تجارت جدید فیسبوک از طریق واتس آپ!

تجارت جدید فیسبوک از طریق واتس آپ!

تجارت جدید فیسبوک از طریق واتس آپ!


See also: Why developers want to be on


این خبر برای اولین بار روز دوشنبه توسط بولومبرگ گزارش شد.سخنگوی فیس بوک با اظهارنظر در این باره خودداری کرد.
با 800 میلیون کاربر تا کنون(با توجه به رشد 600میلیونی آن از ماه آگوست گذشته) واتس آپ به سرعت در حال رشد است به خصوص در آسیا و بخش هایی از اروپا.این سرویس توسط کارکنان سابق یاهو جان کوم و برایان اکتوم در سال 2009 تاسیس شد.
در اکتبر،فیسبوک برای اولین بار اطلاعات مالی این سرویس پیام رسان را افشا کرد.برای مثال در نیمه ی اول سال 2014 واتس آپ 16میلیون دلار درآمد داشته اما در همان دوران 232 میلیون دلار از دست داه است که این ضرر مالی بیش تر از طریق هزینه ی مربوط به سهام بوده است. وضعیت مشابهی در سال 2013 نیز به وجود آمده ،زمانی که این شرکت10.2میلیون دلار درآمد در یک سال داشت اما 138 میلیون دلار از طریق هزینه های سهام ضرر داده است.
با توجه به این تاریخچه،فیسبوک در نظر گرفت تا از ویژگی های B2C برای واتس آپ استفاده کند، آن هم زمانی که متهم به دسترسی اطلاعات کاربران است.این سرویس ظاهرا در حال جهانی شدن است و فیسبوک در حال حاضر چندین کسب و کار دارد که شامل EverlaneوZulily می باشد.
تعامل با مشتریان از طریق پیام رسان یکی از ویژگی های عنوان شده در کنفرانس F8 در ماه مارس سال جاری است.
هنوز چیزی مشخص نیست ،که چگونه B2C برای این پیام رسان کار خواهد کرد، اما واضح است که آن ها برای تولید درآمد از راه هایی مانند تبلیغات و بازی استفاده می کنند.مارک زاکربرگ گفته است که هیچ عجله ای برای تبدیل خدمات واتس آپ تا رسیدن کاربران آن به یک میلیارد کاربر آنلاین ندارد.
اما واتس آپ می تواند تا آخر سال 2015 به نقطه ی عطف خود برسد،با توجه به تحقیقاتی که شرکت Alcarezانجام داده است،این بدان معناست که طرح زاکربرگ زودتر عملی خواهد شد.

 
ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر