مدیرعامل OpenAI درباره آینده هوش مصنوعی چه تصوری دارد؟

openai

در مصاحبه‌ای جدید، سم آلتمن، بنیان‌گذار و مدیرعامل OpenAI، چشم‌انداز خود از آینده هوش مصنوعی را شرح داده و اهدافی را برای OpenAI مطرح کرده است که این شرکت را از رقبایش متمایز می‌کند.

در این مصاحبه، آلتمن بر نقش هوش مصنوعی به عنوان یاری‌گر انسان تأکید کرده و آن را به عنوان نیاز اساسی افراد توصیف کرده است. او یک اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی فوق‌العاده و بی‌رقیب را به عنوان "دستیاری فوق‌العاده توانمند" توصیف کرده که از تمام زوایای زندگی کاربر آگاه بوده و می‌تواند به سرعت بسیاری از امور را انجام دهد.

تصورات آلتمن فراتر از سرویس‌های فعلی OpenAI مانند DALL-E، ChatGPT و Sora است. او معتقد است که این ابزارها در مقایسه با نسل بعدی ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، "ابتدایی و احمقانه" به نظر خواهند رسید.

اگرچه سرویس‌های OpenAI می‌توانند محتوای متنی، تصویری و ویدیویی چشم‌نوازی خلق کنند، اما به ابزارهایی برای انجام وظایف و پروژه‌های مجزا و کوچک تبدیل شده‌اند. این ابزارها در تعامل با کاربر محدودیت دارند و نمی‌توان به عنوان یک دستیار همه‌کاره روی آنها حساب کرد.

هوش مصنوعی در دنیای واقعی

در این مصاحبه، آلتمن همچنین به تصویری از هوش مصنوعی در دنیای واقعی پرداخته است و معتقد است که دستیاران هوش مصنوعی می‌توانند امور مرتبط با زندگی واقعی را نیز بر عهده بگیرند.

OpenAI-CEO
سم آلمتن مدیر openAi -

او به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران گجت هوش مصنوعی Pin که به عنوان یک دستیار فیزیکی مستقل معرفی شده بود، به انتقادات نسبت به کاربردی بودن چنین گجت‌هایی اشاره کرده و بیان کرده که هنوز بسیاری از کاربران نسبت به این ایده مردد هستند.

در مورد داده‌های مورد نیاز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، آلتمن معتقد است که در آینده راهی برای کاهش وابستگی به حجم عظیم داده‌ها پیدا خواهد شد. او انسان‌ها را به عنوان موجوداتی هوشمند مثال می‌زند که نیاز به داده‌های حجیم برای یادگیری ندارند و فکر می‌کند که هوش مصنوعی نیز می‌تواند از مسیر مشابهی برای تکامل خود استفاده کند.

رقابت برای هوش مصنوعی جامع (AGI)

در نهایت، آلتمن تأکید می‌کند که OpenAI همچنان به دنبال توسعه هوش مصنوعی جامع (AGI) است که می‌تواند مانند یا حتی بهتر از انسان‌ها استدلال کند. او معتقد است که برنده رقابت برای دستیابی به چنین مدلی، شرکتی خواهد بود که به بیشترین تراشه‌ها و قدرت پردازشی دسترسی داشته باشد.

به طور کلی، آلتمن تصویری روشن و جذاب از آینده هوش مصنوعی ارائه می‌دهد که در آن دستیاران هوش مصنوعی به یارانی فراتر از تصور برای انسان‌ها تبدیل خواهند شد. با این حال، چالش‌های فنی و اخلاقی بسیاری برای دستیابی به این چشم‌انداز وجود دارد که OpenAI و سایر شرکت‌های فعال در این حوزه باید برای غلبه بر آنها تلاش کنند.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: technologyreview

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر