فیسبوک غیر قابل توقف است!

فیسبوک غیر قابل توقف است!

فیسبوک می تواند بدون اشتباه پیش برود.

فیسبوک می تواند بدون اشتباه پیش برود.  

این شبکه اجتماعی تخمین های بزرگ وال استریت برای فروش، سود، و رشد کاربران و تقریباً هر چیز دیگری که فکرش را بکنید را با گزارش درآمدهای سه ماهه دوم خود در چهارشنبه را در هم شکست.

این شرکت در حال حاضر 1.71 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، که 60 میلیون کاربر از سه ماهه گذشته اضافه شده اند و کاربر پایه آن 15 درصد از همان سه ماهه در یک سال قبل تر رشد کرده است.

در موبایل که زمانی تصور می شد فیسبوک چالش برانگیز باشد، اکنون این شرکت 1.57 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، که سالانه 20 درصد بیشتر می شود. و اگر این آمار کافی نیست، 1.13 میلیارد نفر هستند که به طور متوسط روزانه از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

رشد کاربر بالای فیسبوک برای یک شرکت اینترنتی با بیش از یک دهه فعالیت بسیار قابل توجه است. همچنین به معنی جلب نظر بیشتر و تقاضای بیشتر از تبلیغ دهندگان است. این شرکت فروش 6.4 میلیارد دلاری ژوئن را منتشر کرد، که از 4 میلیارد دلار در یک سال قبل آن بیشتر بود.

نه تنها فیسبوک از کاربران بیشتر درآمد بیشتری به دست می آورد، بلکه از هر یک از آن کاربران نیز پول در می آورد. فیسبوک به ازای هر کاربر 3.82 دلار به طور متوسط در سراسر جهان در سه ماهه اخیر کسب درآمد کرده است که  از 2.76 دلار در یک سال قبل تر بیشتر است. بیشتر این رشد از کاربران ایالات متحده حاصل شده است.

همه این ها در تضاد کامل با توییتر است، که این هفته گزارش داده که رشد کاربر آن در حدود 300 میلیون متوقف شده است. توییتر در تلاش است که تبلیغ کنندگان را فریب دهد که ترجیح می دهند در شبکه های اجتماعی بزرگتر مانند فیسبوک خرج کنند.

سهام فیسبوک، که چهارشنبه در تمام ساعات در اوج خود خرید و فروش می شد، بعد از ساعت ها خرید و فروش با بیش از 5 درصد متوقف شد.

فیسبوک در ماه های اخیر به بهترین نحو ممکن عمل کرده و سرمایه گذاری هایی در واقعیت مجازی، پیام رسانی، هواپیماهای بدون سرنشین، و ویدیوهای زنده با مدیر عاملی مارک زاکربرگ انجام می دهد و توجه شرکت را به سمت این جلب می کند که تبدیل به یک شرکت با اولویت "اول ویدیو" شود.

حتی انتقادی ترین حرکات فیسبوک به نتیجه نهایی رسیده اند. زاکربرگ گفته بعد از تعویض به یک فید الگوریتمی، زمان سپری شده صرف اینستاگرام افزایش یافته است. زاکربرگ مسنجر را که در یک اپلیکیشن مستقل در یک حرکت متوقف شد، بحث برانگیز نامید، زیرا اخیراً از یک میلیون کاربر ماهانه فراتر رفت.

فیسبوک اکنون چهار محصول با یک میلیارد یا بیشتر کاربر دارد: مسنجر، واتساپ، گروپس، و فیسبوک پراپر. فیسبوک اساس پول در آوردن از اپلیکیشن های پیام رسان را با تشویق کاربران به ارتباط بیشتر با کسب و کارها قرار داده است.

طبق تخمینی توسط شرکت تحقیقاتی eMarketer اینستاگرام 500 میلیون کاربر را ماه اخیر ثبت کرد و پیش بینی می شود که 1.5 میلیارد در فروش های تبلیغاتی موبایل را امسال ثبت کند.

آن محصولات به فیسبوک کمک کرده اند که با چیزی که زاکربرگ به عنوان عادات به اشتراک گذاری "در حال تحول" اساس کاربر خود توصیف کرده، سازگار باشند. به عقیده زاکربرگ افراد کمتری آلبوم های عکس بلند و طولانی به اشتراک می گذارند. افراد بیشتر به دنبال این هستند که "به صورت خصوصی تری اشتراک گذاری کنند".

مایکل پاچر یک تحلیلگر Wedbush، مقصود کلی سرمایه گذار درباره ی فیسبوک را در یک یادداشت منجر به درآمد خلاصه کرد: "فیسبوک یک شرکت بزرگ در این دوره است".

و در کمال تعجب مارک زارکربرگ پوکمون گو را دست دارد. او در پاسخ به سؤالی در این مورد گفت: من هم مثل هر شخص دیگری از پوکمون گو لذت می برم.

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر