مروری بر رویداد بزرگ مایکروسافت

مروری بر رویداد بزرگ مایکروسافت

مدت ها است صحبت از رویداد بزرگ مایکروسافت در حال جریان است و پنجم آبان این کنفرانس به یکی از خبر سازترین و با شکوه ترین کنفرانس های مایکروسافت تبدیل شد

سال گذشته مایکروسافت در این کنفرانس محصولات مرتبط با دسته سرفیس را معرفی نمود.همان طور که انتظار می رفت این رویداد یکی از بزرگ ترین رویدادهای مایکروسافت در دو سال گذشته بود و بسیاری را با خبرهای هیجان انگیزش مجذوب نمود.پیش از این گفته شده بود که در این رویداد قطعا ویندوز 10 در ویژه‌ ای دارد و بیش تر بحث ها و بررسی ها حول محور این سیستم عامل خواهد بود . این رویداد به احتمال زیاد یکی از مهمترین مراسم‌ های این شرکت در طول چند سال گذشته است و پس از برگزاری این پیش بینی به حقیقت پیوست و افراد حاضر در سالن کنفرانس منهتن نیویورک شاهد آغاز دوره ی تازه مایکروسافت بودند.

حالا چند روزی است که از پایان این کنفرانس گذشته اما مایکروسافت همچنان در صدر اخبار قرار دارد و بحث ها همچنان داغ و پر شور در وبلاگ ها و شبکه های مجازی پیگیری می شود. در زمان ورود به سالن اصلی کنفرانس حاضران با شعار جالبی رو به رو شدند: " آن چه را که می خواهید انجام دهید تصور کنید ".جلسه به صورت منظم ، فشرده و در زمان مشخص شده و بی هیچ تاخیری آغاز گردید. با تاریک شدن سالن یک تیزر کوتاه پخش شد که در ابتدا حاوی پیامی برای تمام حاضرین بود :"ما ویندوز را برای هر یک از ما می سازیم " ؛ سپس برخی از کاربران در مورد ویندوز و تجربه ی کاربریشان و تاثیر آن در زندگی خود و حتی آن چه ویندوز می تواند برای زندگی افراد معلول انجام دهد صحبت کردند.از کمک ها و تاثیرات ویندوز و محصولات آن در مورد زندگی نابینایان هم صحبت شد.این بخش تبلیغات می تواند بسیار تاثیر گذار و هم قدرت نمایی برای مایکروسافت باشد.یکی دیگر از جملات برجسته ی این ویدیوی پیش نمایش : "آینده تماما در مورد تطبیق تکنولوژی با انسان و افراد است".پس از پخش ویدیو "تری میرسون" از مدیران ارشد(مدیر اجرایی مایکروسافت و مسوول توسعه ی ویندوز 10) و هم محبوب مایکروسافت به روی صحنه می رود و معرفی ها را آغاز می کند.

در ابتدا این مدیر اجرایی از برگزاری این کنفرانس و حضور در جمع شرکت کنندگان ابراز خشنودی کرد و خبر از یک روز شگفت انگیز داد که خود نیز بسیار برای آن و معرفی ها هیجان داشت سپس از یک ماموریت برای مایکروسافت سخن گفت و افزود باید افراد و سازمان ها را توانمند سازیم تا در این سیاره دستاوردهای شگفت انگیز داشته باشیم.از صحبت های میرسون می توان فهمید عصر تازه ای برای مایکروسافت آغاز شده است و این کمپانی به دنبال ارتباط و تنیدگی بیش تر با مردم و ایده ها و محصولات خلاقانه است.

وی افزود معماران،هنرمندان و ایده پردازان به دنبال اختراع راه حل هستند و تلاش دارند از این جهان مکان بهتری برای زندگی بسازند.میرسون از جمله ی هوشمندانه ای استفاده کرد که هم پیام آور سیاست های شرکت باشد و هم آغازی برای معرفی فناوری تازه ی مایکروسافت: ما "سازندگان " زندگی فردی خود هستیم.میرسون در ادامه ی صحبت هایش تاکید زیادی بر اهمیت این کلمه ی کلیدی (سازندگان) داشت که در ادامه علت تاکید بر روی کلمه ی سازندگان یا همان "CREATORS " را خواهیم فهمید.میرسون اطلاعاتی در مورد ایکس باکس که هم اکنون حدود ده سال از ساخت و گسترش آن می گذرد اشاره کرد و آن را مبنای یک جامعه ی مجهز به تکنولوژی دانست کاربری آن تنها به گیم هایی چون ماینکرفت محدود نمی شود و هلولنز کاربری بیشتر از آن چه در حال حاضر ارائه شده است خواهد داشت تا هر کسی بتواند از ترکیب سه بعدی و واقعیت مجازی در بخش های مختلف زندگی خود استفاده نماید و حتی بسازد و با دیگران به اشتراک گذارد.میرسون با خبر دادن از میزان استفاده از ویندوز 10 که 200 میلیارد ساعت رسیده ، نوید آپدیت بزرگ ویندوز 10 در بهار سال آینده (2017) به طور رایگان برای کاربرانی که دستگاه هایشان به ویندوز 10 مجهز است را داد. همچنین آمار کاربران ویندوز را 400 میلیون نفر در سراسر جهان اعلام کرد و این دستاورد بزرگی برای مایکروسافت محسوب می شود. مایکروسافت ویندوز را ساخته است تا کاربران به وسیله ی آن کار یا بازی کنند، ویندوز عرصه ی کاربران است. در جریان این کنفرانس اعلام شد که آپدیت های مختلف ویندوز برای بهبود کاربری و امنیت این سیستم عامل است تا محیطی امن و کاربردی را ایجاد کند.از تمام صحبت های سخنران های مختلف این مراسم یک هدف و سیاست مشترک مشخص است و آن ورود و ادغام محیط سه بعدی و سوق به سمت سه بعدی گرایی با محصولات و ویندوز 10 و خروج تدریجی از دو بعدی در بیشتر زمینه ها. مایکروسافت به دنبال ادغام سه بعدی در نرم افزارهای محبوب است.

 

Creators Update

ویندوز 10 ،سه بعدی برای همه

 

آپدیت " Creators Update " بهار 2017 عرضه خواهد شد. بر خلاف آن چه که انتظار می رفت رد استون نام آپدیت بزرگ بعدی نخواهد بود و مایکروسافتی ها با معرفی آپدیت کریتورز شایعه ها را پایان دادند.این آپدیت به صورت رایگان در دسترس تمام کاربران ویندوز 10 قرار خواهد گرفت. طبق گفته های میرسون هدف عرضه این ویندوز آپدیت، خلاقیت است. شاید بتوان اصلی ‌ترین قابلیت آپدیت Creators ویندوز 10 را پشتیبانی ویندوز 10 از فناوری واقعیت مجازی و واقعیت ارزش افزوده دانست. این سیستم عامل به واسطه هلوگرافیک ویندوز قادر خواهد بود به انواع هدست‌های واقعیت مجازی و یا ارزش افزوده متصل شود. در سوی دیگر توسعه دهندگان نیز می ‌توانند در یک محیط یک پارچه برای به توسعه برنامه‌ های خود بر پایه این فناوری اقدام کنند. مایکروسافت مجموعه‌ ای از قابلیت‌ها و امکانات خاص را در این آپدیت جای داد که در سه گروه خاص قرار می ‌گیرند: سه بعدی، گیمینگ و کاربران. در این رویداد اطلاعات بسیاری درباره جزییات آپدیت منتشر کرده است. بر همین اساس و دسته بندی مایکروسافت نرم افزار ،هدست و امکانات جزیی دیگری را آماده عرضه به کاربران کرده است. ویندوز 10 خانه ای برای واقعیت مجازی باشد، همچنین می خواهد خانه ای برای واقعیت افزوده و محاسبات هولوگرافیک باشد. راهی که مایکروسافت می خواهد بپیماید، “دو بعدی به سه بعدی” تعبیر می شود. در این راستا مایکروسافت ابزارهای جدیدی را برای پشتیبانی ویندوز 10 از قابلیت های سه بعدی معرفی کرد که در قسمت های بعد به آن خواهیم پرداخت. کاربران اینسایدر ویندوز 10 در هفته های آینده این قابلیت ها را زودتر از بقیه افراد امتحان خواهند کرد. مایکروسافت، علاقه مندی های مردم را به منوی ابزار ویندوز 10 آورده است. شاید MyPeople را بتوان ملموس ‌ترین قابلیت اضافه شدن با آپدیت Creators به ویندوز 10 دانست. با آمدن آپدیت Creators، کاربر می ‌تواند به طور مستقیم و از طریق نوار وظیفه یا همان تسک بار با این افراد کلیدی، ارتباط برقرار کند. این کار از طریق تسک بار و با کشیدن و رها کردن محتوا انجام می ‌شود. اگر دوستی هم نداشته باشید، می توانید تصاویری سه بعدی از جک و جانورانی مثل و سگ و گربه را ساخته و در این بخش نوار وظیفه ویندوز قرار دهید. مایکروسافت همچنین ویژگی جدیدی به نام “taps” را معرفی کرد که مشابه با قابلیت “poke” در فیسبوک است و به افراد اجازه می ‌دهد استیکرهای سه بعدی را برای یک دیگر ارسال کنند. .ویژگی جدید ویندوز 10 یعنی my people مطمئنا راه های ارتباطی را آسان تر می کند و شخصی سازی در پاسخ به پیام ها و یا برقراری ارتباط به روشنی به چشم می خورد. این نسخه از ویندوز به طور پیشفرض همراه با قابلیت بازی با کیفیت 4K و سه بعدی عرضه می شود. ویندوز قابلیت کار با سایر دستگاه ها از جمله آیفون و آیپد را نیز خواهد داشت. این نسخه از ویندوز دارای اپلیکیشنی برای تصویربرداری به صورت سه بعدی خواهد بود.در این کنفرانس وعده داده شد همه چیز برای کاربران سریع تر و ساده تر خواهد شد. نرم افزار جدید photo به کاربر اجازه می دهد تا بر روی تصاویر و ویدیوها طراحی کنند و آن را با مخاطبان خود از طریق ایمیل یا اسکایپ به اشتراک بگذارند. مایکروسافت به دنبال ایجاد فیلتر برای پیام های ایمیل و اسکایپ است تا پیام های مهم از طرف مخاطبان مورد علاقه ی کاربر برجسته و پررنگ شود.

 

نرم افزار پینت مدرن می شود

پیشرفت بشریت همواره با خلاقیت مشخص شده است. معرف این نرم افزار "مگان ساندرز" یکی دیگر از مدیران مایکروسافت (مدیر برنامه ویندوز)عنوان کرد: ما می توانیم جهان را با ویژگی های سه بعدی توانمند سازیم و با ارتقا محصولات و ویندوز موجب باز کردن و افزایش دوره جدیدی از داستان سرایی و نوآوری و خلاقیت های فردی شویم. با بیان این جمله و بک گراندی که "میرسون" در مورد تمرکز بر محیط سه بعدی بیان کرد، نرم افزار تازه ای را با نام Paint 3D معرفی نمود.هدف این نرم افزار ایجاد تصویرهای سه بعدی توسط کاربران است.در واقع این اپلیکیشن نسخه ی جدید و مدرن نرم افزار پینت است که اکثر ما تجربه ی کاربری آن را داشته ایم و با تغییرات بنیادی این اپلیکشین ویژگی های استفاده از قابلیت لمس و ایجاد محتوای سه بعدی به آن اضافه گردیده است.کاربران سرفیس با قلم های هیجان انگیزشان بیش ترین کاربری را خواهند داشت. هرماه 100 میلیون نفر از نرم افزار نقاشی paint استفاده می کنند.

این اپلیکیشن جایگزین نرم افزارهایی همچون فتوشاپ و یا ایلاستریترنخواهد شد اما به کاربران اجازه می دهد که تصاویر را برش زده، متن به آن ها اضافه نمایند و با قلم و مداد های مختلف به رسم شکل بپردازند. همچنین کاربران اکنون می توانند چندین تصویر را به صورت یک جا در اپلیکیشن باز نمایند.این اپلیکیشن به صورت پابلیک تا قبل از آپدیت کریتورز قابل دسترسی نیست و حالا کاربران اینسایدر ویندوز می ‌توانند نسخه ‌ی اولیه‌ ی این نرم‌ افزار را امتحان کنند. مایکروسافت همچنین در کنار Paint 3D، جامعه‌ ی آنلاین آن را هم راه انداخته که در آن کاربران می ‌توانند آثار خود را با دیگران به اشتراک بگذارند یا اشیای سه بعدی‌ را که دیگران طراحی کرده ‌اند دانلود کنند. نرم‌افزار Paint 3D هم اکنون در فروشگاه ویندوز قابل دانلود است اما برای استفاده از آن، باید آپدیت کریتورز را نصب کرده باشند که تنها برای کاربران اینسایدر در دسترس است. از نکات جذاب ، توجه این اپلیکیشن استفاده ای است که بازی کننده های ماینکرفت می توانند از آن داشته باشند. در واقع کاربران این بازی می توانند آنچه در طول بازی خلق کرده اند را وارد اپلیکیشن پینت کنند و علاوه بر این از آن ها پرینت های سه بعدی هم تهیه کنند. در ویدیویی که برای حضار نمایش داده شده مشخص است کودکان نیز می توانند کاربر این اپلیکیشن سه بعدی باشند زیرا این کار رویاها و تصورات ذهنی آن ها را به واقعیت مجازی تبدیل خواهد کرد و یا آن ها می توانند بسیاری از محاسبات و ایده ای خود را بروز داده و بسازند و این کار از لحاظ روانشناسی به رشد ذهنی کودک،ارتقا یادگیری و بهبود کیفیت زندگی آن ها کمک شایانی خواهد کرد.سن بروز خلاقیت های بارز 12 تا 24 سال تخمین زده شده و افراد مورد نظر مایکروسافت برای پرورش ذهنی بیش تر مربوط به این قشر می شود البته تاکید شده این فناوری ها برای تمام سنین است و آن ها انتظار بروز خلاقیت را از تمام سنین دارند.

 

پرینت سه بعدی

 

ایجاد یک ارتباط بین ماینکرفت و Paint 3D نکته ای است که تا به حال در هیچ سرویسی دیده نشده است و هدف اصلی مایکروسافت هم این بوده است. مایکروسافت خیلی شفاف سه بعدی سازی و اپلیکیشن Paint 3D را برای دانش آموزان و سازندگان محتوا هدف قرار داده است.ساندرز برای نشان دادن ویژگی های هیجان انگیز و کاربردی این اپلیکیشن به ویژه آپدیت کریتورز ، از یک قلعه شنی به وسیله ی گوشی ویندوزی خود عکس گرفته و در این نرم افزار به صورت سه بعدی آن را نمایش داد.به صورتی که بک گراند به صورت خودکار حذف شده و می توان قصر شنی را برای هر موضوعی استفاده کرده و در انتها از آن پرینت سه بعدی بگیرند.اما خبر خوب برای ماینکرفتی ها این بود که توانایی استخراج طراحی های ماینکرفتی خود را خواهند داشت و می توانند آن ها را سه بعدی پرینت کنند. هواداران ماینکرفت آن ها را دوست خواهند داشت.مایکروسافت با Trimble همکاری می کند که بتوان با ان ساختار هر چیزی را به صورت SketchUp استخراج کرد.نرم افزار اسکچ آپ که هم اکنون به طور رسمی تحت مالکیت شرکت Trimble است؛ در دایره نرم افزار های مدل سازی سه بعدی شناخته می شود. کاربرد این نرم افزار می تواند در زمینه رشته هایی چون: معماری، عمران، تاسیسات، نجاری، فیلم های شبیه سازی کامپیوتری و... و حتی بازی های کامپیوتری باشد. نسخه رایگان اسکچ آپ، با این نسخه می توان انواع مدل های سه بعدی را ساخت و ویرایش کرد، پلاگین های مختلف را بر روی اش نصب کرد و تقریبا هر کاری که نیاز داشته باشید از ایجاد مدل، ویرایش، نمایش، خروجی گرفتن و حتی نصب و استفاده از پلاگین های موتور های رندر را می توانید با این نسخه که به رایگان در سایت Sketchup.com قابل بارگذاری است انجام دهید.

 

پاورپوینت سه بعدی

هدف سه بعدی سازی و تلفیق آن با ویندوز 10 مایکروسافت قطعا باعث می شود پاورپوینت کمی جالب تر شود. بخش تازه ای به پاورپوینت افزوده خواهد شد که به کاربر این امکان را می دهد که یک رندر سه بعدی را اضافه کند. در واقع این امکان به کاربران داده می شود که مدل سه بعدی انتخابی شان را به یک ارائه در پاورپوینت اضافه کنند و این کار درست به همان شیوه ای انجام می شود که پیش تر با عکس ها و ویدیوهای دو بعدی امکان پذیر بود. یک تب در کنار پاورپوینت تعبیه شده است که به شما امکان طراحی سه بعدی می دهد. در حال حاضر انجمن سه بعدی مایکروسافت در ادرس https://remix3d.com/ قابل دسترسی است.

 

هولولنز

اگر با این تکنولوژی مایکروسافت آشنایی ندارید باید گفت،تکنولوژی هولولنز (HoloLens) یک رایانه هولوگرافیک است که تماما در داخل‌ ‌ابزاری شبیه‌ یک عینک که اساسا یک Headset است، تعبیه شده و به کاربر امکان دیدن، شنیدن و برقراری تعامل با تصاویر هولوگرام در فضاهایی نظیر اتاق یا دفتر کار را می‌دهد. مایکروسافت این سخت‌ افزار را به گونه ‌ای طراحی کرده‌ که هیچ نیازی به برقراری ارتباط وایرلس با کامپیوتر ‌نداشته باشد. این تکنولوژی از لنزهای HD و صدای سه بعدی برای ایجاد تجربه ‌ای تعاملی از فضای هولوگرافیک بهره می ‌برد. باید گفت از یک دیدگاه، تقریبا همه کاری را می‌ توان با این ابزار انجام داد. مایکروسافت در ویدئویی که از کاربردهای این ابزار منتشر نموده‌ است، به خوبی تشریح کرده که هولولنز کاربردهای متنوعی خواهد داشت؛ از کار ‌روی مدل‌ های سه بعدی‌ تا ویدئو‌ چت و انجام بازی و حتی دیدن محتوای آنلاین و زنده، همگی جزو کاربرد‌های هولولنز هستند.

اما آن چه در رویداد مایکروسافت در این مورد بیان شد با قبل کمی متفاوت تر و جذاب تر بود.مایکروسافت، نخستین محصول خود در حوزه واقعیت مجازی را با نام “هدست های واقعیت مجازی برای ویندوز 10″ معرفی کرد. این هدست ها دارای همان پلتفرم هولوگرافیک ویندوزی هولولنز است. مایکروسافت، اعلام کرد شرکت‌های اچ پی، دل، لنوو، ایسوس و ایسر، سازنده این هدست ها خواهند بود. مرورگر اج یک نقش خوب و اساسی برای نمایش سه بعدی اشیا در بستر هولولنز دارد. همه این اشیای سه بعدی به صورت خودکار و پیش فرض یک هولوگرام محسوب می شوند.مایکروسافت اعلام کرد به دنبال ویندوز هالوگرافیک و یک فضای مجازی هستند و برای این که کاربران بتوانند از محیط های مختلف مانند محیط خانه یا مرورگر اج خود تصاویر را به صورت سه بعدی به دنیای واقعی خود وارد کنند،اپلیکیشن ها و نرم افزارهای متفاوتی ارائه خواهند داد.یکی از این اپلیکیشن ها "هالوتور" است با استفاده از این اپلیکیشن می توان به مکان هایی که تا کنون سفر نکرده اید سرکشی کرده و در آن ها قدم بزنید. بدون وجود هیچ گونه سیم دست و پا گیری و با استفاده از ویدیو های 360 درجه به تماشای رویداد تاریخی بپردازید. این قابلیت هالولنز را مانند یک ماشین زمان می کند. هالوتور برای مایکروسافت هالولنز ساخته شده است تا تجربه ی واقعیت مجازی به ویندوز 10 بیاید.لازم به ذکر است مایکروسافت اعلام کرد این هدست های واقعیت مجازی در رنج های قیمت مناسب و ارزان ارائه می شوند.

 

گیمینگ متحول می شود

ایکس باکس فراگیر تر

مطمئنا آپدیت کریتورز ویندوز 10 گیمرها را خشنود خواهد کرد.در این کنفرانس خبر از آپدیت کریتورز ویندوز 10 برای طراحی ورزش های الکترونیک خبر داده شد.تلفیقی از هیجان و گیم های هیجان انگیز و دنیای سه بعدی .همچنین کمک به سلامت از طریق ایجاد تحرک کاربر.ایکس باکسی ها به شدت تشنه ی این آپدیت تازه خواهند شد و با آن سر شوق می آیند.چند ماه پیش مایکروسافت سرویس استریم زنده بازی Beam را خریداری کرد.پیش بینی می شد پیوستن Beam به مایکروسافت می ‌تواند تهدیدی جدی برای Twitch و YouTube Gaming باشد و در این کنفرانس مشخص شد این گمانه زنی ها دور از انتظار نیست. گیمینگ همیشه به ‌صورت اجتماعی لذت بیشتری دارد و با پیشرفت ورزش‌های الکترونیک یا همان مسابقات بازی‌های کامپیوتری به نظر می ‌رسد روند پیشرفت بازی‌ ها روز به روز سرعت بیشتری بگیرد. حالا این آپدیت برای ویندوز 10 و ایکس باکس و استفاده از این سرویس به طور حتم هیجان انگیز خواهد بود . با در نظرگیری محبوبیت استریم بازی های ویدیویی، مایکروسافت برنامه دارد در آینده نزدیک سرویس Beam را به صورت مستقیم با ویندوز 10 ادغام کند و کاربران می توانند از Game Bar با فشردن دکمه های Windows و G، شروع به مخابره بازی خود کنند. برای مثال، بینندگان می توانند سلاح بعدی که استریمر با آنها به دشمنان حمله می کند یا مد بعدی بازی در بخش چند نفره را انتخاب کنند.اما هنوز تاریخ دقیق دسترسی گیمرها به این حالت مشخص نشده است. اگر سرویس Beam مایکروسافت آن طور که برنامه ریزی شده با استقبال مواجه شود، توسعه دهندگان دلیلی بزرگ برای اطمینان حاصل کردن از عرضه بازی هایشان روی ویندوز و اکس باکس خواهند داشت. مایکروسافت پلتفرم آرنای خود را آپدیت خواهد کرد که به بازیکنان اجازه می دهد چالش ها و مسابقات سفارشی خودشان را بسازند. مایکروسافت بعد از Twitch در جایگاه دوم است تا قابلیت فراگیری بازی ها را ارائه دهد. ایکس باکس لایو اعلانیه های پینگ را به دوستانتان می فرستند و اجازه می دهد تا آن ها پخش شما را ببینند. گیمرها توانایی خلق تورنمنت ها و مسابقات خودشان را دارند و نیاز به دانلود محتوای خاصی نیست و بنابراین تورنمنت های شخصی سازی شده در تمام دستگاه های ویندوز 10 و ایکس باکس وان اجرا خواهد شد و مهم نیست که شما روی کنسول بازی می کنید یا کامپیوتر.اما یک خبر خوب دیگر برای ایکس باکسی ها،سیستم صوتی قوی تر از قبل با پیوستن دو غول صدا یعنی دالبی (Dolby Atmos) و bitstream audio.

"سرفیس استودیو" آخرین عضو خط تولید سخت افزاری سرفیس

میرسون معرفی دستگاه جدید ویندوزی را با پخش یک ویدیو آغاز کرد.ویدیویی که نشان دهنده ی کودکانی بود که با استفاده از سرفس در حال طراحی چیزهایی هستند.معرف این بخش مسئول توسعه محصولات سری سرفس یعنی "پانوس پانای " است. پانوس به صراحت اعلام کرد، ما کاملاً به این قضیه اعتقاد پیدا کردیم که سرفیس راه تولید، ساخت و یادگیری شما را تغییر خواهد داد. محصولی که من قصد دارم آن را معرفی کنم همه چیز خواهد بود؛ البته یک گام جلوتر به نظر می ‌رسد. هرچند این چیزی آشنا است اما احساسی متفاوت را به وجود خواهد آورد.بالاخره پس از مدت‌ها شایعه شرکت مایکروسافت از اولین کامپیوتر بدون کیس خود با نام سرفیس استودیو رونمایی کرد. این دستگاه در رده کامپیوترهای All in One قرار دارد اما به هیچ وجه شبیه هیچ کدام آن ها نیست. از مهم‌ ترین مشخصات این کامپیوتر باید به دارا بودن یک صفحه نمایش 28 اینچی لمسی اشاره کرد که به ادعای ردموندی‌ ها باریک‌ ترین مانیتور آل سی دی ساخته شده خواهد بود. لازم به ذکر است که هدف اصلی مایکروسافت از عرضه این کامپیوتر، کاربران حرفه ‌ای دسکتاپ‌ ها بوده است. طراحی منحصر به فرد سرفیس استودیو یکی از اصلی ترین جذابیت های آن است. کیفیت بدنه آن، ضخامت بسیار کم و البته مکانیسم بسیار جالب برای پایه از موارد جالب توجه در کامپیوتر رومیزی مایکروسافت است. سرفیس استودیو همانند تبلت های سرفیس از قلم مایکروسافت هم پشتیبانی می کنند. با معرفی کامپیوتر بدون کیس سرفیس استودیو توسط مایکروسافت، بالاخره رقیب شایسته‌ای برای آیمک اپل پیدا شده است. سرفیس استودیو با ظاهر چشمگیر، مشخصات فنی بسیار عالی و البته قابلیت های انحصاری و فوق العاده است. وزن این دستگاه 9.5 کیلوگرم است و پردازنده ی نسل ششم i7 اینتل دارد. نمایشگر سرفس استودیو رنگ ها را خیلی واقعی نمایش می دهد و به اصلاح TrueColor است، نمره ی 12K در 3Dmark برای سرفس استودیو ثبت شده است.

به طور خلاصه مشخصات آن :

نمایشگر ۲۸ اینچی PixelSense با رزولوشن ۳۰۰۰ در ۴۵۰۰

صفحه لمسی با امکان شناسایی ۱۰ لمس به صورت همزمان

قلم سرفیس

میکروفون‌ های دوگانه

بلندگوهای استریو ۲.۱ کاناله با سیستم صوتی Dolby Audio Premium

جک ۳.۵ میلی‌متری صدا

پردازنده ۴ هسته ‌ای نسل ششم اینتل Core i5 یا Core i7

پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce GTX 965M با ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 یا انویدیا GeForce GTX 980M با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی

۸، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم

هاردیسک هیبریدی ۱ یا ۲ ترابایتی

۴ عدد پورت USB 3.0

پورت کارت حافظه خارجی فول سایز (سازگار با SDXC)

وایرلس ۸۲۰.۱۱ac

بلوتوث نسخه ۴.۰

سیستم بی‌سیم Xbox

وجود قابلیت ویندور Hello در دوربین جلو

دوربین جلویی ۵.۰ مگاپیکسلی با امکان فیلم ‌برداری ۱۰۸۰p

صفحه نمایش با اندازه ۱۱.۴ در ۴۳۸.۹۰ در ۶۳۷.۳۵ میلی ‌متر

اندازه پایه: ۳۲.۲ در ۲۲۰.۰۰ در ۲۵۰.۰۰ میلی ‌متر

وزن ۹.۵۶ کیلوگرمی

پانوس تاکید بسیاری بر افزایش طول عمر باطری ها در این محصول داشت و افزود سیستم خنک سازی سرفس بوک جدید را در داخل باز طراحی کرده اند و باتری های بیشتری در آن قرارداده اند تا عمر آن به 16 ساعت برسد. سرفس بوک،از نظر قیمت، یک الترا بوک فوق العاده است.

 

 

گجت جدید مایکروسافت

مایکروسافت یک گجت بی ‌نظیر را به نام Surface Dial معرفی کرد. سرفیس دایال می ‌تواند روی میز و روی صفحه نمایش دستگاه‌های سرفیس استفاده شود. این دستگاه یک گجت استوانه‌ای کوچک است که می ‌توان آن را چرخاند یا فشار داد تا امکانات متفاوتی را در هر برنامه در اختیار قرار دهد. استودیو دایل درواقع یک گوی بزرگ است که بیشتر شبیه به پالت‌های الکترونیکی بوده و وقتی آن را بر روی نمایشگر سرفیس استودیو قرار دهید، منویی محوری شکل به دور آن باز می‌شود.این منو با توجه به اپلیکیشنی که اجرا می‌ کنید می‌تواند رنگ‌ های مختلف را در یک اپلیکیشن نقاشی به شما نشان دهد یا در برنامه‌ های کاربردی تبدیل به یک میانبر مفید برای گزینه ‌های مختلف شود. درواقع سرفیس دایل به شما کمک کند تا استفاده از اپلیکیشن‌ها آسان ‌تر گردد. طراحی گرد این لوازم جانبی به کاربر اجازه می‌ دهد تا آنچه در نمایشگر قرار دارد را کنترل کرده و همچنین از فیدبک لمسی برای دسترسی به گزینه ‌های دیگر استفاده کند. هدفی که پشت سرفیس دایل قرار دارد این است که به طراحان و هنرمندان اجازه داده شود تا در خلق آثار خود بتوانند از هر دو دستشان استفاده کنند.همان هدفی که در آغاز مراسم سخنران ها بر روی آن تاکید فراوان داشتند خلاقیت،نوآوری، دسترسی آسان ، خلق سه بعدی و سازندگی.پانوس برای تاکید بر کاربری بودن این لوازم جانبی تازه مدیر عامل به گفته مایکروسافت، سرفیس دایل قرار است در ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) به قیمت ۹۹ دلار عرضه شود. البته در صورتی که سرفیس استودیو را پیش ‌خرید کنید می ‌توانید این محصول را به صورت مجانی دریافت کنید.

سرفیس بوک i7

لپ‌تاپ خاص این شرکت به نام سرفیس بوک i7 جذاب ‌ترین دیوایس معرفی شده در این مراسم بود که نسبت به سرفیس بوک سال گذشته تغییرات مناسبی را تجربه کرده است.مهم ‌ترین نکته تغییر یافته در سرفیس بوک i7 بدون شک به پردازنده آن تعلق دارد که در نام دستگاه نیز تبلور پیدا کرده است. مایکروسافت در این دیوایس هایبریدی از جدیدترین پروسسور اینتل استفاده شده و توان پردازشی آن از همین رو کاملا نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است باتری دستگاه 30 درصد بهبود یافته و در زمینه گرافیکی نیز توان دستگاه به گفته مایکروسافت 2 برابر بیشتر شده است. به گفته سازنده باتری جدید سرفیس بوک i7 اینک می‌تواند تا 16 ساعت توان دستگاه را تامین کند. سرفیس بوک i7 در حقیقت هیچ تغییر خاص دیگری به جز پردازنده، باتری و گرافیک تجربه نکرده و تقریبا همه چیز در طراحی آن مشابه مدل سال گذشته است.

پایان مراسم

ساتیا نادلا مدیر عامل فعلی مایکروسافت با آن آرامش همیشگی و ابراز خشنودی به روی صحنه آمد و از چهره اش رضایت و افتخار به این روز باشکوه مایکروسافت مشخص بود.مراسمی سریع و هیجان انگیز. مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا گفت می‌خواهد واقعیت‌های پیچیده را از طریق محتوای سه بعدی، واقعیت افزوده و آشتی ویندوز با آفیس و بازی، به زندگی روزمره وارد کند.به هر حال این مراسم پایان پذیرفت و نتیجه ی ایده ا ی جدید مایکروسافت و تاثیر آن ها در میان کاربران در سال های چیش رو مشخص خواهد شد.یکی از روزنامه نگاران طرفدار اپل که از اهالی معروف رسانه است اعتراف کرده است مایکروسافت در حال پیشی گرفتن از اپل است و بسیار خلاق تر به جلو می رود.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر