متا در حال کار روی دستیار صوتی عینک هوشمند Ray-Ban است تا به اپلیکیشن واتساپ متصل شود

meta.JPG

محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان این روزها در حال تغییر و تهولاتی است که در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌ها ضعف‌های بسیار بیشتری دارد. یکی از نقاط ضعف، عدم پشتیبانی از دستیار صوتی است و حالا گفته می‌شود متا قصد دارد با کمک «دستیار صوتی فیسبوک» و عینک هوشمند Ray-Ban Stories این امکان را فراهم کند.

براساس گزارشی که منتشر شده است، نسخه 2.22.9.13 بتا واتس‌اپ، رشته‌ها و کدهایی دارد که نشان می‌دهد شرکت متا قصد دارد امکان ارسال پیام از طریق دستیار فیسبوک موجود در عینک هوشمند خود را برای کاربران فراهم کند.

وب‌سایت XDA-Developers نیز توضیح داده که برخی رشته‌های موجود در این نسخه واژه «دستیار» (Assistant) دیده می‌شود، اما ظاهرا به جای دستیار گوگل به دستیار فیسبوک اشاره دارند. کمپانی متا از عینک هوشمند Ray-Ban Stories که رونمایی کرد، دستیار صوتی فیسبوک بر روی آن قرار گرفته بود تا تا کاربران با دستورات صوتی خود بتوانند عکاسی کنند و فیلم بگیرند.

photo_2022-04-15_14-57-53.jpg
-

توضیحات راجب این کار داده شده که کاربران عینک هوشمند می‌توانند دستگاه خود را به واتساپ موجود در گوشی‌های خود متصل کنند و سپس بدون نیاز به بیرون آوردن گوشی از جیب یا کیف خود، دستورات را برای ارسال پیام از طریق واتساپ ارسال کنند.

photo_2022-04-15_14-58-02.jpg
-

هنوز مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت اما طبق توضیحات، می‌توان گفت تنها برای بخشی از کاربران مفید خواهد بود که عینک هوشمند 300 دلاری متا را خریده باشند. همچنین در حال حاضر هیچ جزئیاتی درباره استفاده از دستیار صوتی برای کاربرانی که عینک هوشمند متا را ندارند، وجود ندارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: XDA-Developers

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر