نگاهی به مهمترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷

نگاهی به مهمترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷

نمایشگاه کامپیوتکس 2017 که از تاریخ 10 خردادماه در تایپه پایتخت کشور تایوان آغاز به کار کرده بود سرانجام ساعاتی پیش به کار خود پایان داد. این رویداد بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات علاوه بر گرد هم آوردن شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌ی فنّاوری موفق شد بیش از 4 هزار متخصص بین‌المللی ICT را از کشورهای مختلف دنیا دور هم جمع کند. همان‌طور که انتظار می‌رفت بخش زیادی از رویدادهای نمایشگاه کامپیوتکس امسال به حوزه‌هایی نظیر پردازنده‌ها، کارت‌های گرافیکی قدرتمند، لپ‌تاپ‌های هیبریدی و فنّاوری‌های جدید مربوط می‌شد. با ما در ادامه در فیسیت همراه باشید تا مروری اجمالی داشته باشیم بر هر آنچه در این 3 روز در کامپیوتکس 2017 معرفی گردید.

نمایشگاه کامپیوتکس 2017  که از تاریخ 10 خردادماه در تایپه پایتخت کشور تایوان آغاز به کار کرده بود سرانجام ساعاتی پیش به کار خود پایان داد. این رویداد بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات علاوه بر گرد هم آوردن شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌ی فنّاوری موفق شد بیش از 4 هزار متخصص بین‌المللی ICT را از کشورهای مختلف دنیا دور هم جمع کند. همان‌طور که انتظار می‌رفت بخش زیادی از رویدادهای نمایشگاه کامپیوتکس امسال به حوزه‌هایی نظیر پردازنده‌ها، کارت‌های گرافیکی قدرتمند، لپ‌تاپ‌های هیبریدی و فنّاوری‌های جدید مربوط می‌شد. با ما در ادامه در فیسیت همراه باشید تا مروری اجمالی داشته باشیم بر هر آنچه در این 3 روز در کامپیوتکس 2017 معرفی گردید.

پردازنده 

کوالکام

در چند روز اخیر نسل جدید تراشه‌های کامپیوتری از سوی بزرگان این عرضه معرفی گردید، اما کوالکام که برند اسنپ‌دراگون را هدایت می‌کند، در کامپیوتکس 2017 اعلام کرد تا پایان سال جاری تبلت، لپ‌تاپ و یا حتی گوشی‌هایی با قابلیت اجرا نسخه کامل ویندوز 10 که از تراشه‌های سری اسنپ‌دراگون قدرت گرفته‌اند به بازار عرضه خواهد شد. به لطف مدیریت پیشرفته‌ی حرارت تولید شده در این چیپست‌ و همچنین افزایش کارایی و قدرت پردازشی، شرکت‌های سخت افزاری قادر خواهند بود تا از این پس بدون فدا کردن قدرت پردازشی دستگاه، سیستم‌های کامپیوتری مبتنی بر ویندوز و بدون فن تولید کنند.

اجرا نسخه کامل ویندوز 10

با عرضه محصولات مجهز به تراشه‌های ARM، قیمت لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های مبتنی بر سیستمعامل ویندوز 10 کاهش خواهد یافت و سازندگان می‌توانند محصولات ارزان‌قیمتتری را با پردازنده‌های کوالکام به بازار عرضه نمایند. البته شرکت مدیاتک همان‌طور که اعلام کرده است، ترجیح می‌دهد تا مشخص شدن آینده محصولات ویندوزی با تراشه‌های ARM، تنها از دور نظارهگر باشد. در این نمایشگاه به طور رسمی اعلام شد که  ایسوس، اچ‌پی و لنوو اولین سازندگانی هستند که از پلتفرم پرچمدار جدید کوالکام برای عرضه محصولات خود با نسخه دسکتاپ سیستم‌عامل ویندوز 10 استفاده خواهند کرد. لازم به یادآوریست که اسنپ‌دراگون 835 و نسل بعدی تراشه‌های این شرکت از مودم X16 استفاده می‌کند که سرعت دانلود یک گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. مایکروسافت بر اینکه مشکلی در اجرای برنامه‌هایی مختلف روی این تراشه‌ها به وجود نیاید، یک شبیه‌ساز داخل ویندوز 10 قرار داده  تا این شبیه‌ساز شرایط اجرای برنامه‌ها روی سیستم‌ها x86 را به وجود بیاورد. با این کار می‌توانید برنامه‌های مثل فتوشاپ را  راحت اجرا کنید. البته هنوز مشخص نشده که نسل اول این محصولات در چه تاریخی و با چه قیمتی راهی بازار می‌شوند. 

اینتل

البته به یاد داشته باشید که هرچند تراشه‌های مبتنی بر ARM می‌توانند قیمت تمام شده گجت‌های ویندوزی را پایین آورند، با این حال  ریزپردازنده‌های x86 اینتل هنوز به شکل واضحی، رهبر بلامنازع داستان کارایی هستند. پشتیبانی از دستورالعمل‌های پیچیده بیشتر توسط x86 ممکن است پردازنده‌های آن‌ها را بزرگ‌تر و با راندمان انرژی کمتر نشان دهد؛ اما نتیجه کار، پردازنده‌های بسیار سریع‌تر است. همچنین x86 اکنون به شکل موثری از معماری مجموعه دستورالعمل 64 بیتی هم بهره می‌برد.

بر همین اساس اینتل در این نمایشگاه از سری پردازنده‌های پرچم‌دار Core i9 رونمایی کرد که در پایین‌ترین حد دارای 16 هسته هستند. مدل قدرتمند پردازنده اینتل Core i9 دارای 36 رشته پردازشی بوده و باید آن را قوی‌ترین پردازنده دسکتاپ تا به امروز دانست که به قیمت 1999 دلار به فروش خواهد رسید.

پردازنده‌های پرچم‌دار Core i9

این پردازنده جدید اینتل نخستین  محصولی است که در بین دسکتاپ‌ها قابلیت عملکرد در اندازه یک ترافلاپ را عرضه می‌کند. تمامی پردازنده‌های خانواده Core X اینتل با چیپست جدید X299 این کمپانی نیز سازگارند که مادربردهای مجهز به آن به زودی وارد بازار خواهند شد. تقریباً همه اعضای این مجموعه بر اساس معماری نسل ششم اینتل طراحی شده‌اند. این تراشه‌ها همچنین به فناوری ارتقاء یافته Turbo Boost Max 3 شرکت اینتل مجهز شده‌اند و در مقایسه با محصولات پیشین، حین انجام پردازش‌های چند هسته تا 100 درصد و حین پردازش‌های تک هسته‌ای تا 15 درصد عملکرد بهتری دارند. اینتل همچنین در حال همکاری نزدیک با مایکروسافت برای پشتیبانی از فناوری eSIM  در گجت‌های ویندوزی است. eSIM یک سیم کارت الکترونیکی برای گوشی‌های موبایل است و دیگر قابلیت خارج کردن و جابجایی نخواهد داشت. در عوض، این سیم کارت قابل برنامه ریزی بوده و کاربران می‌توانند به سرعت، قرارداد و وضعیت خود را در یک وب‌سایت انتخاب کرده و یا ارائه دهنده را تغییر دهند. انتظار داریم که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد به کار گیری این فناوری در گجت‌های ویندوزی نیز باشیم.

AMD

البته اینتل تنها شرکت حاضر تولید کننده تراشه‌های بالا رده در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 نبود، چرا که AMD نیز در همین حین نسل جدید پردازنده‌های کرتکس را به منظور استفاده در لپ‌تاپ‌های معرفی کرد. این چیپ مجتمع متشکل از پردازنده جدید رایزن و یک پردازشگر گرافیکی مبتنی بر معماری وگا است. توان پردازشی Cortex-A75 به عنوان پردازنده قدرتمندتر ARM تا 50 درصد بیشتر از گذشته شده و این امکان را به سازندگان مختلف می‌دهد تا با تولید تراشه‌های قدرتمندتر، توان بیشتری را در اختیار لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند قرار دهند. 

 پردازشی Cortex-A75

Cortex-A75 که می‌توان آن را در دسته پردازنده‌های سوپراسکالر قرار داد، توانایی بالایی در پردازش اطلاعات داشته و نسبت به نسل قبل، دستورات بیشتری را به صورت هم‌زمان انجام می‌دهد. به واسطه استفاده از حافظه کش سطح دو اختصاصی، تأخیر زمانی حافظه‌ها به شکل قابل توجهی کاهش پیدا خواهند کرد تا پردازش اطلاعات به شکل نزدیک‌تری با هسته‌های پردازشگر انجام شده و مصرف برق کاهش پیدا کند.

AMD تأیید کرد که پردازنده 16 هسته‌ای جدید آن‌ توان پردازشی معادل نصف تراشه‌های سرور Epyc را دارند. بدین ترتیب شاهد دو چیپ MCM هستیم که چهار کانال رَم DDR4 را به همراه 64 مسیر PCIe Lane مدیریت می‌کنند. AMD همچنین از نسل جدید تراشه‌های گرافیکی موبایلی mail با نام Mali-G72 رونمایی کرد. این پردازشگر جدید بر پایه معماری Bifrost و با هدف استفاده در سیستم‌های Machine Learning بازی‌های موبایلی، واقعیت مجازی و High Fidelity طراحی شده است.

 لپ‌تاپ و تبلت

ایسر

همان‌طور که گفته شد نمایشگاه کامپیوتکس همه ساله در شهر تایپه پایتخت تایوان بر پا می‌شود و شرکت‌های تایوانی بسیاری در آن به طور مستقیم فرصت عرض اندام کردن پیدا می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید از 14 تولید کننده برتر نیمه‌هادی و تراشه در جهان، 10 عدد از آن‌ها در تایوان فعالیت می‌کنند و همین امر نیز تایوان را به یکی از قطب‌های اصلی تولید کننده ملزومات لوازم الکتریکی در جهان تبدیل کرده است. ایسر و ایسوس دو شرکت بزرگ شناخته شده تولید کننده گجت‌های الکترونیکی تایوانی هستند که همان‌طور که انتظار می‌رفت در این 3 روز محصولات جدید بسیاری را در معرض دید عموم قرار دادند.

نوت بوک ایسر نیترو5 اولین محصول معرفی شده ایسر در نمایشگاه  کامپیوتکس 2017 است در نسخه‌های مختلفی از لحاظ سخت‌افزاری ارائه می‌شود اما همگی آن‌ها دارای صفحه‌نمایش 15.6 اینچی فول اچ‌دی بوده و از صدای Dolby Audio Premium پشتیبانی می‌کنند. در بخش پردازشی این نوت‌بوک‌ها یا از نسل هفتم تراشه‌های اینتل Core و یا تراشه‌های AMD سری A استفاده شده که به ترتیب یا دارایی گرافیک‌ NVIDIA GeForce GTX 1050 ti و یا AMD Radeon RX550 هستند. رم دستگاه می‌‌تواند تا 32 گیگابایت DDR4 افزایش یابد و حافظه‌های داخلی نیز تا 512 گیگابایت SSD یا 2 ترابایت  هارد دیسک معمولی قابل ارتقاء است.

اسپین 1

اسپین 1 نیز یک تبلت تبدیل پذیر سبک وزن است که تنها 14 میلی‌متر ضخامت دارد و در آن از پردازنده‌های جدید اینتل پنتیوم یا سلرون استفاده خواهد شد. رم دستگاه 4 گیگابایت از نوع DDR3L بوده و حافظه داخلی آن نیز تا 128 گیگابایت از نوع eMMC است. دراین لپ‌تاپ از یک پورت USB 3.1 و دو پورت USB 2 استفاده شده و خروجی HDMI نیز همراه با بلوتوث 4 و درگاه microSD‌ دارد.

Iconia Tab 10 نیز تنها تبلت معرفی شده ایسر در این نمایشگاه است که به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد دارای نمایشگری با فناوری کوانتوم داک می‌باشد. روشنایی و کنتراست صفحه نمایشگرهای کوانتوم دات نسبت به صفحه نمایشگرهای LCD بیشتر می‌باشد و همچنین دارای مصرف انرژی کمتری می‌باشند. این فنّاوری در تلویزیون‌ها با فناوری HDR هماهنگ می‌گردد. ایسر در این تبلت از چهار بلندگو با ساب ووفر استفاده کرده است که تجربه صوتی خارق العاده را برای کاربر فراهم می‌کند. این را هم باید اعلام کرد که ضخامت این تبلت 10 اینچی فقط 9 میلی‌متر می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این تبلت اندرویدی می‌توان به تراشه هشت هسته‌ای ساخت مدیاتک و یک باتری با عمر شارژ باتری 7 ساعته اشاره کرد.

ایسوس

ایسوس را می‌توان فعال‌ترین شرکت حاضر در نمایشگاه کامپیوتکس امسال دانست. این شرکت در این دو روز طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ و اداری خود را برای اولین بار در معرض دید عموم قرار داده که همگی آن‌ها به تراشه‌های نسل هفتم اینتل مجهز شده‌اند. لپ‌تاپ گیمینگ Strix GL702ZC   اولین مدل ساخت این شرکت است که به پردازنده هشت هسته‌ای رایزن 1700 مجهز شده است.

Strix GL702ZC

نسخه‌های ارزان‌تر از این لپ‌تاپ نیز قرار است با پردازنده شش هسته‌ای رایزن 1600 و پردازنده چهار هسته‌ای رایزن 3 1200 به فروش رسد. به علاوه، کارت گرافیک RX 580 با توانایی پردازش محتوای واقعیت مجازی نیز قدرت بخش این دستگاه است که به واسطه آن امکان انتخاب میان گزینه‌های مختلف فناوری FreeSync با رزولوشن 4K در نرخ 60 هرتز و یا 1080p در نرخ 120 هرتز  وجود خواهد داشت. 

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی Strix GL503 و Strix GL703 از آخرین ساخته‌های شرکت ایسوس بودند که با ترکیبی از قیمت، کارایی و قابلیت حمل آسان در جریان رویداد کامپیوتکس رونمایی شدند. تایوانی‌ها برای اولین بار این محصولات جدید را به صورت اختصاصی برای بازی‌های شرکت ESP طراحی کرده‌اند. درنهایت لپ‌تاپ گیمینگ Strix GL702VI یک مدل مقرون‌به‌صرفه است که در دو نسخه مختلف با پردازنده‌های Core i5 و Core i7 اینتل و حداکثر 32 گیگابایت حافظه رم در کنار نمایشگر 17 اینچی با نرخ 120 هرتز و پشتیبانی از حافظه جامد با استاندارد NVMe به بازار عرضه خواهد شد.

Zenbook Flip S یکی از باریک‌ترین و زیباترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی است که در این نمایشگاه توانست جایزه بهترین سبک طراحی را هم کسب کند. صفحه نمایش 4K این محصول تنها 6.11 میلی‌متر ضخامت دارد و لمسی خواهد بود. ایسوس اعلام کرد که روی این محصول می‌توان از قلم مخصوص هم استفاده کرد. این لپ‌تاپ از پردازنده Core i7 و 1 ترابایت حافظه SSD  بهره برده و با سیستم‌عامل ویندوز 10 اس راهی بازار می‌شود و از ویژگی Windows Hello هم پشتیبانی می‌کند.

Zenbook Flip S

محصول بعدی ایسوس که در این نمایشگاه معرفی گردید، یک لپ‌تاپ اداری قدرتمند به نام VivoBook Pro است. VivoBook Pro از کارت گرافیکی GTX 1050 بهره می‌برد و پردازنده Core i7-7700 HQ  و 16 گیگابایت رم روی آن قرار گرفته است. بر اساس گفته‌های ایسوس این لپ‌تاپ از سیستم خنک کننده Dual Fan بهره می‌برد. بدنه این لپ‌تاپ تمام آلومینیومی بوده و قرار است با قیمتت 799 دلاری به بازار عرضه شود. البته مدل ارزان قیمت‌تر این محصول با نام VivoBook S15 هم معرفی گردیده که ازجمله ویژگی‌های آن می‌توان به ضخامت بدنه 17.9 میلی‌متر، پردازنده Core i7، نمایشگر 15 اینچی فول اچ‌دی و کارت گرافیکی GTX 940 اشاره کرد.

ZN242

 All in One  جدید ایسوس زن آیو ZN242 از طراحی بسیار مدرن و شیک همراه با یک پایه کوچک و جذاب برخوردار است. این کامپیوتر به یک دوربین مادون قرمز بازشو مجهز شده است که برای حفظ امنیت کاربران و قفل گشایی توسط شناسایی چهره ازWindows Hello مایکروسافت پشتیبانی می‌کند. در بخش سخت‌افزاری، یک پردازنده 4 هسته‌ای نسل هفتمی Intel Core i7-7700HQ، رم 32 گیگابایتی، کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050 و فضای ذخیره سازی انتخابی 512 گیگابایتی PCIe SSD یا یک حافظه HDD اینتل با فناوری Optane قدرت دهنده این کامپیوتر خواهد بود.

لپ‌تاپ ZenBook Pro UX550 نیز با پردازنده‌های سری جدید کیبی لیک عرضه می‌شود. این لپ‌تاپ هم‌چنین یک کارت گرافیک GeForce GTX 1050 Ti را در خودش جای داده است که 4 گیگابایت حافظه دارد. با توجه به ضخامت 18.9 میلی‌متری و وزن 1.8 کیلوگرمی این لپ‌تاپ، به جرئت می‌توانیم بگوییم که ایسوس یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا را ساخته است. ایسوس می‌گوید که UX550 به یک باتری با عمر شارژ باتری 14 ساعته مجهز شده است. سیستم شارژ سریع این لپ‌تاپ هم‌چنین می‌تواند باتری را در 49 دقیقه از صفر تا 60 درصد پر کند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به بهره‌مندی از 4 اسپیکر، دو فن خنک کننده داخلی و کیبوردی با نور پس زمینه که در گوشه سمت راست آن یک سنسور اثر انگشت تعبیه گردیده اشاره کرد.

Asus-ZenPad-3S

ایسوس در کنار لپ‌تاپ‌های فوق، از یک تبلت مبتنی بر اندروید 7.1 جدید نیز در این نمایشگاه با نام زن‌پد 3 اس رونمایی کرد. تبلت جدید شرکت ایسوس به 4 گیگابایت رم مجهز شده و در دو مدل با 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود. همچنین گفته شده که یک مدل ارزان‌تر با 3 گیگابایت رم هم دارد. صفحه نمایش 7.9 اینچی این محصول دقت تصویر 1536 در 2048 پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان دوربین سلفی و اصلی 13 و 5 مگاپیکسلی و تراشه اسنپ‌دراگون 650 اشاره کرد.

دل

Inspiron 24 5000 و Inspiron 27 7000 نسل جدید کامپیوترهای یکپارچه دل هستند که از طراحی حاشیه بی‌نهایت بهره می‌برند. این سبک طراحی درواقع نمایشگری با حداقل حاشیه‌های کناری خود است که می‌تواند تجربه تماشای جذاب‌تری را به ارمغان بیاورد.. دو مدل پردازنده رایزن 5 و رایزن 7 همراه با کارت‌های گرافیک Radeon RX 560 و RX 580 قدرت دهنده مدل 27 اینچی اینسپایرون همه کاره دل است. مدل 27 اینچی از پنلی با وضوح 4K بهره برده و این در حالیست که مدل 24 اینچی دارای نمایشگری با رزولوشن فول اچ‌دی است. درنهایت هر دو محصول مذکور از دوربین سنجش عمق ساخت اینتل بهره می‌برند که قادر به تشخیص چهره فرد است.

Inspiron 24 5000

Inspiron 20 یک تبلت غول پیکر ویندوزی است که دارای نمایشگری 20 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی و ساب ووفر داخلی است. هرچند هنوز به طور دقیق مشخصات این محصول منتشر نگردیده، با این حال قرار است از ماه آینده با قیمت تقریبی 450 دلاری به بازار عرضه شود.Dell Venue 7 نیز یک تبلت 7 اینچی مبتنی بر اندروید 6 است و دارای مشخصاتی همچون چیپ اینتل Atom Z3480 با سرعت 2 گیگاهرتز، حافظه داخلی 16 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی است که با قیمت 199 دلاری به بازار عرضه خواهد شد.

کامپیوتر مخصوص بازی Inspiron

کیس گیمینگ قدرتمند شرکت دل یکی دیگر محصولات معرفی شده این محصول در کامپیوتکس 2017 است. کامپیوتر مخصوص بازی Inspiron از محتوای واقعیت مجازی پشتیبانی کرده و قرار است همراه با نسل جدید پردازنده‌های رایزن شرکت AMD و فنّاوری SenseMI روانه بازار شود. در رابطه با کارت گرافیک، کاربران می‌توانند به صورت دلخواه یکی از کارت‌های GTX 1060 یا Radeon RX580 را به همراه حداکثر 32 گیگابایت حافظه رم DDR4 انتخاب کنند. از دیگر ویژگی‌های این پی سی قدرتمند می‌توان به بهره‌مندی از سیسیتم صوتی Waves MaxxAudio Pro با پشتیبانی از Performance 7.1 Channel HD،  منبع تغذیه‌ای با حداکثر توان 850 وات، سیستم جریان هوای بهینه، لامپ‌های ال ای دی Polar Blue، شش پورت SuperSpeed USB 3.1 Gen 1 و یک درگاه تایپ C اشاره کرد.

MSI

 GT83VR Titan SLI شاخص‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ ام اس آی است که تراشه‌های نسل هفتمی اینتل مجهز شده و از کارت گرافیک GeForce GTX 1080 نیز بهره برده. کیبورد Cherry MX با بک گراند RGBB بر روی این لپ‌تاپ خودنمایی می‌کند، این کیبورد در سرعت کار کردن با لپ‌تاپ تأثیر دارد، MSI از آخرین فنّاوری‌های خود بر روی این لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند استفاده کرده است. اسپیکرها Dynaudio و نرم افزار Nahimic 2+ برای صدا، از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ گیمینگ است.

کامپیوتر واقعیت مجازی ام اس آی V One Backpack

کامپیوتر واقعیت مجازی ام اس آی V One Backpack با وزن 3.59 کیلوگرم باریک‌ترین و سبک‌ترین کوله پشتی واقعیت مجازی است که به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی آن را با پای پیاده حمل کنند. هنوز اطلاعات در رابطه با مشخصات این محصول منتشر نشده است.

ام اس آی همچنین در این نمایشگاه اعلام کرد که سری تایتان MSI GT75 VV و سری رایدر همراه با طراحی از جنس آینده، نسل جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگ این شرکت هستند. این سری با نمایشگر 15 و 17 اینچی، پنل 120 هرتزی، زمان پاسخ دهی 5 میلی ثانیه‌ای، پشتیبانی از HDR و همچنین کارت گرافیک GeForce GTX 1070 به فروش خواهند رسید. از دیگر ویژگی‌های این سری می‌توان به کیبورد RGB با نور پس زمینه، اسپیکرهای Dynaudio Giant Speakers، سیستم صوتی باکیفیت و Cooler Boost 5 و پردازنده‌های Intel Core i7 در کنار رم 32 گیگابایتی اشاره کرد.

پی سی MSI Infinite A

پی سی MSI Infinite A از آخرین نسل پردازنده‌های اینتل بهره برده است. این سیستم قابل ارتقاء بوده و به راحتی می‌توان ظرفیت‌هایی را به آن اضافه کرد. برای به‌روزرسانی کردن سیستم می‌توان از مادربردهای Z270 GODLIKE GAMING و X370 GAMING M7 استفاده کرد و هم‌چنین کارت گرافیک‌های GTX 1080 Ti Lightning Z و GTX 1080 Ti GAMING X 11G نیز میتوان در آن استفاده کرد.

سامسونگ

 اولترابوک 9 پرو

سامسونگ در نمایشگاه کامپیوتکس امسال به ارائه مدل‌های ارتقاء یافته لوازم خانگی جدید خود بسنده کرد، با این حال در خلال این سه روز از مدل جدید اولترابوک 9 پرو پرده برداشت. این محصول به لطف لولاهایی که در قاب پشتی کار شده قابلیت چرخش 360 درجه را داراست. ازجمله مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ میتوان به پردازنده نسل هفتم اینتل، 8 یا 16 گیگابیت رم و پردازنده‌های گرافیکیIntel integrated و AMD Radeon 540 اشاره کرد. همچنین این محصول در دو نسخه 13 و 15 اینچی تولید می‌شود. گفتنی است Notebook 9 Pro از پورت USB نوع C، حافظه ذخیره سازی 256 گیگابایتی SSD و سنسور IR برای پشتیبانی از قابلیت ویندوز هلو برخوردار است. قلم به کار رفته در این محصول بیش از 40000 سطح از فشار را درک کرده و تجربه‌ای بسیار جدیدی  را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

محصولات جانبی

سال گذشته مایکروسافت اعلام کرد با همکاری پنج شرکت بزرگ تولید‌کننده‌ی سخت‌افزار قصد دارد تا انواع مختلفی از هدست‌هایی که از فناوری واقعیت ترکیبی ویندوز پشتیبانی می‌کنند را تولید کند. پلتفرم واقعیت ترکیبی ویندوز شرکت مایکروسافت درواقع ترکیبی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های دو فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به طور یکجا و با هم ارائه می‌دهد. درنهایت نتیجه این همکاری با کمپانی‌های دل و ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 معرفی گردید.

هدست‌های واقعیت مجازی دو شرکت دل و ایسوس از مشخصات تقریباً یکسانی بهره می‌برند و همگی آن‌ها با کنترل‌های واقعیت مجازی که در کنفرانس بیلد 2017 از سوی مایکروسافت معرفی گردید نیز سازگاری دارند. به عنوان مثال مدل تولید شده توسط ایسوس دارای نمایشگرهایی با پنل دوگانه‌ی 1080 در 1200 پیکسل و با نرخ 60 هرتز است. در سوی دیگر شرکت دل در طراحی هدست خود بر راحتی کاربر تمرکز می‌کند و به همین دلیل شاید این شرکت از پنل‌هایی با نرخ رفرش 90 هرتز بهره ببرد. مایکروسافت اعلام کرده که هدست واقعیت ترکیبی ساخت دل از یک گیره‌ی نگه‌دارنده‌ی بزرگ بهره می‌برد تا به بالانس ماندن آن بر روی سر کاربر کمک شود.

هدست واقعیت مجازی ایسوس

Bamboo Ink نام یک قلم هوشمند جدید است که به طور هم‌زمان میتواند بر روی گجت‌های مبتنی بر ویندوز 10 و یا iOS کار کند! قلم هوشمند Bamboo Ink به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران بتوانند با فشردن دکمه بالایی قلم به اپلیکیشن یادداشت و یا هر اپلیکیشنی که از قبل تعیین کرده باشند دسترسی پیدا کنند. همچنین در کناره قلم دو دکمه تعبیه شده‌اند که از قابلیت سفارشی سازی نیز برخوردارند. نکته قابل توجه این گجت، سازگاری آن با قابلیت Windows Ink و دو پروتکل  Wacom AES و MPP است.

روتر وای فای ایسوس Blue Cave

روتر وای فای ایسوس Blue Cave یکی از خلاقانه‌ترین گجت‌های معرفی شده در کامپیوتکس امسال است؛ چرا که علاوه بر انجام وظایف یک روتر وای فای عادی، قادر است امنیت وسایلی که به آن وصل می‌شوند را هم تأمین کند. در روتر وای فای ایسوس Blue Cave به منظور کنترل هوشمند تنها به ارائه یک اپلیکیشن موبایل به همراه کنترل کاربر گرانول کفایت شده است. پشتیبانی از IFTTT از دیگر قابلیت‌های این محصول جدید است. ایسوس در توسعه این روتر با شرکت امنیتی Trend Micro همکاری داشته است.

Immerse GH70

ام اس آی در کنار محصولات مخصوص گیم خود، در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 از یک هدست این حوزه نیز با نام Immerse GH70 رونمایی کرد. جنس این هدست از استیل ضد زنگ است که تمام سطح گوش را پوشش می‌دهد. این هدست با رنگ سیستم شما هماهنگ می‌شود و ال ای دی‌های آن قابلیت تغییر رنگ را دارند.

"با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید "


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر