مروری بر گوشی نوکیا 6

مروری بر گوشی نوکیا 6

آیا گوشی نوکیا 6 گوشی هوشمند مناسبت شماست؟

نوکیا 6 گوشی بسیار زیبا و بسیار ارزان قیمت است.

 

در بین سه گوشی که نوکیا اوایل امسال منتشر کرد ( نوکیا 3، 5 و 6)، نوکیا 6 بهترین است. قیمت این گوشی تنها 580 هزار تومان است. 
جنس این گوشی فلزی است و ظاهری بسیار زیبا دارد. اما شرکت نوکیا برای پایین آوردن قیمت از پردازنده ضعیف و صفحه نمایش با رزلوشن نه چندان خوب استفاده کرده است، به همین دلیل عملکرد گوشی چندان عالی نیست اما در استفاده روزانه مشکلی ایجاد نمی کند. 
اگر به دنبال بهترین گوشی هوشمند هستید این گوشی به درد شما نمی خورد. این گوشی برای کسانی ساخته شده که به دنبال یک گوشی اندروید بسیار زیبا هستند که نیازهای روزانه آن ها را برآورده کند اما همه‌ی پولشان را خرج نکند. 
بزرگترین نقطه قوت این گوشی ظاهر فلزی آن است. آنقدر زیباست که اگر در یک مهمانی خیلی شیک گوشی خود را از کیفتان دربیاورید هم خجالت زده نخواهید شد. وقتی که آن را در دستتان می‌گیرید اصلاٌ حس گوشی‌های ارزان قیمت را به شما القا نمی‌کند. 

Nokia 6


تنها مشکل این است که لبه‌های آن زیادی تیز هستند که باعث می‌شود گوشی خیلی خوش‌دست نباشد. 
درضمن امکان شارژ با USB-C نیز وجود ندارد. نوکیا 6 با استاندارد قدیمی‌تر micro-USB شارژ می‌شود. البته این موضوع خیلی هم ناراحت کننده نیست، اما از آنجایی که بیشتر گوشی‌های جدید از USB-C استفاده می‌کنند خوب می‌شد اگر نوکیا نیز این کار را می‌کرد. این گوشی ضدآب هم نیست که البته با توجه به قیمت بسیار پایین آن نمی‌توان چنین انتظاری هم داشت. 
صفحه نمایش 5.5 اینچی آنقدر بزرگ هست که بتوانید با آن به راحتی بازی کنید و ویدئوهای یوتيوب را ببینید. رزلوشن فول اچ دی آن (1920x1080) کمتر از چیزی است که روی گوشی‌های مدل بالا مثل گلکسی اس8 می‌بینید، اما به قدری خوب هست که بتوانید به راحتی با آن از توییتر و اینستاگرام لذت ببرید. 
پردازنده‌ی هشت هسته‌ای این گوشی شروع مشکلات است. کار کردن با رابط کاربری اندروید مشکلی ایجاد نمی‌کند اما باز کردن دوربین، چند دقیقه طول می‌کشد و عکس‌های HDR برای ذخیره شدن مدتی زمان می‌برند. اپلیکیشن‌ها هم ممکن است هنگام باز شدن کمی شما را اذیت کنند. البته اینطور نیست که شما همیشه با مشکل مواجه شوید. 
با دوربین 16 مگاپیکسلی می‌توانید عکس‌هایی بگیرید که برای فیسبوک به اندازه کافی خوب هستند ولی دوربین نوکیا 6 به درد کارهای حرفه‌ای نمی‌خورد. رنگ‌ها خیلی خوب نیستند و دوربین نمی‌تواند تعادل خوبی بین آسمان روشن و زمین تیره ایجاد کند. حالت HDR کیفیت عکس‌ها را بالا می‌آورد اما سرعت آن بسیار پایین است. اگر دوربینی می‌خواهید که توسط آن با تلگرام برای خانواده خود عکس بگیرید این دوربین کار شما را راه می‌اندازد. دوربین جلو 8 مگاپیکسلی سلفی‌های بدی نمی‌گیرد اما برای پردازش عکس‌ها زمان زیادی نياز دارد. روی صفحه گوشی عکس‌ها به اندازه‌ی کافی خوب هستند اما روی یک صفحه نمایش بزرگ‌تر کیفیت بسیار پایین می‌آید. 

نوکیا 6

 

nokia 6

این گوشی 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد و با کارت microSD می‌توان آن را افزایش داد. باتری 3000 میلی آمپر بر ساعت آن نیز خیلی خوب عمل نمی‌‌کند و در آزمایش تنها تا 9 ساعت دوام آورد. البته اگر مواظب باشید، نور گوشی را کم کنید، GPS را قطع کنید و بازی و ویدئو دیدن را برای زمانی بگذارید که به خانه برگشتید می‌توانید تمام روز را دوام بیاورید. 
اگر به دنبال بهترین گوشی هوشمند هستید نوکیا 6 برای شما مناسب نیست اما اگر یک گوشی زیبا می‌خواهید که نیازهای روزانه‌ی شما را برآورده کند و جیب شما را خالی نکند این گوشی برای شما مناسب است. 
Moto G5 موتورولا گوشی بسیار بهتری نسبت به نوکیا 6 است و قیمتی مشابه دارد. البته ظاهر نوکیا بسیار زیباتر است. شما باید تصمیم بگیرید که کدام برای شما مهم‌تر است. عملکرد بهتر یا ظاهر زیباتر. 

منبع خبر: cnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر