سود هواوی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با افزایش ۵۶۴ درصدی افزایش یافت

huawei pura 70

سود غول فناوری چینی، هواوی، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با رشدی چشمگیر روبرو شده و این شرکت بار دیگر سهم بازار خود را از اپل و سایر رقبا بازپس گرفته است.

بر اساس گزارش‌های مالی، سود خالص هواوی در این دوره باورنکردنی ۵۶۴ درصد افزایش یافته و به ۲.۷ میلیارد دلار (۱۹.۶ میلیارد یوان) رسیده است. فروش این شرکت نیز با رشدی ۳۷ درصدی به ۲۴.۶ میلیارد دلار (۱۷۸.۵ میلیارد یوان) ارتقاء یافته است.

هواوی جزئیات مربوط به عملکرد بخش‌های مختلف کسب‌وکار خود را منتشر نکرده، اما رشد چشمگیر این شرکت نشان‌دهنده‌ی بازگشت قدرتمندانه‌ی آن پس از سال‌ها تحریم توسط ایالات متحده است.

طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، معرفی گوشی هوشمند جدید 5G هواوی با تراشه 7 نانومتری ساخت چین در سال 2023، نقشی کلیدی در افزایش 70 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت در سه ماهه اول سال 2024 ایفا کرده است.

علاوه بر این، عرضه سری جدید گوشی‌های هوشمند Pura 70 با تراشه‌های پیشرفته‌تر، بار دیگر توانایی هواوی در تولید نیمه‌رساناهای های‌تک را به اثبات رسانده و این سری نیز با استقبال چشمگیری روبرو شده است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند تا پایان سال 2024، حدود 10 میلیون دستگاه از این سری گوشی به فروش برسد.

رشد سرسام‌آور هواوی در این مدت، زنگ خطری برای رقبای این شرکت، به خصوص اپل، به حساب می‌آید و نشان می‌دهد که این غول چینی بار دیگر به عنوان یکی از بازیگران اصلی در بازار جهانی فناوری قد علم کرده است.

huawei20pura
-

در ادامه به برخی نکات کلیدی این گزارش اشاره می‌کنیم:

·         سود خالص هواوی در سه ماهه اول سال 2024 با رشدی 564 درصدی به 2.7 میلیارد دلار رسیده است.

·         فروش این شرکت در این دوره 37 درصد افزایش یافته و به 24.6 میلیارد دلار رسیده است.

·         معرفی گوشی هوشمند جدید 5G با تراشه 7 نانومتری ساخت چین در سال 2023، نقش کلیدی در افزایش فروش گوشی‌های هواوی ایفا کرده است.

·         عرضه سری جدید گوشی‌های هوشمند Pura 70 با تراشه‌های پیشرفته‌تر، بار دیگر توانایی هواوی در تولید نیمه‌رساناهای های‌تک را به اثبات رسانده است.

·         تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند تا پایان سال 2024، حدود 10 میلیون دستگاه از سری گوشی‌های Pura 70 به فروش برسد.

با توجه به این شواهد، به نظر می‌رسد هواوی در مسیر احیای کامل قرار گرفته و آماده است تا بار دیگر به عنوان یکی از رهبران صنعت فناوری جهان بدرخشد.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: bloomberg

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر