آیا دوران افزایش رم پایه مک‌بوک به پایان رسیده است؟

tim cock

ادعایی در فضای مجازی مطرح شده که می‌گوید از زمان روی کار آمدن تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل در سال ۲۰۱۱، رم پایه مک‌بوک‌ها به‌طور مرتب افزایش نیافته است.

نمودارهایی که در پلتفرم ماستودون منتشر شده‌اند نشان می‌دهند که اپل تا سال ۲۰۱۱، به‌طور منظم رم پایه مک‌هایش را افزایش می‌داد. این روند شامل افزایش رم پایه هر دو سال یا بیشتر می‌شد. اما به نظر می‌رسد این روند از زمان جانشینی تیم کوک به جای استیو جابز متوقف شده است.

با این حال، لازم به ذکر است که این فقط یک همبستگی است و ممکن است عوامل دیگری نیز در این موضوع دخیل باشند. به عنوان مثال، روند بازار، پیشرفت و تغییر در فناوری می‌توانند بر تصمیمات اپل در مورد رم مک‌بوک‌ها تأثیر بگذارند.

در گذشته، مدل‌های آل این وان اپل هر ۶ سال یکبار رم خود را ۱۰ برابر افزایش می‌دادند. اگر این روند از سال ۲۰۰۶ که ظرفیت پایه ۵۰۰ مگابایت بود ادامه می‌یافت، رم مک‌های امروزی به عدد غیرمنطقی ۵۰۰ گیگابایت می‌رسید.

با این حال، نیازهای کاربران به رم در طول زمان تغییر کرده است. امروزه، اکثر کامپیوترهای شخصی مصرفی به چیزی بین ۸ تا ۶۴ گیگابایت رم نیاز دارند.

در چند سال گذشته، شاهد تغییرات چشمگیری در کامپیوترها بوده‌ایم. رم‌ها سریع‌تر شده‌اند، هارد دیسک‌ها با SSD جایگزین شده‌اند، تراشه‌ها و اجزای آنها کوچک‌تر و یکپارچه‌تر شده‌اند و اپل دیگر برای تأمین قدرت دستگاه‌های خود به پردازنده‌های اینتل متکی نیست.

apple mac book
-

اپل بارها از فروش مک‌بوک با ۸ گیگابایت رم دفاع کرده و مدعی شده است که این مقدار برای اکثر کاربران کافی است. با این حال، بسیاری از کاربران این موضوع را قبول ندارند و معتقدند که ۸ گیگابایت رم برای انجام کارهای سنگین مانند ویرایش ویدیو یا بازی کافی نیست.

اپل همچنین ۸ گیگابایت رم در مک‌ها را با ۱۶ گیگابایت رم در کامپیوترهای ویندوزی مقایسه می‌کند و مدعی است که رم‌های مک کارآمدتر هستند. با این حال، این موضوع نیز مورد بحث است و بسیاری از کارشناسان معتقدند که این مقایسه عادلانه نیست.

9c1eb0ba87cf955b-662cbd2fa55162c757fc7efa
-

یکی از انتقاداتی که به اپل وارد می‌شود این است که از رم یکپارچه در مک‌بوک‌ها استفاده می‌کند. این موضوع دست کاربر را برای ارتقای رم پس از خرید می‌بندد.

در نهایت، این به عهده هر کاربر است که تصمیم بگیرد چه مقدار رم برای نیازهایش کافی است. اگر به رم بیشتری نیاز دارید، باید مدل‌های مک‌بوک با رم بیشتر را خریداری کنید که البته با هزینه‌ی بیشتری همراه خواهد بود.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: mstdn.social

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر