5 دلیل مهم برای خریدن گلکسی نوت 9 در مقابل 4 دلیل برای چشم‌پوشی از آن

5 دلیل مهم برای خریدن گلکسی نوت 9 در مقابل 4 دلیل برای چشم‌پوشی از آن

5 دلیل مهم برای خریدن گلکسی نوت 9 در مقابل 4 دلیل برای چشم‌پوشی از آن را در فیسیت ببینید.

گلکسی نوت 9 پرچمدار فعلی سامسونگ از خانواده گلکسی نوت است که با ویژگی‌های فوق‌العاده‎‌اش، افراد زیادی را ترغیب کرده است تا این فبلت بزرگ و جذاب سامسونگ را بخرند. حالا که تنها حدود یک ماه تا زمان رونمایی عضو بعدی این خانواده، یعنی گلکسی نوت 10 باقی مانده است، بد نیست دلایلی که باعث می‌شود خرید گلکسی نوت 9 عاقلانه باشد و همچنین دلایلی که شاید شما را از خرید این گوشی منصرف کند را با هم بررسی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

 

5 دلیل برای خرید گلکسی نوت 9

1- نمایشگر بزرگ

اگر عاشق گوشی‌های بزرگ هستید و یا از گوشی برای وب‌گردی طولانی مدت و خواندن کتاب استفاده می‌کنید، گلکسی نوت 9 با دارا بودن نمایشگر 6.4 اینچی، یک انتخاب عالی برای شماست. نمایشگر این گوشی از نوع سوپر AMOLED بوده و دارای رزولوشن 1440 در 2960 پیسکل است و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد. ضمنا روشنایی نمایشگر این گوشی بسیار بالاست به حدی که حتی در نور مستقیم خورشید هم مشکلی برای کارکردن با گوشی نخواهید داشت. با این اوصاف نمایشگر بزرگ و لبه به لبه این گوشی، اولین ویژگی مثبت آن به حساب می‌آید.

 

2- قلم Spen مجهز به بلوتوث

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های گلکسی نوت 9، قلم Spen این گوشی است. اگرچه نوت 9 اولین گوشی نیست که سامسونگ از قلم Spen در آن استفاده کرده است اما در نوت 9 این قلم از بلوتوث پشتیبانی می‌کند که قلم Spen را به یک ریموت کنترل برای باز کردن دوربین، گرفتن عکس، کنترل موسیقی و... تبدیل کرده است. بنابراین عملا یک کنترل از راه دور برای galaxy note 9 خواهید داشت.

گوشی هوشمند galaxy note 9 مجهز به قلم Spen همراه با بلوتوث

گوشی هوشمند galaxy note 9 مجهز به قلم Spen همراه با بلوتوث

 

3- دوربینی که به هوش مصنوعی مجهز شده است

بهره گیری از هوش مصنوعی و به دنبال آن مجهز شدن به دیگر قابلیت‌ها، ویژگی مثبت بعدی گلکسی نوت 9 است. دوربین این گوشی به لطف هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر را در 20 گروه (حیوان، غذا، شب و...) دسته‌بندی کرده و تنظیمات مناسب آن‌ها را انجام دهد. از سوی دیگر دوربین این گوشی از قابلیت Flaw Detection یا همان تشخیص نقص هم بهره می‌برد، بنابراین می‌تواند ایراداتی که در عکس اتفاق می‌افتد مانند پلک زدن، تار شدن تصویر و یا زیاد بودن نور پس‌زمینه را تشخیص دهد و به این ترتیب با احتمال نزدیک به 100 عکسی بدون ایراد را بگیرد.

 

4- باتری پرظرفیت

از آنجایی که گلکسی نوت 9 سامسونگ صفحه نمایش بزرگی دارد، مصرف برق بیشتری هم خواهد داشت. از این رو سامسونگ این گوشی را به باتری پرظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده است تا از نظر کمبود شارژ کاربران نگرانی نداشته باشند.

 

5- حافظه داخلی بالا

مدتی است که کمپانی‌های تولید کننده گوشی، حافظه داخلی زیادی را در گوشی تعبیه می‌کنند. سامسونگ هم در نوت 9 همین کار را انجام داده است و نسخه پایه این گوشی را با حافظه داخلی 128 گیگابایت راهی بازار کرده است. البته اگر حافظه داخلی بیشتری هم نیاز داشته باشید می‌توانید نسخه‌ی این گوشی با 512 گیگابایت حافظه داخلی را خریداری کنید. البته اضافه شدن حافظه داخلی بالا به واسطه افزایش کیفیت تصاویری که با دوربین‌های گوشی‌های هوشمند جدید گرفته می‌شود، اصلا عجیب نیست. این مورد را هم اضافه کنیم که در حال حاضر اغلب پرچمداران با حافظه‌های داخلی بالا راهی بازار می‌شوند و این مورد مختص گلکسی نوت 9 نیست.

 

4 دلیل برای فراموش کردن گلکسی نوت 9

1- گلکسی نوت 10 در راه است

اولین مسئله‌ای که شاید شما را از خرید گلکسی نوت 9 منصرف کند، عرضه گلکسی نوت 10 است. تنها حدود یک ماه تا رونمایی از پرچمدار این خانواده باقی مانده است و اگر شما هم جز تشنگان تکنولوژی باشید، احتمالا نمی‌خواهید نسخه جدید این گوشی را از دست بدهید. بنابراین شاید بهتر باشد که تا عرضه نوت 10 دست‌نگه‌دارید.

 

2- یک سال اما یک دنیا تغییر

اگرچه تنها حدود یک سال از عرضه نوت 9 می‌گذرد اما این یک سال تغییرات زیادی را در گوشی‌های هوشمند شاهد بودیم. به عنوان نمونه خود سامسونگ نمایشگر‌های infinity-O را در گوشی‌های پرچمدارش به کار گرفته است که به واسطه این طراحی، حداکثر استفاده از نمایشگر به عمل می‌آید.

گذشته از طراحی، خود سامسونگ نسخه 5G گوشی گلکسی اس 10 را هم راهی بازار کرده است اما شاهد این تکنولوژی در galaxy note 9 نیستیم.

به هر ترتیب در یک سال گذشته تغییرات زیادی در دنیای گوشی‌های هوشمند رخ داده است که از این نظر گلکسی نوت 9 سامسونگ را از گوشی‌های جدیدتر عقب انداخته است.

 

3- پردازنده‌ای که دیگر قدرتمندترین نیست

گلکسی نوت 9 سامسونگ از پردازنده اسنپدراگون 845 (و اگزینوس 9810) بهره می‌برد. این در حالی است که گوشی‌های پرچمدار 2019 اغلب به پردازنده اسنپدراگون 855 که قدرتمندترین پردازنده در بین گوشی‌های هوشمند است، مجهز شده‌اند. بنابراین از این رو galaxy note 9 از آن‌ها عقب افتاده است.

 

4- قیمت بالا

آخرین دلیلی که شاید شما را از خرید این گوشی هوشمند باز دارد، قیمت آن است. قیمت پایه این گوشی 650 یورو در نظر گرفته شده است و در بازار کنونی ایران حدود 11 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

خرید گلکسی نوت 9

 

نظر شما درباره گلکسی نوت 9 چیست؟ آیا این گوشی را خریداری خواهید کرد و یا اینکه منتظر گلکسی نوت 10 خواهید ماند؟

 

اخبار مرتبط:

گلکسی نوت 10 با چیدمان دوربین متفاوت در راه است

گلکسی نوت 10؛ سه برابر سریع‌تر از گلکسی اس 10 شارژ خواهد شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر