ویندوز 10 حالا توانایی شناسایی بدافزارهای دزدی ارز دیجیتال را دارد

cryptojacking-malware.jpg

مایکروسافت و اینتل در همکاری که داشته‌اند، با ارائه‌ی قابلیت امنیتی TDT در مایکروسافت دینفندر، توانسته‌اند ضمن شناسایی بدافزارهای استخراج ارز دیجیتال در ویندوز 10، جلوی فعالیت آن‌ها را هم بگیرند.

ارزهای دیجیتال چند سالی است که در بین کاربران سراسر جهان اهمیت زیادی یافته است و افراد زیادی به استخراج ارز دیجیتال روی آورده‌اند. با این حال از سال 2017 تا به امروز، ارزهای دیجیتال اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده‌اند. در این بین، در کنار افزایش استخراج ارز دیجیتال در سراسر دنیا، موضوع دزدی ارز دیجیتال (cryptojacking) هم چند سالی است که مطرح شده است. درواقع این کار به معنای سوء استفاده از قدرت پردازشی سیستم کاربران برای استخراج ارز دیجیتال است.

حالا مایکروسافت و اینتل با همکاری یکدیگر، در تلاش هستند که بتوانند جلوی بدافزارهای استخراج ارز دیجیتال از طریق CPU را با تکنولوژی Intel Threat Detection Technology (که مخفف آن TDT است) در مایکروسافت دیفندر برای Endpoint (که سرویس ابری امنیتی مایکروسافت که قبلاً Microsoft Defender Advanced Threat Protection نام داشت) بگیرند.

باید بدانید که اتکر‌ها و افراد سوء استفاده گر، با استفاده از آسیب پذیری‌هایی که در Exchange Server مایکروسافت رخ داده بود، توان استفاده از قدرت پردازشی سیستم قربانی را بدست می‌آوردند. مهاجمان با این شرایط می‌توانند قدرت پردازشی سیستم قربانیان خود را برای استخراج ارزهای دیجیتال بدست بیاوردند که این موضوع با توجه ارزش بسیار زیاد ارزهای دیجیتال برای مهاجمان بسیار پرسود خواهد بود.

حالا قابلیت امنیتی TDT که توسط اینتل و مایکروسافت ارائه شده است، این دسته از بدافزارهایی که در سطح پردازنده فعالیت دارند را شناسایی کرده و از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌کند.

مایکروسافت در بیانیه‌ی خود اعلام کرده است که در TDT از یادگیری ماشین روی داده‌های تله متری سطح پایین سخت افزاری (ضبط اطلاعات اندازه‌گیری شده و ارسال آن‌ها با استفاده از خطوط ارتباطی یا از طریق ارتباط بی‌سیم) استفاده کرده است. ضمناً باید اشاره کنیم که این قابلیت امنیتی TDT روی سیستم‌هایی که از پردازنده‌های نسل ششم اینتل سری Core و پلتفرم Intel vPro بهره می‌برند، کار می‌کند.

در آخر باید بدانید که اینتل تأکید دارد که هیچ محصول یا قطعه‌ای نمی‌تواند کاملاً ایمن باشد اما اضافه شدن این قابلیت امنیتی TDT گام بزرگی در جهت امنیت است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: zdnet


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر