خداحافظی شیائومی با MIUI؛ معرفی‌ سیستم عامل HyperOS

xiaomi os.jpg

شیائومی به تازگی سیستم‌عامل جدیدی به نام HyperOS را معرفی کرده است. این شرکت تایید کرده که HyperOS به صورت جهانی در دسترس خواهد بود و برای اولین بار در سری گوشی‌های آینده شیائومی 14 عرضه خواهد شد. HyperOS به تدریج MIUI، سیستم‌عامل قدیمی شیائومی که تا کنون 13 سال سابقه داشته است، جایگزین خواهد کرد.

شیائومی، به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان، برای دهه‌ها گوشی‌های اندرویدی خود را با پوسته MIUI عرضه کرده است. اما اکنون این شرکت به دنبال جایگزینی MIUI با یک سیستم‌عامل است که با انتخاب‌های اخیر برند خود هماهنگ باشد.

شایعاتی در اوایل این ماه در مورد ترک MIUI و معرفی یک سیستم‌عامل جدید منتشر شدند. اکنون این شایعات تایید شده و شرکت اعلام کرده است که HyperOS به عنوان جایگزین MIUI معرفی خواهد شد. HyperOS به عنوان سیستم‌عامل شیائومی در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های این شرکت استفاده خواهد شد.

HyperOS برای پاسخگویی به نیازهای گسترده‌تر از گوشی‌های هوشمند طراحی شده و به طور ادعا شده به تمام اکوسیستم محصولات شیائومی در بیش از 200 دسته، شامل دستگاه‌های خانگی هوشمند، خودروها و موارد دیگر مرتبط، متصل خواهد شد.

Xiaomi14Series.jpg.webp

مدیرعامل شیائومی، لی جون، توضیح داده است که توسعه HyperOS با آغاز تجارت اینترنت اشیا (IoT) در سال 2014 آغاز شد و در سال 2017 ارزیابی و توسعه سیستمی جدید برای پشتیبانی از تمام دستگاه‌ها و برنامه‌های اکولوژیکی با چارچوب سیستم یکپارچه به‌طور رسمی آغاز شد.

وی افزود: HyperOS بر اساس ادغام سیستم‌عامل تکامل‌یافته اندروید و سیستم خودساخته Vela ساخته شده است و معماری زیربنایی آن به‌طور کامل بازنویسی شده و پایگاه داده عمومی برای اینترنت اشیا با میلیاردها دستگاه و اتصالات آینده آماده شده است.

هنوز جزئیات بیشتری از ویژگی‌های HyperOS ناشناخته است، اما انتظار می‌رود که شیائومی اطلاعات بیشتری را در زمان عرضه گوشی‌های پرچمدار جدید خود در اواخر این ماه فاش کند. این گوشی‌ها از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره خواهند برد.

تغییر نام سیستم‌عامل یک اتفاق عادی در صنعت گوشی‌های هوشمند نیست و در گذشته نیز اتفاق افتاده است. سامسونگ به عنوان یک مثال، از TouchWiz به One UI تغییر نام داد و اکنون One UI بخش مهمی از هویت این برند است. تصمیم شیائومی برای ورود به این تغییر نام نیز مطمئناً به اتفاقات خوبی خواهد منجر شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: ANDROIDAUTHORITY

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر