیز به اشتراک بگذارید.

در ادامه سه اپلیکیشن محبوب برای ارسال فایل را به شما معرفی خواهیم کرد.

3 اپلیکیشن ارسال فایل با سرعت بالا (برای اندروید و آی او اس)

Share it شریت

اولین اپلیکیشن ارسال فایل گوشی موبایل که در میان کاربران ایرانی مورد استفاده قرار گرفت اپلیکیشن شیریت بود. این اپلیکیشن در سال 2013 منتشر شد و در ابتدا بخشی از برند Lenovo بود و توسط کمپانی سنگاپوری ساخته شد.

نصب اپلیکیشن شریت در گوشی‌های اندروید و آیفون تحول زیادی در ارسال فایل بین گوشی‌های همراه ایجاد کرد. حالا همه قادر بودند فایل‌های متعدد با حجم بالا را در چند دقیقه ارسال کنند.

هر چند این اپلیکیشن در ابتدا تنها برای سیستم عامل اندروید در دسترس بود اما حالا برای ios، ویندوز و مک نیز قابل نصب است تا فرایند ارسال فایل بین تلفن همراه‌های مختلف و کامپیوتر نیز تسهیل شود. اگر بخواهید از سیستم عامل‌های مختلف انتقال فایل را انجام دهید، کافی است هنگام ورود به نرم افزار گزینه pc/ios/android را انتخاب کنید تا نرم افزار عملیات انتقال را آغاز کند.

درحال حاضر علاوه بر ارسال فایل می‌توانید در shareit عضو شده و از آن به عنوان شبکه اجتماعی و پلتفرمی برای دانلود برنامه‌های تلفن همراه استفاده کنید.

امتیاز این نرم افزار در گوگل پلی 4.1، در اپ استور 4.5 و در ایران اپ 4.6 است که نمره عالی برای این اپلیکیشن محسوب می‌شود.

Zapya

زاپیا جزو اولین اپلیکیشن‌های ارسال فایلی بود که در میان کاربران ایرانی مورد استفاده قرار گرفت و به دلیل سرعت و راحتی استفاده از محبوبیت زیادی برخوردار شد. هنوز هم پس از گذشت چندین سال از انتشار این برنامه، در بسیاری از تلفن‌های همراه از زاپیا برای ارسال سریع فایل استفاده می‌شود.

در حال حاضر زاپیا برای اندروید، ios، mac، ویندوز و به طور پورتابل قابل استفاده است تا بتوانید فایل‌های خود در کامپیوتر و تلفن همراه را به اشتراک بگذارید.

با نصب زاپیا روی تلفن همراه خود از امکاناتی مانند کنترل کامپیوتر شخصی(موس)، مدیریت فایل‌های موسیقی، بک آپ تلفن همراه و بهینه‌سازی سرعت انتقال برخوردار شوید.

امتیاز این برنامه در گوگل پلی 4.4 و در اپ استور 4.7 است که نشان می‌دهد کاربران از عملکرد این برنامه راضی بود‌اند.

Send Anywhere

اپلیکیشن‌های ارسال فایل تحول قابل توجهی در حجم فایل‌های ارسالی و مدت زمان ارسال فایل ایجاد کردند. حالا با نصب این نوع برنامه‌ها می‌توانید فایل‌های سنگین فیلم، عکس، پی دی اف و هر نوع فایل دیگری را برای دیگر تلفن‌های همراه بفرستید.

برنامه Send Anywhere یکی از اپلیکیشن‌های پیشرفته در این زمینه است که ویژگی‌هایی از جمله ارسال سریع فایل‌ها، دسترسی به فضای ابری برای ذخیره فایل‌ها، قابلیت نصب روی تمام سیستم عامل‌ها و به اشتراک گذاری فایل‌ها از طریق لینک دارد.

برای ارسال فایل از طریق این اپلیکیشن ابتدا رمز 6 رقمی به ارسال کننده داده می‌شود که پس از ورود در دستگاه دریافت کننده، ارسال آغاز می‌شود.

اگر می‌خواهید فایل را برای چند نفر به اشتراک گذارید می‌توانید با آپلود کردن فایل‌ها در برنامه لینک اشتراک گذاری آن را بسازید و لینک را در اختیار افراد مورد نظر بگذارید، لینک پس از اتمام زمان انقضا، حذف خواهد شد.

امتیاز این برنامه در گوگل پلی و اپ استور 4.7 است، پس اگر به دنبال برنامه‌ای برای ارسال سریع فایل‌های خود می‌گردید که امکانات زیادی نیز داشته باشد، Send anywhere گزینه خوبی برای دستگاه شما خواهد بود.

سوالات متداول

بهترین اپلیکیشن ارسال فایل در گوشی و کامپیوتر کدام است؟

همان‌طور که توضیح دادیم، هر کدام از اپلیکیشن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند اما اپلیکیشن shareit با اضافه کردن تبلیغات و فضای اجتماعی در برنامه خود، علاوه بر افزایش حجم اپلیکیشن، ممکن است برای شما اعلان‌هایی که نمی‌خواهید را بفرستند. با توجه به امتیاز برنامه‌‌ها به نظر می‌آید send anywhere از قابلیت‌های بیشتری برخوردار است.

آیا می‌توان فایل‌ها را از روی کامپیوتر ویندوز به تلفن همراه ios انتقال داد؟

بله؛ هر چند ممکن است انجام این عملیات کمی بیش از حالت عادی زمان ببرد.

آیا دانلود این اپلیکیشن‌ها رایگان است؟

بله؛ دانلود و نصب هر سه این برنامه‌ها رایگان است اما برای برخورداری از امکانات بیشتر آن‌ها باید اکانت پریمیوم آن‌ها را خریداری کنید. البته قابلیت ارسال فایل در هر سه رایگان است و نیاز به پرداخت نیست.

آیا دسترسی این برنامه‌ها به اطلاعات تلفن همراه امن است؟

اگر برنامه‌ها را از منبع معتبر مانند گوگل پلی، اپ استور، ماکروسافت اپ استور، کافه بازار و یا سایت اصلی برنامه‌ها دانلود کنید، استفاده از آن‌ها آسیبی به اطلاعات شما نخواهد زد و دسترسی آن‌ها به فایل‌ها موبایل شما ایمن خواهد بود. با این حال اگر نمی‌خواهید از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنید، امکان استفاده از روش‌های قدیمی مثل بلوتوث، کابل یو اس بی و او تی جی نیز هست.

اخبار مرتبط:

بهتر است همین حالا اپلیکیشن Shareit را حذف کنید

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی فیسیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

Untitled-1 copy.jpg

واحد تبلیغات

فیسیت در بخش تبلیغات، در کنار شما و کسب و کارتان خواهد بود تا هر چه بیشتر دیده شوید. برای تبلیغات در فیسیت کافی است به آدرس khadijezarepour@gmail.com ایمیل ارسال کنید. فیسیت با روزانه بیش از 10 هزار بازدید، بدون شک جای خوبی برای تبلیغات شما خواهد بود.


5 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

رضا

دوشنبه, 09 فروردین 1400

با سلام
لطفا قبل از نوشتن مقاله، نوشته خود را از جوانب مختلف مخصوصا از نظر امنیت بررسی کنید تا برای کسی مشکلی پیش نیاید
نرم افزار ShareIt جزو بدافزارها شناخته شده که دسترسی های بسیار مهمی از کاربر میگیرد که بسیار خطرناک است
لطفا این نرم افزار را از لیست حذف کنید
به نظر من نرم افزاری همچون mi drop از لیست بالا بهتر عمل می کند

پاسخ

محمود

دوشنبه, 09 فروردین 1400

با سلام علاوه بر برنامه هایی که ذکر کردید و همگی خارجی بود برنامه داخلی « بفرست » هم مدتی که از سوی متخصصان داخلی طراحی شده و عملکردی مشابه برنامه های فوق داره که پیشنهاد می کنم اون رو هم معرفی کنید. این برنامه در اپ استور های مایکت و کافه بازار در دسترس است. لینک مایکت رو در ادامه قرار دادم
https://myket.ir/app/net.yetir.app

پاسخ

حسین

دوشنبه, 09 فروردین 1400

به نظرم برنامه Xender از همشون بهتره
حتی میتونی باهاش فایل به لپتاپ یا یک دستگاه غیر اندرویدی بفرستی یا ازش بگیری
(بدون اینکه این برنامه رو روی دستگاه مقصد نصب کرده باشی فقط نیاز به یه مرورگر داره)

پاسخ

علی

دوشنبه, 09 فروردین 1400

بجای اینها برین < چیتا > نصب کنین. هم ایرانیه هم امنیتش بالا تره هم سرعت خیلی خوبی داره. امتیاز کاربرا هم بهش بالاست
شیرایت از لحاظ امنیت و سرعت افتضاحه!

پاسخ

کوروش

دوشنبه, 09 فروردین 1400

shareit یک اپلیکیشن جاسوسی و بدافزار هست، به هیچ وجه نصب نکنید.

پاسخ

ثبت نظر