هکرها مکالمات خصوصی 81 هزار کاربر فیسبوک را منتشر کردند

هکرها مکالمات خصوصی 81 هزار کاربر فیسبوک را منتشر کردند

مکالمات خصوصی 81 هزار کاربر فیسبوک توسط هکرها منتشر شده است. این کاربرها با استفاده از افزونه‌های مرورگر شخص ثالث توانسته بودند ارتباطات بین کاربران را ردیابی کنند. 
در حال حاضر مکالمتان 81 هزار کاربر روی اینترنت نشت داده شده اما این گروه هکری اعلام کرده‌ که حساب کاربری بیش از 120 میلیون نفر را دزدیده‌اند. 
درحالی که این نشت داده مشابه هک شدن 30 میلیون کاربری است که ماه پیش اتفاق افتاد اما این حمله کاملاً متفاوت و بی ربط به حملات پیشین است. چرا که در این حمله امنیت خود فیسبوک مشکل ساز نبوده بلکه هکرها با استفاده از افزونه مرورگر اطلاعات جمع‌آوری کرده‌اند. درضمن این کاربران تنها مکالمات کاربران و پیام‌های مبادله شده بین آن‌ها را هک کرده‌اند و نه اطلاعات شخصی روی سرورهای فیسبوک را. 
تفاوت اصلی دیگر این هک با سایرین هدف آن‌هاست: اطلاعات شخصی دزدیده شده بیشتر روی حساب‌های امریکایی متمرکز بود درحالی که هدف اصلی حملات اخیر کاربران روسی و اوکراینی بود. بعضی از مکالمات مربوط به امریکا، انگلیس، برزیل و خیلی کشورهای دیگر بوده است. اما تمرکز اصلی تنها روی آن دو کشور بوده است. 
اما چرا مکالمات فیسبوک مسنجر؟ 
وقتی که هکرها به این مکالمات دست پیدا کردند سعی کردند آن‌ها را با قیمت ده سنت برای هر حساب کاربری بفروشند که به ازای 81 هزار حساب کاربری رقم زیادی می‌شد. 
برای تایید صحت اطلاعات موجود در مکالمات سرویس روسی بی‌بی‎سی با همکاری شرکت امنیت سایبری دیجیتال شدو با قربانی‌ها تماس گرفت که همه صحت مکالمات را تایید کردند. درحالی که بیشتر قربانیان روس بوده‌اند اما نماینده این گروه هکری هرگونه رابطه را با هکرهای مرتبط با کرملین رد کرده است. 
مدیر فیسبوک، گای روسن به بی‌بی‌سی گفته که با این شرکت با سازندگان مرورگر تماس گرفته تا افزونه‌های مخرب را از استورهایشان حذف کنند. درضمن این شرکت با مقامات تماس گرفته تا هرطور شده سایتی را که اطلاعات مرتبط با این حساب‌های فیسبوک را نمایش می‌دهد بسته شود. 
درحالی که مقصر این مشکل فیسبوک نبوده و سازندگان مرورگرهای مثل سافاری، فایرفاکس و کروم افزونه‌های خود را با دقت بررسی نکرده‌ بودند اما هرگونه رسوایی پس از کمبریج آنالیتیکا می‌تواند عواقب بدی برای فیسبوک داشته باشد. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر