هشدار ترامپ برای ممنوعیت تیک تاک و احتمال خرید آن توسط مایکروسافت

Tik-Tok.jpg

به دنبال تهدید ترامپ برای ممنوعیت استفاده از تیک تاک در آمریکا، گفته می‌شود که ممکن است این اپلیکیشن به مایکروسافت فروخته شود.

تیک تاک یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان و از همه مهم‌تر در آمریکاست اما چندی است که فشارهای ترامپ این شبکه‌ی اجتماعی محبوب را با مشکل مواجه کرده است. درواقع مقامات آمریکایی، تیک تاک را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور می‌دانند. در این راستا ترامپ هم روز گذشته اعلام کرد که به زودی فرمان اجرایی برای ممنوعیت استفاده از تیک تاک در آمريکا امضا خواهد شد.

همین ماجرا باعث انتشار اخباری درباره امکان فروش تیک تاک توسط صاحب چینی آن، یعنی شرکت بایت دنس شد. درواقع گفته می‌شد که آمریکا این شرکت را تحت فشار قرار داده تا تیک تاک به یک شرکت آمریکایی، فروخته شود. در این بین، خرید تیک تاک توسط مایکروسافت مطرح شده بود. با این وجود اظهارات ترامپ در خصوص ممنوعیت فعالیت تیک تاک، شاید نشان از مخالفت وی با خرید این شرکت توسط یک شرکت آمریکایی باشد.

در این بین تیک تاک هم ساکت نمانده، مدیرعامل این شرکت طی ‌نامه‌ای سرگشاده توضیح داده است که ما دشمن نیستیم و می‌خواهیم تمام گام‌های لازم برای اطمینان از دسترس بودن طولانی‌مدت و موفقیت تیک‌تاک برداریم.

سخنگوی تیک‌تاک هم به روند استخدام آمریکایی‌ها در تیک تاک، بزرگترین سرمایه‌گذاران این اپلیکیشن که آمریکایی هستند و تعهدات خود در رابطه با حریم خصوصی و امنیت کاربران توضیح داده است، تا به نوعی نشان بدهد که تیک تاک تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب نمی‌شود. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

این یک حقیقت است که ۱۰۰ میلیون آمریکایی مخصوصا در مدت بحران کرونا برای سرگرمی و ارتباطات از تیک تاک استفاده می‌کنند. تیک تاک تنها در سال جاری نزدیک به ۱۰۰۰ نفر را برای تیم آمریکای خود استخدام کرده‌ است و با افتخار باید بگوییم که قصد داریم ۱۰ هزار آمریکایی دیگر را هم در تیک تاک استخدام کنیم. صندوق ۱ میلیارد دلاری ما از خالقین محتوا آمریکایی که از این راه امرار معاش می‌کنند، حمایت می‌کند. اطلاعات کاربران آمریکایی تیک‌تاک در آمریکا ذخیره می‌شود و تحت کنترل شدید قرار دارد. بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران این اپلیکیشن آمریکایی هستند. ما متعهد به حفاظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران خود هستیم و همچنان به تلاش برای ایجاد نشاط بین خانواده‌ها و مشاغل معنادار برای کسانی که در پلتفرم ما محتوا خلق می‌کنند، ادامه می‌دهیم.

-

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر